Misselijk na kopen FFWD
Als je als bedrijf onderdelen koopt uit land A, B en C en je assembleert die vervolgens in land D tot eindproduct dan mag je dus vermelden dat je product " Made in land D" is. Heb ik ooit eens geleerd in een seminar van de KvK. FFWD doet hier dus niks verkeerd.
http://www.ondernemersplein.nl/artikel/ ... oorsprong/
Als in uw product grondstoffen en onderdelen zijn verwerkt die uit verschillende landen komen, is dit lastiger. Als u het eindproduct na verwerking in een land kan beschouwen als een volledig nieuw product, dan krijgt het product de oorsprong van dat land toegewezen. Voorbeeld: u importeert hardhout uit Indonesië en maakt daar in uw fabriek in Nederland tuintafels van. In dit geval is er sprake van een nieuw product en dat krijgt dan de Nederlandse oorsprong.
http://www.ondernemersplein.nl/artikel/ ... oorsprong/
Als in uw product grondstoffen en onderdelen zijn verwerkt die uit verschillende landen komen, is dit lastiger. Als u het eindproduct na verwerking in een land kan beschouwen als een volledig nieuw product, dan krijgt het product de oorsprong van dat land toegewezen. Voorbeeld: u importeert hardhout uit Indonesië en maakt daar in uw fabriek in Nederland tuintafels van. In dit geval is er sprake van een nieuw product en dat krijgt dan de Nederlandse oorsprong.
Je moet dan wel nog invoerrechten betalen en belasting, en als je die gaat rekenen ben je waarschijnlijk net zo duur uit als in Nederland. Daar bij komt er nog een stukje transport en handling. Al stuurt de fabrikant de wielen gratis op dan heb je nog te maken met de genoemde rechten, neemt men bij de douane een steekproef dan ben je dus bezig met smokkel en betaal je toch nog alle rechten en belasting en krijg je bovendien nog een boete wegens smokkel.daniel schreef:Het ging mij enkel om het feit dat ik anderen een onnodige hoge uitgave wilde besparen, ik heb nl om precies te zijn 1139 euro meer betaald dan als ik ze bij de fabrikant zelf had gekocht (zijn store staat gewoon op internet en de prijs is 511 euro de set incl.Europese garantie).
Volgens mij heb je helemaal niemand beledigd. Excuses zijn overbodig.daniel schreef:Excuus, voor mijn bericht en dat ik enkelen heb beledigd.
Het ging mij enkel om het feit dat ik anderen een onnodige hoge uitgave wilde besparen, ik heb nl om precies te zijn 1139 euro meer betaald dan als ik ze bij de fabrikant zelf had gekocht (zijn store staat gewoon op internet en de prijs is 511 euro de set incl.Europese garantie).
Kwaliteit stel ik absoluut niet ter discussie, alleen het feit dat ik naar mijn mening er teveel voor heb betaald voor een product dat ergens anders stuk minder kost.
Blijkbaar vinden velen het niet erg om op zo,n manier te worden misleid ( genomen), en is mij nu ook een stuk duidelijker waarom men hier zoveel geld over de balk smijt zonder enig weer woord ( sorry dat is weer een ander forum).
De groeten wiellerluitjes..
Ik vind het wel een omslachtige manier om mensen te wijzen op extra kosten, want in je oorspronkelijke bericht wordt met geen woord gerept over geld. Ik heb ook niet de indruk dat iemand dat ook op die manier heeft opgevat.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
-
- Forum-lid
Wie betaald er nu €1650 voor FFWD. Het is toch algemeen bekend dat de velgen uit China komen als je dat niet wist heb je geen research gedaan en of je hebt onder een steen geleefd.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
- thestudent
- Forum-lid HC
Niet dat ffwd nu zo'n bijzondere wielen produceert. FFWD heeft namelijk volgens mij wel een uniek velgontwerp die niet ook bij een andere fabrikant te koop is. De velgen worden uiteraard wel ergens in het verre oosten geproduceerd.
Laatst gewijzigd door thestudent op 22 okt 2015 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
chrissiewizzie schreef:Dat heet geen smokkel, maar parallelle import....
Parallelle import is importeren zonder toestemming van de fabrikant.
Het over de grens brengen van goederen waarvoor geen rechten zijn afgedragen heet wel degelijk smokkelen.
Je hebt niemand beledigd hoor maar het is wel onbetaamt om zo je eerste post te plaatsen en FFWD af te fakkelen op ongegronde redenen.daniel schreef:Excuus, voor mijn bericht en dat ik enkelen heb beledigd.
Het ging mij enkel om het feit dat ik anderen een onnodige hoge uitgave wilde besparen, ik heb nl om precies te zijn 1139 euro meer betaald dan als ik ze bij de fabrikant zelf had gekocht (zijn store staat gewoon op internet en de prijs is 511 euro de set incl.Europese garantie).
Tevens, en zoals al eerder door andere forum leden vermeld, had je kunnen weten dat FFWD de wielen in Nederland in elkaar zet en niet dat alles hier geproduceerd is. Mocht dat laatste het geval zijn geweest dan had je pas echt een hoofdprijs betaald.
Benieuwd wat die Europese garantie van die Chinees dan precies gaat behelzen.
Je moet nog inklaringskosten betalen voor die Chinese wielset dus 511 Euro zal echt wel meer worden.
Waar moet je die wielen heen sturen in geval van een garantie geval?
Wie moet de kosten voor het versturen en terug sturen betalen?
Hoe lang gaat een eventuele reparatie duren?
Mocht er een probleem instaan ivm garantie waar haal je dan je gram?
Met andere woorden. Met je die kleine Chinese lettertjes gelezen?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Dan heb je dus nepproducten gekocht. De officiële fabrikant geeft geen toestemming, er worden immers nepproducten verkocht door iemand anders. Het ontduiken van accijnzen noemt men smokkel, bijv. sigaretten worden gekocht in het buitenland en worden in grote aantallen over de grens gebracht en daar goedkoop verkocht.
Wij hebben wel eens goederen naar Turkije verstuurd waarvan wij dus niet wisten dat deze op de vrachtwagen geladen waren (fout expeditieafdeling). Aangekomen bij de douane werd dit geconstateerd met alle gevolgen van dien. Boete, vernietiging en een hoop administratieve rondslomp.
Wij hebben wel eens goederen naar Turkije verstuurd waarvan wij dus niet wisten dat deze op de vrachtwagen geladen waren (fout expeditieafdeling). Aangekomen bij de douane werd dit geconstateerd met alle gevolgen van dien. Boete, vernietiging en een hoop administratieve rondslomp.
Inderdaad zal er bij vermoeden van namaak het artikel vast gehouden worden. De douane doet dan onderzoek naar de oorsprong en eindbestemming. Ik heb begin dit jaar een eigen set gehad die tegelijk aan kwam in Nederland met een grote drugsvangst in wielrenwielen (toevallig namaak FFWD). Hierdoor heeft een set drie maanden bij de douane gelegen zonder dat je ook maar enige invloed hierop hebt. Mocht het wel nep zijn, dan ben je de velgen kwijt en krijg je een fikse boete.chrissiewizzie schreef:Ik heb inmiddels twee aanslagen van de douane voor bestellingen uit China en het valt voor hen onder parallelle import. Daar is de heffing ook op gebaseerd. Een boete voor smokkel is volgens mij een stuk hoger en dan worden de goederen in beslag genomen.
Ontopic: Dit is een typisch geval van lees tussen de regels door. Het blijft een Nederlands product, alleen komen de onderdelen niet uit Nederland. Dat is het gevolg van de hoge lonen in Nederland.
Ditzelfde geldt bijvoorbeeld voor potplanten. Er komen planten vanaf over heel de wereld naar Nederland toe. Zodra de planten in de kwekerij zijn aangekomen wordt dit al gerekend tot een Nederlands of Europees product terwijl er nog niet mee is gebeurd.
Kortom geniet van je 'Nederlandse' velgen en alsjeblieft bestel geen FFWD velgen uit China want dat komt je alleen maar duur te staan.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
@ Daniel: Feitelijk rij je zelfs op een paar wielen van AGU...
-
- Forum-lid
Ik zou persoonlijk nooit of te nimmer 1650euro uitgeven voor een stel wielen. En als ik het zo lees had daniel dat ook beter niet gedaan. Spijt komt natuurlijk altijd te laat.
Voor 511 euro koop je misschien wel (dezelfde?) wielen maar ze moeten ook nog in Nederland geraken en langs de douane passeren. En het loon van een chinese wielspaker zal wel wat lager zijn dan een nederlandse. En FFWD heeft natuurlijk ook zijn werkingskosten. En ze zullen ook wel een leuke winstmarge nemen. En voor je het weet kom je zomaar aan 1650euro.
Voor 511 euro koop je misschien wel (dezelfde?) wielen maar ze moeten ook nog in Nederland geraken en langs de douane passeren. En het loon van een chinese wielspaker zal wel wat lager zijn dan een nederlandse. En FFWD heeft natuurlijk ook zijn werkingskosten. En ze zullen ook wel een leuke winstmarge nemen. En voor je het weet kom je zomaar aan 1650euro.
- Infinito GB
- Forum-lid
Voor dat geld zou ik persoonlijk toch andere set gekozen hebben, Vision Metron 55 bv. Maar ik zou ook nooit met van die reclameborden in mijn fiets willen rijden. Verder is het niet zo vreemd dat de onderdelen uit China komen. Op mijn nieuwe Bianchi frame zit ook een stickertje onder het brackethuis met " made in China". Zie het probleem niet. Je hebt gewoon garantie via leverancier. Verder wordt 99,5 % van de carbondelen gefabriceerd in landen met lage lonen waaronder veel landen in het verre oosten. Heeft te maken met veiligheid/ werkomstandigheden e.d. Uiteindelijk mag het natuurlijk niet te duur worden voor de westerse consument, en er moet hier en daar nog wat aan de strijkstok blijven hangen natuurlijk. Als je zelf in China besteld is het aan te raden om merkloos te bestellen, en dus geen namaak merkartikelen. Namaak wordt altijd vernietigd bij onderschepping door douane. Merkloos kun je hooguit een extra bedrag invoerrecht moeten nabetalen.
Maar verder zou ik mij niet te druk maken als ik jou was en gewoon lekker gaan fietsen. Uiteindelijk vond je in eerste instantie dat de wielen jou €1650 waard waren. De wielen zijn gewoon nog steeds originele FFWD's dus zouden ze jou nog steeds dat bedrag waard moeten zijn.
Maar verder zou ik mij niet te druk maken als ik jou was en gewoon lekker gaan fietsen. Uiteindelijk vond je in eerste instantie dat de wielen jou €1650 waard waren. De wielen zijn gewoon nog steeds originele FFWD's dus zouden ze jou nog steeds dat bedrag waard moeten zijn.