Ik ben stiekem (mijn vrouw weet nog van niks ) aan het kijken naar een nieuwe racefiets. Nu overweeg ik om een overjarige Canyon Aeroad (2012) te kopen, met van die mooie aero wielen erin. Niet omdat ik het nou zo nodig heb (fiets geen wedstrijden, maar tochtjes met gemiddelde van 30-33 kmh), maar gewoon omdat ik vind dat het er mooi uit ziet.
Model dat ik op het oog heb is voorzien Mavic Cosmic Carbon SLR wielen. Maar ik vroeg me af of deze geschikt zijn voor de wat zwaardere fietser (1.95m, 108 kg). Is er een maximaal rijdersgewicht? En zijn er zware jongens die zelf ervaring hebben met deze wielset?
Ben benieuwd! Alvast bedankt voor jullie hulp...
Mavic Cosmic Carbon SLR geschikt voor "zware jongens"?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
+1 en 108 kg bij 1meter63 zou heftig zijn, maar 1,95 is ook een flinke lengtemikerv schreef:@bartg,
Dank voor deze heerlijk inhoudelijke bijdrage. Daar heb ik wat aan
Hoe ik die 108 kg omlaag krijg? Gewoon via de trap, net als ieder ander
-
- Forum-lid HC
Behalve de CCU en C40 wielen gaan de meeste Mavic Wielen slecht om met een berijder die boven de 100 kg zit (bij de meeste maximum gewichten die door producenten op worden gegeven moet je het gewicht van de fiets ook in mindering brengen).
Ik vermoed dat deze wielen het wel een paar jaar redelijk zullen doen maar met 109 kg zou ik ze lekker verkopen en voor handgespaakt gaan, dan maar iets minder flitsend (maar 1.95 is ook niet echt aero dus.... )
Ik vermoed dat deze wielen het wel een paar jaar redelijk zullen doen maar met 109 kg zou ik ze lekker verkopen en voor handgespaakt gaan, dan maar iets minder flitsend (maar 1.95 is ook niet echt aero dus.... )
-
- Forum-lid
Mavic Cosmic Carbone SLS Mantel geeft op de site aan dat deze wielen geschikt zijn tot 115 kilo. Heb net mijn eigen achterwiel weggebracht met een dikke scheur in de velg. Weeg bij 1.95 lang geen 100 kilo maar toch binnen een jaar kapot. En Codagex schijnt niet makkelijk te zijn als er garantie moet worden gegeven.
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
Niet doen
Website: https://www.maatwielen.nl
-
- Forum-lid
Oeps zie het idd ander wiel.