Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2015

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 02 okt 2015 19:33

Zorro schreef:
Ja, het kan altijd erger maar je ligt dus erg in de kreukels. Je kunt het bagatelliseren maar dat is niet reeel.

ja, ik lig in kreukels, maar...
Er zijn er hier in dit topic die een stuk erger gevallen zijn;
Ik heb de docu van Marco Pantani gezien, vanwaar die kwam na zijn valpartij in 1995... Dat was echt niet min;
Naast mij in de kamer van het ziekenhuis lag een man van 48 die net een knieprothese gekregen had. Dat wil dus zeggen: deel dijbeen afgezaagd, deel kuitbeen afgezaagd, en een stuk prothese erin dat maar 20 jaar goedblijft. Dus op zijn 68ste weer onder het mes... Die man was jaloers dat ik kon lopen, en ik realiseerde me, dat ik allemaal geneesbare en te overkomen letsels had.
Binnen 6 weken ben ik hopelijk weer de oude en hoop doet leven... Ik hoop dat even hard voor eenieder in dit topic!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 03 okt 2015 12:07

de zwarten schreef: Binnen 6 weken ben ik hopelijk weer de oude en hoop doet leven... Ik hoop dat even hard voor eenieder in dit topic!
Hetzelfde voor alle betrokkenen gewenst!

Hanjovdberg
Forum-lid

Hanjovdberg 24 okt 2015 13:32

Valpartij rond Putten

Op dinsdag 6 oktober ging ik vooraf aan een vergadering nog een stukje fietsen (ben gymdocent en was al uit). Ik fietste vanuit Barneveld richting Nijkerk en via Putten Garderen weer terug. In het buitengebied van Putten wilde ik een fietspad opdraaien. Zag er gewoon netjes uit. 5 seconden later lag ik op mijn plaat. Onderuit geschoven. Bleek een hele laag grit te liggen, wat echt niet te zien was. Geen borden dus ik had het niet kunnen zien. Behoorlijk wat schaafplekken en schade aan li kant (kleding en schoenen)

Gemeente Putten gebeld. Die hebben de zaak direct opgenomen en onderzocht. Gebleken is dat er een bord hoorde te staan die verwijderd is ivm maaiwerkzaamheden.

Ik mocht mijn schade opgeven en de gemeente heeft geconstateerd dat de schade verwijtbaar was. Ze hebben heel netjes uitgekeerd.

Mijn schaafwonden zijn bijna helemaal weg. Ik zat 4 dagen later (zij het wat stijfjes) weer op de fiets.

Hulde voor de gemeente Putten!

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 24 okt 2015 15:10

@Hanjovdberg Gelukkig dat het niet erger was, en ook eens goed te horen dat "de overheid" je toch soms ook nog serieus neemt.

ProTon
Forum-lid

Gebruikersavatar ProTon 24 okt 2015 16:50

@Hanjovdberg, netjes opgelost, je hebt geluk gehad met dat grint, vaak zit dat dan in je huid, niet zo prettig.

@de zwarten, sterkte met het revalideren, hier in de 5e week na de operatie nog niet mogenlijk om op de race of cyclocrosser te zitten, maar het gaat nu wel elke dag beter.

JasperGR
Forum-lid

Gebruikersavatar JasperGR 24 okt 2015 18:52

Wat heeft de gemeente hiermee te maken? Laat duidelijk zijn dat ik het niet leuk vind dat je bent gevallen, maar het was toch je eigen schuld dat je viel? Door zulke claims betalen we in Nederland hoge belastingen...
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 24 okt 2015 18:57

JasperGR schreef:Wat heeft de gemeente hiermee te maken? Laat duidelijk zijn dat ik het niet leuk vind dat je bent gevallen, maar het was toch je eigen schuld dat je viel? Door zulke claims betalen we in Nederland hoge belastingen...
Alles! Zij zijn wettelijk verplicht aan te gevenn als de weg onveilig is, en dus aansprakelijk.
Afbeelding

JasperGR
Forum-lid

Gebruikersavatar JasperGR 24 okt 2015 19:00

We hebben toch ogen gekregen om zelf te oordelen of het veilig is?
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 24 okt 2015 19:12

Op vrijdag 9 oktober 's morgens vroeg kwam ik van Duitsland af en omdat het op de Kaldenkerweg bergafwarts gaat had ik een behoorlijke snelheid. Na ja er lagen al bejhoorlijk wat bladeren en ik moest wat gaan afremmen. Binnen no time laag ik op de grond.

Behoorlijk veel pijn aan mijn linker heup en mijn rug. Kettingkast van mijn sporthybride fiets naar de haaien omdat de fiets op de stoeprand is geknald.

Heb mij bijeengeraapt en ben langzaam naar huis gefietst. Wat een pijn zeg later op de dag toch maar naar het ziekenhuis gegaan voor foto's. Ik heb verdomd veel geluk gehad niks gebroken alleen wat kneuzingen. De arts zei nog dat veel vrouwen op deze leeftijd als ik al lang wat hadden gebroken.

Ik had een week toch behoorlijk last maar aan het eind van de week zat ik weer op mijn racefiets. Onkruid vergaat niet. :P:P
Ghost Nivolet 6LC

Corny121
Forum-lid

Corny121 24 okt 2015 19:16

JasperGR schreef:We hebben toch ogen gekregen om zelf te oordelen of het veilig is?
Zag er gewoon netjes uit. 5 seconden later lag ik op mijn plaat. Onderuit geschoven. Bleek een hele laag grit te liggen, wat echt niet te zien was.
Volgens mij geeft hij aan dat hij zijn ogen gebruikt heeft.. En wegbeheerder is verantwoordelijk voor veiligheid. Weggebruiker verantwoordelijk voor veilig weggedrag..
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Hanjovdberg
Forum-lid

Hanjovdberg 24 okt 2015 19:47

JasperGR schreef:We hebben toch ogen gekregen om zelf te oordelen of het veilig is?
Idd ogen. En die heb ik gebruikt, en er was dus niets te zien. Maar mijn lichaam gebruik ik liever niet om re testen of iets veilig is.....

Als je een fietspad op fietst wat er gewoon strak bij ligt maar waarvan blijkt dat er net een laag grit (2-3cm) opgestrooid is, is idd de wegbeheerder (gemeente) verantwoordelijk. Ik heb ze trouwens niet eens per direct gebeld voor een claim maar juist om aan te geven dat het niet goed stond aangegeven. Dus om verdere ongelukken van andere fietsers (bijvoorbeeld Jaspers....) te voorkomen. De gemeente gaf zelf aan dat ik de schade mocht opgeven en heeft dit dus netjes teruggekoppeld. Heeft niets met onze premies ed te maken. Ik betaal overal voor dus een keer iets ontvangen is ook wel zo prettig.

Corny121
Forum-lid

Corny121 24 okt 2015 19:58

Precies, keurige afhandeling. Ze hadden ook de bal door kunnen kaatsen naar de aannemer. Gelukkig dat het bij schaafwonden gebleven is.
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Plaats reactie