Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Stuntman Mike
07 okt 2015 21:27
dwangarbeider schreef:Wat is eigenlijk de logica achter zo'n riser bar racestuur ? Het is toch een aero fiets, waarom moet dan het stuur opgehoogd worden ?
Stuurpen zakt en stuur gaat weer wat omhoog. Zal ongetwijfeld voordelen hebben op de aërodynamica. Een stuur geeft sowieso veel weerstand volgens de aeroweenies. Je kunt schijnbaar beter een Tarmac met een Aerofly o.i.d. hebben dan een Venge met normaal rond stuur.
Uiteraard voor wat het waard is, m.i. is een fiets an sich minder bepalend. Je haalt meer en vooral goedkoper rendement uit je zithouding, helm en strakke(re) kleding.
-
yellow1978
- Forum-lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 20 mei 2010 18:19
yellow1978
07 okt 2015 21:34
Tjonge, wat een gedrocht van een stuurpen. En helemaal met die enorme toren eronder. Ik mag hopen dat dit geen trend wordt..
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
07 okt 2015 21:56
Stuntman Mike schreef:dwangarbeider schreef:Wat is eigenlijk de logica achter zo'n riser bar racestuur ? Het is toch een aero fiets, waarom moet dan het stuur opgehoogd worden ?
Stuurpen zakt en stuur gaat weer wat omhoog. Zal ongetwijfeld voordelen hebben op de aërodynamica. Een stuur geeft sowieso veel weerstand volgens de aeroweenies. Je kunt schijnbaar beter een Tarmac met een Aerofly o.i.d. hebben dan een Venge met normaal rond stuur.
Uiteraard voor wat het waard is, m.i. is een fiets an sich minder bepalend. Je haalt meer en vooral goedkoper rendement uit je zithouding, helm en strakke(re) kleding.
De reden is toch gewoon om te zorgen dat ze aan nog meer toerfietsers 't zelfde frame als waar de profs mee rijden kunnen verkopen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
rondje
- Forum-lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
-
Contact
rondje
07 okt 2015 21:58
yellow1978 schreef:Tjonge, wat een gedrocht van een stuurpen. En helemaal met die enorme toren eronder. Ik mag hopen dat dit geen trend wordt..
Scott Foil, Canyon Aeroad en Trek Madone. Zo 3 fietsen met zo'n zelfde lelijke toren, vrees dat het wel een trend aan het worden is.
-
knukkel
- Forum-lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 08 jan 2008 22:37
knukkel
07 okt 2015 21:59
Vooralsnog rijden er amper profs mee...
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
sharkman113
07 okt 2015 22:00
Tja je wilt toch wel een kapitaalkrachtige toerder op een niet passend prof frame kunnen zetten. Profs rijden met exact nul spacers maar daar komt de gemiddelde koper niet mee weg....
Het hele gegeven aero frame is een wassen neus, de paar profs die er werkelijk profijt van zouden kunnen hebben rijden er overduidelijk niet mee en als de gemiddelde prof de keus krijgt neemt hij het kennelijk prettigere non aero model......
-
NoChain
- Forum-lid
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18
NoChain
07 okt 2015 22:47
rondje schreef:yellow1978 schreef:Tjonge, wat een gedrocht van een stuurpen. En helemaal met die enorme toren eronder. Ik mag hopen dat dit geen trend wordt..
Scott Foil, Canyon Aeroad en Trek Madone. Zo 3 fietsen met zo'n zelfde lelijke toren, vrees dat het wel een trend aan het worden is.
Ken jij dan 1 fiets die mooi wordt met een spacertoren?
De merken kunnen er weinig aan veranderen dat mensen fietsen kopen die niet bij hen passen, elk merk heeft tegenwoordig wel een comfortracer. De Foil en Vias zijn zelfs zonder spacers gatlelijk, en wat erger is voor de merken is dat er geen prof mee wil rijden.
-
nijkie
- Forum-lid HC
- Berichten: 9080
- Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
- Locatie: Ernem
nijkie
08 okt 2015 06:38
Hoe was de verhouding bij de profs Tarmac-Venge? Ik schat 90%-10%.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
-
sprint100
- Forum-lid
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17
sprint100
08 okt 2015 11:29
Niet om aan te zien, helemaal niet in die maffe kleurtjes. Sagan en Canvendish blijken er ook niet geheel tevreden over te zijn. Cavendish rijdt gewoon op de oude wit/groene venge en Sagan houdt het bij die custom tarmac of oude venge. Terwijl Cavendish aanvankelijk in juni in een marketing filmpje nog erg enthousiast was:
https://www.youtube.com/watch?v=dab1JQAlYmI
Lijkt op een flop.
-
TL@
- Forum-lid HC
- Berichten: 5923
- Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15
TL@
08 okt 2015 12:57
Geldt trouwens niet voor alle aeroracers, de Canyon aeroad is niet aan te slepen in het peleton
-
MaSa
- Forum-lid
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 17 jun 2011 19:50
MaSa
09 okt 2015 19:57
Even een vraagje naar jullie mening. Stelling is makkelijk: retro banden of zwarte banden op mijn Venge?
Laatst gewijzigd door
MaSa op 09 okt 2015 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.