la Vaujany
Iemand deze cyclo gereden?
Wordt daar net zo ontieglijk hard gekoerst als in sommige andere Franse cyclo's?
Wordt daar net zo ontieglijk hard gekoerst als in sommige andere Franse cyclo's?
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Tja, met sommige Franse cyclo's bedoelde ik nou precies niet de marmot en de 3ballons. Die zijn zo massaal dat ik met m'n toeristentempo lekker mee kan komen.
En trouwens, ik vroeg naar ervaringen, niet naar aannames
En trouwens, ik vroeg naar ervaringen, niet naar aannames
de uitslag van vorig jaar:
http://www.sportcommunication.info/web2 ... 0&langue=1
Klein deelnemersveld.
En hele snelle mannen tot de echte minder-goed-getrainde-wielertoeristen. Ald je bekend bent met L3B en de marmotte en dus ook de org van la Vaujany, dan zou deze uitslag je toch een beeld moeten geven over het niveau
http://www.sportcommunication.info/web2 ... 0&langue=1
Klein deelnemersveld.
En hele snelle mannen tot de echte minder-goed-getrainde-wielertoeristen. Ald je bekend bent met L3B en de marmotte en dus ook de org van la Vaujany, dan zou deze uitslag je toch een beeld moeten geven over het niveau
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
La Vaujany is ietsje korter maar kan naar eigen ervaring makkelijk evenveel pijn doen als La Marmotte of L3B!
Daarentegen een stuk minder hoogtemeters dan de Marmot, lijkt me dat dat toch een hoop scheelt. Bovendien zijn de klimmetjes naar de Col du Grand Serre en de Ornon allebei erg goed te doen....
Anyway, dit wordt sowieso een projectje voor volgend jaar. Dus dan is er nog tijd zat om te trainen.
Anyway, dit wordt sowieso een projectje voor volgend jaar. Dus dan is er nog tijd zat om te trainen.
Hoe zit het met de bevoorradingen in La Vaujany voldoende te eten of alleen drinken te vinden. Niveau cyclo in belgie ? Neem zo wie zo altijd zelf wat mee maar als er bananen en wat koekjes te vinden zijn kan je net wat minder achter in je shirt stoppen. Of gewoon zoveel mee nemen dat je alleen je bidons maar hoeft bij te vullen.
[quote="NicoM"]Hoe zit het met de bevoorradingen in La Vaujany voldoende te eten of alleen drinken te vinden. Niveau cyclo in belgie ? Neem zo wie zo altijd zelf wat mee maar als er bananen en wat koekjes te vinden zijn kan je net wat minder achter in je shirt stoppen. Of gewoon zoveel mee nemen dat je alleen je bidons maar hoeft bij te vullen. [/quote]
Nou mijn ervaring met de cyclo's van Sportcommunication is dat het qua voeding allemaal maar karig is.
Nou mijn ervaring met de cyclo's van Sportcommunication is dat het qua voeding allemaal maar karig is.
prj
[quote="mispoes"]Daarentegen een stuk minder hoogtemeters dan de Marmot, lijkt me dat dat toch een hoop scheelt. Bovendien zijn de klimmetjes naar de Col du Grand Serre en de Ornon allebei erg goed te doen....[/quote]
Je vergeet de klim naar AdH via Villard Reculas met daaropvolgend de Sarenne. Zeker niet makkelijk. Ook de laatste klim naar Vaujany. 5km à 9%... een killer!
Verzorging is op twee plekken. In Valbonnais en in Alpe d'Huez.
En zoveel korter dan de marmotte is ie ook niet... 2 kilometer....
Je vergeet de klim naar AdH via Villard Reculas met daaropvolgend de Sarenne. Zeker niet makkelijk. Ook de laatste klim naar Vaujany. 5km à 9%... een killer!
En zoveel korter dan de marmotte is ie ook niet... 2 kilometer....
[quote="J-Racer"][quote="mispoes"]Daarentegen een stuk minder hoogtemeters dan de Marmot, lijkt me dat dat toch een hoop scheelt. Bovendien zijn de klimmetjes naar de Col du Grand Serre en de Ornon allebei erg goed te doen....[/quote]
En zoveel korter dan de marmotte is ie ook niet... 2 kilometer....[/quote]
Neehoor, die vergeet ik niet. Persoonlijk heb ik niet zo'n moeite met de klim naar AdH via Reculas. De Sarenne is inderdaad een gemeen kreng maarja, als je een beetje kan doseren, overleef je die ook wel.
Klim naar Vaujany ken ik niet maar dat is maar 5 km. Zal vergelijkbaar zijn met Planche des Belles Filles in 3B; steil maar te doen.
Vorig jaar heb ik ongetraind en met de nasleep van een ongeluk in m'n lijf la Madeleine (de cyclo) gefietst en heb toen de laatste 30 km ofzo met de bezemwagen in m'n kielzog gereden.
La Madeleine is ook een kleine cyclo (ca. 200 deelnemers) en er werd door pak 'm beet 99% van 't deelnemersveld als een dolle gekoerst.
Ik vind 't niet erg om ergens achteraan te eindigen maar ik wil nooit, lees NOOIT, meer zo'n stuk met de bezemwagen achter me rijden.
Vandaar mijn vraag.
Maar als ik de uitslagen van vorig jaar bekijk gaat dat wel goedkomen
Neehoor, die vergeet ik niet. Persoonlijk heb ik niet zo'n moeite met de klim naar AdH via Reculas. De Sarenne is inderdaad een gemeen kreng maarja, als je een beetje kan doseren, overleef je die ook wel.
Klim naar Vaujany ken ik niet maar dat is maar 5 km. Zal vergelijkbaar zijn met Planche des Belles Filles in 3B; steil maar te doen.
Vorig jaar heb ik ongetraind en met de nasleep van een ongeluk in m'n lijf la Madeleine (de cyclo) gefietst en heb toen de laatste 30 km ofzo met de bezemwagen in m'n kielzog gereden.
La Madeleine is ook een kleine cyclo (ca. 200 deelnemers) en er werd door pak 'm beet 99% van 't deelnemersveld als een dolle gekoerst.
Ik vind 't niet erg om ergens achteraan te eindigen maar ik wil nooit, lees NOOIT, meer zo'n stuk met de bezemwagen achter me rijden.
Vandaar mijn vraag.
Maar als ik de uitslagen van vorig jaar bekijk gaat dat wel goedkomen
[quote="mispoes"][quote="J-Racer"][quote="mispoes"]Daarentegen een stuk minder hoogtemeters dan de Marmot, lijkt me dat dat toch een hoop scheelt. Bovendien zijn de klimmetjes naar de Col du Grand Serre en de Ornon allebei erg goed te doen....[/quote]
Vandaar mijn vraag.
Maar als ik de uitslagen van vorig jaar bekijk gaat dat wel goedkomen [/quote]
Vorig jaar La Vaujany gedaan omdat Marmotte vol zat. Is erg goed bevallen. Lang niet zo druk, maar inderdaad zal je niet achteraan eindigen als ik je verhaal zo hoor. Ondanks gezeur in de marge vind ik Sportcommunication een prima organisator. Alles is duidelijk aangegeven, er is voldoende water en eten (niet elke 20km, nee) dus een camelbak hoef je niet mee. En Vaujany is een veel leukere aankomstplaats dan Alp. Ik zeg doen
Vandaar mijn vraag.
Maar als ik de uitslagen van vorig jaar bekijk gaat dat wel goedkomen [/quote]
Vorig jaar La Vaujany gedaan omdat Marmotte vol zat. Is erg goed bevallen. Lang niet zo druk, maar inderdaad zal je niet achteraan eindigen als ik je verhaal zo hoor. Ondanks gezeur in de marge vind ik Sportcommunication een prima organisator. Alles is duidelijk aangegeven, er is voldoende water en eten (niet elke 20km, nee) dus een camelbak hoef je niet mee. En Vaujany is een veel leukere aankomstplaats dan Alp. Ik zeg doen