Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 30 sep 2015 21:15

Vandaag eerste ritje en kon het niet laten om hem even naast een tank te zetten. Kon hem amper terug vinden :lol:
Eerlijk gezegd begin ik wat te wennen aan de kleur en laat de spuitbus met zwart verf (BBQ black) maar even met rust.

Afbeelding

Verder rijd de fiets prima, mooi tussenvorm tussen mijn racefiets en MTB.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 06 okt 2015 17:52

Nog een foto van mijn fiets buitenshuis.

Afbeelding

velolove
Forum-lid

velolove 07 okt 2015 10:50

Mooi! Stukken mooier dan die groene imho
ooit allemaal op een Scalpel

Thom Fonti
Forum-lid

Thom Fonti 07 okt 2015 14:22

fredmtb-sport schreef:Vandaag eerste ritje en kon het niet laten om hem even naast een tank te zetten. Kon hem amper terug vinden :lol:
Eerlijk gezegd begin ik wat te wennen aan de kleur en laat de spuitbus met zwart verf (BBQ black) maar even met rust.

Afbeelding

Verder rijd de fiets prima, mooi tussenvorm tussen mijn racefiets en MTB.

Helaas vind je het zelf een lelijke kleur.. Ik vind het de mooiste kleur fiets die er verkocht wordt.. Als de briefjes in mijn portemonnee in dezelfde kleur zouden zijn, had ik hem zeker gekocht!

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 07 okt 2015 14:43

De mooiste kleur weet ik niet, maar wel een zeer welkome afwisseling na al die doodsaaie zwarte en zwart-wit bikes (sorry Bredalp)! Colnago heeft ook een frame in "Nato green", ook heel fraai!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

bertjefred
Forum-lid

bertjefred 07 okt 2015 21:20

Ik had al gepost dat ik een Cannondale had gekocht, en hier is die dan. Nog geen lange rit op gemaakt maar heel kort even op getest en dat voelt al heel goed. Helaas op vakantie een week tijdens o.a het aankomende mooie weekend.

Afbeelding

Lijstje:
Cannondale SuperSix Evo 58cm
Cannondale C1 zadelpen
Cannondale C1 Stuur 40cm
Cannondale C2 stuurpen
Cannondale SI crankset
FSA Protype bladen 52/36
Sram Force 22 groep (11-28)
Mavic Ksyrium SLR
Prologo Nago Evo zadel
Prologo Micro Touch bartape
Exustar PR200 pedalen
Elite Custom Race bidonhouders
7.1kg
Laatst gewijzigd door bertjefred op 07 okt 2015 21:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Cube2000
Forum-lid

Cube2000 07 okt 2015 21:31

Ziet er mooi uit bertjefred.
Cannondale

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 08 okt 2015 01:51

53x11 schreef:De mooiste kleur weet ik niet, maar wel een zeer welkome afwisseling na al die doodsaaie zwarte en zwart-wit bikes (sorry Bredalp)! Colnago heeft ook een frame in "Nato green", ook heel fraai!
Helemaal niet erg. Bij zwart al snel, of je bent er weg van, of je vindt het saai. ;)

--

Zat te denken, je kan wel de mooiste fiets hebben, maar zie je jezelf er ook op rijden?

Vind zelf bv dat 'groene monster' kwa looks echt het vetst. Maar zie niet mezelf erop rijden.

Moet ook een beetje bij je passen. En geloof me 53x11, die zwarte bike en ik, het is een goed stel hoor, haha ;-).

za_rodinu
Forum-lid

za_rodinu 12 okt 2015 14:47

Bredalp schreef:
53x11 schreef:De mooiste kleur weet ik niet, maar wel een zeer welkome afwisseling na al die doodsaaie zwarte en zwart-wit bikes (sorry Bredalp)! Colnago heeft ook een frame in "Nato green", ook heel fraai!
Helemaal niet erg. Bij zwart al snel, of je bent er weg van, of je vindt het saai. ;)

--

Zat te denken, je kan wel de mooiste fiets hebben, maar zie je jezelf er ook op rijden?

Vind zelf bv dat 'groene monster' kwa looks echt het vetst. Maar zie niet mezelf erop rijden.

Moet ook een beetje bij je passen. En geloof me 53x11, die zwarte bike en ik, het is een goed stel hoor, haha ;-).
De CAADX staat, naast een paar andere Alu-crossers-met-schijfremmen, op mijn verlangelijstje. Ik ga het op eenzelfde manier als jij gebruiken en in dezelfde regio (rondom Zeist-Amersfoort). Een beetje op fietspaden, zandpaden, karresporen. Kan je er makkelijk 3 uur op fietsen of is het meer een fiets voor het korte knalwerk?

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 12 okt 2015 18:14

Ik heb geen caadx, heb een synapse, roadbike. ;-)

Heb de caadx wel gezien toen ik de mijne op ging halen, en het is echt een schitterende fiets. Maar meer kan ik je er niet over zeggen.

Staan op youtube wel een paar leuke filmpjes. Want twijfelde ook een beetje tussen cross en road. Als ik wat jonger (en fitter) was geweest had ik denk ik de crosser genomen.

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 13 okt 2015 05:03

heb een multitool nodig voor mijn synapse.

Heb deze op het oog:

https://www.lezynestore.nl/lezynegereed ... ox-23.html

Kan ik daarmee alle inbussen en schroeven op mijn synapse versleutelen?

En om mijn ketting te fixen, moet ik er dan nog iets bij hebben?

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 13 okt 2015 14:12

Dan ding is prima en daar zitten alle dingen wel op die je onderweg nodig hebt.
Kettingpons ook, maar als ej die zelf niet herkent op de foto kan dat een risico zijn ;)

"Alle" is een begrip wat je beter niet kan gebruiken. De bouten op je hele fiets zul je er niet allemaal mee kunnen losdraaien.
Cassette, crank (afhankelijk type), naven, kettingbladbouten waarschijnlijk niet

Plaats reactie