Stuur en vork tril bij remmen voorrem
-
- Forum-lid
Ik heb onlangs online een nieuw setje wielen besteld en bij het remmen met de voorrem voel je trillingen in het stuur.
Heb al van alles geprobeerd maar het moet echt aan de velg liggen want in mijn andere fiets doet hij het ook, en andere wielen in beide fietsen remmen prima zonder trillingen.
Zou het kunnen helpen om de spaken aan te laten draaien of zoiets? Ik heb zelf meer het idee dat het aan het remoppervlakte van de velg ligt. Het gaat om een Fulcrum racing Quattro wiel.
Alvast bedankt voor de reacties.
Heb al van alles geprobeerd maar het moet echt aan de velg liggen want in mijn andere fiets doet hij het ook, en andere wielen in beide fietsen remmen prima zonder trillingen.
Zou het kunnen helpen om de spaken aan te laten draaien of zoiets? Ik heb zelf meer het idee dat het aan het remoppervlakte van de velg ligt. Het gaat om een Fulcrum racing Quattro wiel.
Alvast bedankt voor de reacties.
Oneffenheden in het remoppervlak (nauwelijks te zien) kunnen bij het remmen enorme trillingen veroorzaken, dat is juist. Aangezien de wielen nieuw zijn: eraf blijven en terug naar de verkoper.
-
- Forum-lid
Bedankt voor de reacties. Het wiel is totaal slagvrij en de band zit er goed omheen.
Ik stuur ze wel terug want het moet dan zo goed als zeker aan oneffenheden in het remoppervlak liggen. Je ziet er inderdaad verder niks aan, behalve dat het remoppervlak niet blijft glimmen zoals bij het achterwiel. Je ziet al het ware een paar glimmende banen, en de rest van het oppervlak is wat donkerder.
Ik stuur ze wel terug want het moet dan zo goed als zeker aan oneffenheden in het remoppervlak liggen. Je ziet er inderdaad verder niks aan, behalve dat het remoppervlak niet blijft glimmen zoals bij het achterwiel. Je ziet al het ware een paar glimmende banen, en de rest van het oppervlak is wat donkerder.
Voelen de remvlakken wel glad aan.
Zit er geen lijm of iets dergelijks op van stickers of zo.
Dit kan er ook voor zorgen dat je schokkerig remt.
Zit er geen lijm of iets dergelijks op van stickers of zo.
Dit kan er ook voor zorgen dat je schokkerig remt.
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2
-
- Forum-lid
De remvlakken voelen wel glad aan. En er zit verder geen rotzooi op of zoiets. Als ik met een potloodje tegen het remblok het wiel draai merk je ook niet dat hij hem op sommige plekken raakt, dus het moet een hele kleine oneffenheid zijn. Aan het begin toen ze net nieuw waren was het erger en ik hoopte dat ze langzaam vlak zouden slijten. Het is wel iets minder geworden lijkt het maar nog steeds erg.
Ik weet niet of het zou kunnen dat het wiel misschien vanuit de fabriek uit het lood gespannen is ofzo?
Waardoor de spaken aan de ene helft strakker staan waardoor het wiel gaat trillen wanneer er spanning op komt bij het remmen.
Ik weet niet of het zou kunnen dat het wiel misschien vanuit de fabriek uit het lood gespannen is ofzo?
Waardoor de spaken aan de ene helft strakker staan waardoor het wiel gaat trillen wanneer er spanning op komt bij het remmen.
-
- Forum-lid
mao schreef:Speling in de balhoofd?
Nee, dat is het ook niet. Ik had daar bij mijn nieuwe fiets wel gelijk last van na een rit met dat voorwiel. Met andere voorwielen erin remmen beide fietsen prima.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Dan zou het probleem met zijn andere wielen toch hetzelfde moeten zijn?mao schreef:Speling in de balhoofd?
En dan zou er ook in zijn andere fiets speling op t balhoofd zitten?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013