Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 09 okt 2015 11:23

Ik neem mijn kort maar krachtig terug... wat een fraai verslag! Aangevuld met geslaagde foto's. De weg er naar toe is weliswaar niet mooi. Maar uiteindelijk is het toch het resultaat wat telt, respect daarvoor! Hopelijk wordt volgend jaar een beter jaar!
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 okt 2015 12:57

Mooi verslag hoor! En dito prestatie!

haal wel ff die "ik wordT foutjes" eruit, staat zo dom ;)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 okt 2015 13:53

@Havana: ik moest nog wel aan jouw denken toen ik op 1 km was:

Ik was hevig teleurgesteld dat er gewoon 1km op de weg stond en niet ultimo chilometro
Jij kan je altijd zo lekker ergeren aan die Belg als hij er weer ultimo chilometro uitpoept :mrgreen:

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 09 okt 2015 15:10

Gastheerg schreef:@Havana: ik moest nog wel aan jouw denken....
jouw :roll:

maar ontopic: Als ik tegen de 60 loop hoop ik dit ook eens te doen. Geweldig verslag.

"SI, SI, SI" = +1
older Budweiser

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 okt 2015 16:28

jouw opmerking moest het worden :mrgreen: Die van Havana dus :mrgreen:

Maar er is toch al een taaltopic ;)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 okt 2015 16:38

De dag na de Stelvio heb ik een stuk van de Via Claudia Augusta gedaan.

Deze oude 600 kilometer lange Romeinse weg was een belangrijke verbinding tussen het huidige Zuid Duitsland (Augsburg) en Noord Italië (oa Venetië). In eerste instantie voor veldtochten en later meer en meer als handelsroute.
De laatste 30 jaar is deze enorm populair geworden onder fietsers en grote delen van de route zijn van unieke fietspaden voorzien. Niet zomaar een strookje langs de autoweg maar echt aparte wegen.
Jaren terug al eens het deel van Landeck naar Trento gedaan. Met name het deel vanaf de Reschenpas tot aan Trento is echt uniek.
Na de dag ervoor een ochtend zwoegen op de Stelvio leek me dit wel een lekkere fietsroute om uit te bollen.
Het weer zou weer goed worden dus lekker in korte broek. Wel met mouwstukken vertrokken, maar die konden snel omlaag.
Van Prato allo Stelvio naar Merano is net iets meer dan 50 kilometer. Heen en terug goed 100 wat net een lekker ritje is.
Het was al even terug dat ik hier voor het laatst geweest was en de route is op een groot aantal plaatsen voor fietsers nog verder verbeterd. Grote delen exclusief voor de fietser. Zeer goed van wegwijzers voorzien en om hier verkeerd te rijden valt niet mee.
Langs de route voldoende eettentjes voor een koffie of lunch stop. Sommige tentjes leven nagenoeg van de fietsers en zelfs op deze woensdag in oktober waren er tientallen fietsers op dit traject actief. Gezinnen met kinderen maar ook snelle mannen met dikke carbon fietsen en te dure onderdelen. De sfeer onderling is uitstekend en een ieder houdt prima rekening met elkaar. Dat kan ook makkelijk want het fietspad is op de meeste delen breed genoeg.
In deze tijd van het jaar wel zo nu en dan een tractor, want het is natuurlijk de tijd van het oogsten.
Het hele dal staat immers vol met fruitbomen, mais en natuurlijk druiven. Dit deel van de route is vrij eenvoudig te fietsen.
Kort na het verlaten van Prato krijg je een paar stroken strade bianche. Hier in Sud Tirol noemen ze het echter gewoon schotterweg. Heerlijk dat gekraak onder je wielen.
De route volgt de Aidge en deze loopt vrij langzaam af. Dus niet een dolle afdaling maar gewoon lekker fietsen. Ook terug is het niet dat je ineens zit te klimmen en op een paar nijdige stukjes  (enkele meters 14%) is ook bergop de route prima te doen.
Dikke aanrader als afwisseling voor wie hier een aantal cols gaat beklimmen, maar ook een geweldige route voor de minder geoefende fietser. Er worden ook arrangementen aangeboden waarbij je bagage naar het volgend hotel wordt gebracht, zodat je zelf zorgeloos van deze schitterende route kan genieten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 09 okt 2015 18:20

Dit soort verslagen met foto's moet verboden worden. Ik wordt hier niet goed van :-(

bluv107
Forum-lid

bluv107 09 okt 2015 22:46

Hier zit ook iemand jaloers te zijn... Hebben Italianen oog voor je Gios, Gerard? Met mijn Gios heb ik regelmatig aanspraak van andere fietsers, maar de keren dat ik in Italië was heb ik er weinig van gemerkt nl.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

bianco
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bianco 09 okt 2015 23:16

[quote="Gastheerg]Afbeelding[/quote]

Die zou ik inlijsten! Mooie foto's en mooi verslag.
Ik heb de Stelvio een paar jaar geleden in de zomer beklommen en ook in Coppi celeste/blauwe trui :). Toen mooi weer en heel veel verkeer. In alle rust en met die sneeuw ziet er erg aantrekkelijk uit. Ik had er niet al te hoge verwachtingen van, maar in de laatste kilometers met het uitzicht op al die haarspelden en fietsend op ruim 2700m kreeg ik er toch even kippenvel van, niet gedacht. Stond die man met die bbq worsten nog op de top? :lol:

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 okt 2015 09:26

@alle: dank voor de leuke reacties

@blu107: dit keer viel het wel mee maar vorig jaar in Lombardije heb ik wel 20 keer een opmerking over m'n fiets gekregen. Zaten we de dag voor de koers op het terras op de top van Madonna del Ghisallo en daar de een na de ander. Maar tijdens de lunch toch een Duitser (neem ik aan) die "klassische schönheit" naar me toe worp en ik ga er voor het gemak van uit dat hij de fiets bedoelde :mrgreen:

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 okt 2015 17:47

Afgelopen woensdag in Italie dacht ik echt dat het de laatste keer kort/kort zou zijn.
Vandaag het laatste uur ook kort/kort gereden. Heerlijk weer en met een oud collega en rondje Groene Hart gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die hadden ze niet in Italie :mrgreen:
Afbeelding

Deze wel en ook beter :?
Afbeelding

Afbeelding

Komen nog een paar mooie dagen maar ben bang dat kort/kort voor dit jaar wel klaar is :o

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 10 okt 2015 18:31

Fraaie plaatjes GastheerG!

Vanochtend samen met EmPeHa een rondje over de Veluwe gemaakt. Onderweg veel onverharde paadjes gepakt :-) Hier bleef het helaas lang bewolkt (en fris).

Met heen en terug rijden goed voor 115km:
https://www.strava.com/activities/409996239

File rijden..
Afbeelding

Langs het MX parcours Arnhem
Afbeelding

Plaats reactie