Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 19 okt 2015 10:14

Klinkt alsof de stand in het thema "Duitse Soberheid" is neergezet - wat op zich in lijn is met Canyon (weinig kleur). - alhoewel er voor 2016 veel vrouwenmodellen mèt kleur zijn gekomen, hadden ze dus best wat mee kunnen dun of benadrukken.

En de mensen, tsja, dat is echt zonde dat ze niet goed geinformeerd zijn en/of weinig (verkeerde) interesse hebben in de bezoekers. Misschien vloeit dat deels voort uit de origine van het bedrijf (internet verkoop), maar voor de grote fietsenbeurzen kan je daar toch wel wat effort in steken lijkt mij.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Stijngruyaert
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 mei 2015 14:18

Stijngruyaert 19 okt 2015 16:24

berniev schreef:
LittleWhiteDog schreef:
berniev schreef:Er zijn volgens nog een aantal zaken waarmee je rekening moet houden met de H11 Aerocockpit op de Aeroad:
- Hoogte H11 stuurpen is 3,5 cm (meestal is de hoogte van een gewone stuurpen 4 cm) Komt dus 0,5 cm lager uit
- H11 stuurpen heeft een hoek van --10° (meestal is de standaard -6°) Komt dus voor dezelfde lengte lager uit
- Ook nog rekening houden met de reach en drop van de H11 aerocockpit op de Aeroad
Waar vind je die info eigenlijk over dat H11 stuur?
Heb ik vernomen via het Weight Weenies forum
Zou dat ook zo zijn bij de H36 ? Aangezien ze weinig van elkaar verschillen veronderstel ik van wel ?

Stijngruyaert
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 mei 2015 14:18

Stijngruyaert 19 okt 2015 16:29

apollo schreef:
kharmanist schreef:Misschien off-topic, maar een foto van je vriendin zou ons beter kunnen doen begrijpen waarom die verkoper meer interesse had in je vriendin :-D.
+1
:lol:
Hahha, misschien ooit op een dag samen met m'n nieuwe Canyon. Als ik de recensies hier mag geloven ergens midden 2016 :D :D Mijn keuze is uitgegaan naar de Ultimate cf slx 9.0 stealth asphalt-grey

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 19 okt 2015 17:25

Hoe is de nieuwe slx in het echt?

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 19 okt 2015 19:04

Ik vond 'm wat tegenvallen op de beurs.
Het model dat er stond was de Ultimate CF SLX 9.0 Aero in Jet Silver-Grey. Ik vond de kleur al sowieso niks en qua model vond ik 'm ook wat tegenvallen.
Ik was thans van plan om deze of volgende week de Ultimate CF SLX 9.0 te gaan bestellen in Stealth-Red, maar nu twijfel ik een beetje. Ik ga 'm toch nog eerst eens goed bekijken in Koblenz voor ik 'm bestel.
Nu hebben ze wel het voordeel dat ik deze kwaliteit waarschijnlijk nergens anders ga vinden voor deze prijs.

Stijngruyaert
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 mei 2015 14:18

Stijngruyaert 19 okt 2015 19:23

apollo schreef:Ik vond 'm wat tegenvallen op de beurs.
Het model dat er stond was de Ultimate CF SLX 9.0 Aero in Jet Silver-Grey. Ik vond de kleur al sowieso niks en qua model vond ik 'm ook wat tegenvallen.
Ik was thans van plan om deze of volgende week de Ultimate CF SLX 9.0 te gaan bestellen in Stealth-Red, maar nu twijfel ik een beetje. Ik ga 'm toch nog eerst eens goed bekijken in Koblenz voor ik 'm bestel.
Nu hebben ze wel het voordeel dat ik deze kwaliteit waarschijnlijk nergens anders ga vinden voor deze prijs.
Ik vond hem dan persoonlijk weer prachtig, wat aantoont dat smaken verschillen he :) Had hier ergens gelezen dat hij er ook in het stealth-red ging staan wat niet het geval was, was ik wel wat ontgoocheld door. Maar ik ga het wagen om hem te bestellen denk ik ..
Zelf ga ik wel de wielen verkopen en wijzigen naar FF F6R FCC of ZIPP 60.

GGS
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2015 21:54

GGS 19 okt 2015 21:57

Iemand hier foto's van de Ultimate in Stealth / Red?

Vind enkel foto's op de website maar zou de fiets graag eens op 'echte' foto's zien alvorens
te bestellen.

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 19 okt 2015 22:03

Hij is in de maat S,M en L al leverbaar de eerste week van november. Is bijna twee maanden vervroegd.

bert01
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 25 jun 2010 23:31

bert01 19 okt 2015 22:33

apollo schreef:Hij is in de maat S,M en L al leverbaar de eerste week van november. Is bijna twee maanden vervroegd.
Tel bij de leverdatum gerust enkele weken/maanden op en je zit weer op dezelfde datum :shock:

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 20 okt 2015 10:26

xytras schreef:Hoe is de nieuwe slx in het echt?
Ik vond hem wel mooi, maar de 2 vrienden met wie ik was vonden hem wat zielloos. Het is ook echt wel een heel klinisch design zowel in vorm als in die kleur.

Ze hadden trouwens een beetje een vreemde stand bij bikemotion vond ik, de aeroad heb ik bijvoorbeeld alleen in de Kristov uitvoering gezien, je zou toch verwachten dat ze alle / veel 2016 kleuren zouden tonen.

Patrickvanv
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 aug 2015 22:33

Patrickvanv 20 okt 2015 13:11

Ze hadden trouwens een beetje een vreemde stand bij bikemotion vond ik, de aeroad heb ik bijvoorbeeld alleen in de Kristov uitvoering gezien, je zou toch verwachten dat ze alle / veel 2016 kleuren zouden tonen.[/quote]

De kleuren zijn voor de aeroad in 2016 ongewijzigd

yoda
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23

yoda 20 okt 2015 13:42

Ze hadden trouwens een beetje een vreemde stand bij bikemotion vond ik, de aeroad heb ik bijvoorbeeld alleen in de Kristov uitvoering gezien, je zou toch verwachten dat ze alle / veel 2016 kleuren zouden tonen.
De stand is alle jaren hetzelfde (qua formaat en opzet) en elke keer verwacht je dat er meer fietsen staan. Lijkt me voor een online merk als Canyon bijna een must om alles te laten zien. Ik zou graag zoveel mogelijk fietsen in kleuren en maten willen zien, zodat je ook kan voelen en zien wat ze verkopen.

Ik vond de getoonde CF SLX prachtig maar had die ook graag in andere kleuren gezien. Het zelfde geldt voor de CF, Aeroad en de Endurace. Lijkt mij een goed idee voor volgend jaar
Do or Do not.. There is no try

Plaats reactie