Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Vervelende kraak bij pedalen

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8840
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 okt 2015 21:38

Mr. R schreef:proberen met nieuwe schoenplaatjes. Daar kan de kraak vandaankomen
En als de kraak gekomen is met nieuwe schoenplaatjes? Dat is mijn probleem.

Wokfietser
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2015 21:55

Wokfietser 09 okt 2015 23:33

Jans schreef:
Mr. R schreef:proberen met nieuwe schoenplaatjes. Daar kan de kraak vandaankomen
En als de kraak gekomen is met nieuwe schoenplaatjes? Dat is mijn probleem.
Een keer opnieuw monteren? Wellicht boutjes te los of juist te strak.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 okt 2015 23:36

G.B. Lux Dream schreef:
italfrk schreef:Zet de spaken van je achterwiel maar een klein slagje strakker. Grote kans dat je dan verlost bent van het gekraak. Ervaring.....
Voordat je aan je spaken gaat zitten frunniken is het misschien een idee om even te testen met een geleend achterwiel om te kijken of dat ook daadwerkelijk het probleem is. De kans is groot dat je anders meer problemen veroorzaakt als dat je oplost, denk ik.
+1 het laatste wat ik zou doen is zelf aan m'n spaken gaan zitten (of staan) draaien

Cube2000
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 apr 2014 16:53
Locatie: Nederland

Cube2000 10 okt 2015 09:24

Ik heb momenteel niet de mogelijkheid om een wiel te lenen van iemand en heb ook (nog) niet de luxe dat ik twee setjes wielen heb. M'n schoenplaatsjes ga ik demonteren en met montagevet op de boutjes weer terugplaatsen. Ben benieuwd of dat helpt. Ben wel een beetje klaar met die kraak. Fiets erg irritant.
Cannondale

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8840
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 okt 2015 09:32

Wokfietser schreef:
Jans schreef:
Mr. R schreef:proberen met nieuwe schoenplaatjes. Daar kan de kraak vandaankomen
En als de kraak gekomen is met nieuwe schoenplaatjes? Dat is mijn probleem.
Een keer opnieuw monteren? Wellicht boutjes te los of juist te strak.
Ik zal het gaan proberen, kijken of er verbetering in te krijgen is

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 10 okt 2015 10:23

Cube2000 schreef:Ik heb momenteel niet de mogelijkheid om een wiel te lenen van iemand en heb ook (nog) niet de luxe dat ik twee setjes wielen heb. M'n schoenplaatsjes ga ik demonteren en met montagevet op de boutjes weer terugplaatsen. Ben benieuwd of dat helpt. Ben wel een beetje klaar met die kraak. Fiets erg irritant.
Wellicht heeft de fm die je €120 liet aftikken voor het niet oplossen van je probleem er eentje die je even kan gebruiken om te testen.
Ik zou zeker even communiceren met je fm dat het probleem, ondanks de "reparaties" nog niet is opgelost. Misschien kun je samen tot een uiteindelijke oplossing komen. Je hebt er immers al voor betaald.

Cube2000
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 apr 2014 16:53
Locatie: Nederland

Cube2000 10 okt 2015 10:45

G.B. Lux Dream schreef:
Cube2000 schreef:Ik heb momenteel niet de mogelijkheid om een wiel te lenen van iemand en heb ook (nog) niet de luxe dat ik twee setjes wielen heb. M'n schoenplaatsjes ga ik demonteren en met montagevet op de boutjes weer terugplaatsen. Ben benieuwd of dat helpt. Ben wel een beetje klaar met die kraak. Fiets erg irritant.
Wellicht heeft de fm die je €120 liet aftikken voor het niet oplossen van je probleem er eentje die je even kan gebruiken om te testen.
Ik zou zeker even communiceren met je fm dat het probleem, ondanks de "reparaties" nog niet is opgelost. Misschien kun je samen tot een uiteindelijke oplossing komen. Je hebt er immers al voor betaald.
Heb de dag na de reparaties gefietst, en meteen nadat ik de straat uit was kraakte m'n fiets weer. Ben toen terug naar de FM gefietst en hebben ze nog wat vet op de pedalen gesmeerd. De kraak was toen weg en de dag daarna 120km gefietst zonder kraak. Maar toen ik dinsdag weer reed kraakte hij weer. Ik ga zo even met m'n FM bellen en kijken wat hij zegt.
Cannondale

Cube2000
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 apr 2014 16:53
Locatie: Nederland

Cube2000 12 okt 2015 10:09

Fiets gaat morgen naar de FM. Ben van mening dat als ik 120€ betaal om een probleem op te lossen zij het ook mogen oplossen en niet dat ik nog werk aan mijn fiets heb.
Cannondale

Plaats reactie