Wielen in fietsplan?
-
- Forum-lid
Dag allemaal,
Ik hoop dat ik in het juiste forum zit maar even een vraag:
Ik maak het hele jaar gebruik van mijn fiets om naar het werk te gaan. Gemiddeld meer dan de helft kom ik wel op. Nu heb ik al enkele keren gebruik gemaakt van fietsplan. Bij mijn werkgever gebruiken ze de regeling waar de 749 verrekend wordt zonder contracten met NFP ed. De pure belastingvoordeel variant dus.
Zo heb ik mijn huidige racer en mtb via deze regeling aangeschaft. Nu fiets ik op beide naar mijn werk (afhankelijk van het jaargetijde en weertype).
Inmiddels mag ik volgend jaar weer. Mijn huidige racer heb ik helemaal opnieuw laten spuiten en opgebouwd naar 11 speed dus die ga ik nog niet vernieuwen. Ook mijn mtb is pas een kleine 3 jaar oud dus voldoet nog prima.
Nu vroeg ik mij af of ik een wielset niet op kan geven aangezien ik een duurdere wielset wil hebben voor in mijn racer. Stel dus dat ik die 749 opgeef als 'fiets' want het is voor mij een nieuw onderdeel van de fiets. Zou dat kunnen?
Ik heb trouwens het opbouwen met allemaal nieuwe onderdelen gewoon betaald zonder fietsplan. Maar eigenlijk heb ik dus met een ouder frame weer een hele nieuwe fiets gebouwd ex wielset. Die wil ik nu dus nog toevoegen om het geheel af te maken.
Wat denken jullie? Hoe zal ik dit moeten aanvliegen om voor elkaar te krijgen?
Ik kan moeilijk een nieuwe fiets kopen die ik niet nodig heb.
Ik hoop dat ik in het juiste forum zit maar even een vraag:
Ik maak het hele jaar gebruik van mijn fiets om naar het werk te gaan. Gemiddeld meer dan de helft kom ik wel op. Nu heb ik al enkele keren gebruik gemaakt van fietsplan. Bij mijn werkgever gebruiken ze de regeling waar de 749 verrekend wordt zonder contracten met NFP ed. De pure belastingvoordeel variant dus.
Zo heb ik mijn huidige racer en mtb via deze regeling aangeschaft. Nu fiets ik op beide naar mijn werk (afhankelijk van het jaargetijde en weertype).
Inmiddels mag ik volgend jaar weer. Mijn huidige racer heb ik helemaal opnieuw laten spuiten en opgebouwd naar 11 speed dus die ga ik nog niet vernieuwen. Ook mijn mtb is pas een kleine 3 jaar oud dus voldoet nog prima.
Nu vroeg ik mij af of ik een wielset niet op kan geven aangezien ik een duurdere wielset wil hebben voor in mijn racer. Stel dus dat ik die 749 opgeef als 'fiets' want het is voor mij een nieuw onderdeel van de fiets. Zou dat kunnen?
Ik heb trouwens het opbouwen met allemaal nieuwe onderdelen gewoon betaald zonder fietsplan. Maar eigenlijk heb ik dus met een ouder frame weer een hele nieuwe fiets gebouwd ex wielset. Die wil ik nu dus nog toevoegen om het geheel af te maken.
Wat denken jullie? Hoe zal ik dit moeten aanvliegen om voor elkaar te krijgen?
Ik kan moeilijk een nieuwe fiets kopen die ik niet nodig heb.
vervalt: zie opmerking van Mark.
Laatst gewijzigd door klimmer op 20 okt 2015 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Volgens mij, bestaat het nationale fietsenplan helemaal niet meer.
Dus als je baas hier nog wel aan doet, wat kan, heb je niks van doen met de oude regels, en alleen met de regels van je baas. Als hij het goed vindt, is het goed.
(Hij moet de waarde optellen bij alle "voordelen" voor zijn werknemers - belasting ziet dit als verkapte loon -, zoals lunch, koffie, ICT dingen voor persoonlijk gebruik etc, en mag dan tot een bepaald percentage van zijn omzet komen waarvoor het belastingvoordeel geldt. Komt hij daarboven, betaald hij de hoofdprijs aan belasting. )
Dus als je baas hier nog wel aan doet, wat kan, heb je niks van doen met de oude regels, en alleen met de regels van je baas. Als hij het goed vindt, is het goed.
(Hij moet de waarde optellen bij alle "voordelen" voor zijn werknemers - belasting ziet dit als verkapte loon -, zoals lunch, koffie, ICT dingen voor persoonlijk gebruik etc, en mag dan tot een bepaald percentage van zijn omzet komen waarvoor het belastingvoordeel geldt. Komt hij daarboven, betaald hij de hoofdprijs aan belasting. )
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Google maar eens op werkkostenregeling (maar koffie mag je wel verstrekken hoor als werkgever )
Het is trouwens geen percentage van de omzet, maar van de totale brutoloonsom (1,2%)
Het is trouwens geen percentage van de omzet, maar van de totale brutoloonsom (1,2%)
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ah, dat dus... ben maar werknemer, dus iets van klok en horen luiden maar niet alles exact paraat
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
ach, ben ook maar werknemer, maar regel toevallig ook werkgeverszaken (ieder zo z'n ding )
toevallig vandaag in de metro:
"Fietsen naar je werk kan je € 0,19 per km opleveren"
http://www.metronieuws.nl/binnenland/20 ... -opleveren
toevallig vandaag in de metro:
"Fietsen naar je werk kan je € 0,19 per km opleveren"
http://www.metronieuws.nl/binnenland/20 ... -opleveren
Aan je werkgever vragen dus!
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Het hangt af van de keuze van je werkgever, want de fietsregeling is er nog steeds. Ik vraag me alleen af of een werkgever wielen als een fiets gaat zien, dat zijn eerder accessoires, waar 249€ voor staat. Ze opvoeren als fiets voor 749€ is een beetje belastingfraude...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
via link hierboven "Er gelden geen voorwaarden voor de bestedingen binnen de vrije ruimte. "
die 749 was in de oude regeling.
die 749 was in de oude regeling.
-
- Forum-lid
Okay bedankt voor jullie reacties. Ik was ook zover als de meesten hierboven aangeven. Wij hebben op mijn werk idd tot €1000 vrije bestedingsruimte. En het lijkt erop dat het niet uitmaakt of dit voor een fiets en of fietswielen is. Ik kan helemaal fraudeloos op mijn bon laten zetten: wielset tbv fiets te gebruiken voor woon werkverkeer. Dit is nl 100% eerlijk en waarheidsgetrouw.
Ik ga het checken bij mijn werkgever!
Ik ga het checken bij mijn werkgever!