Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

1e bandenwissel op Specialized Roubaix Comp

tetelepta
Forum-lid

tetelepta 23 okt 2015 23:44

De eerste set banden van mijn 1/2 jaar oude Specialized Roubaix Comp zijn versleten. Heeft het een meerwaarde om dezelfde Specialized banden (Turbo Pro, 60TPI, folding bead, BlackBelt protection 700x25) er op te zetten? Na 3400 km heb ik in de laatste 200 km 2x lek gereden (misschien toeval maar het valt mee).

Ik vind deze banden nogal dun en slap ogen (tijdens het plakken), ze rijden overigens wel fijn. Op mijn vorige fiets reed ik meestal met Continental Grand Prix en een keer Schwalbe Durano.

franskarel
Forum-lid

franskarel 24 okt 2015 11:23

Of de Specialized banden een meerwaarde hebben t.o.v. de Continentals moet jezelf uitmaken.Jij hebt ervaring met de 2 verschillende banden types en bent dus het best geplaatst om voor U zelf uit te maken welke het meest aan Uw wensen voldoen.Ik heb heel goede ervaringen met de Continental Grand Prix 4000 alsook met de 4 seasons (als winterband).
Stevens SCF2 Shimano Ultegra Easton EA90

tetelepta
Forum-lid

tetelepta 24 okt 2015 12:14

Dank je voor je reactie Franskarel! Klopt dat ik op beiden geregen heb maar wel op totaal verschillende fietsen. Hoop eigenlijk op een ervaring van iemand die deze wissel al een keer gedaan heeft...

Storm-biker
Forum-lid

Storm-biker 24 okt 2015 17:05

Weet niet wat die Specialized band nieuw moet kosten, maar met 60 TPI lijkt het me geen hoogvlieger. Als je gewoon een middenklasse bandje als een normale Continental Grand Prix, Schwalbe Durano of Vittoria Rubino Pro neemt kan je weer kilometers vooruit, het zou mij verbazen als je verschil gaat merken tussen je nieuwe en je oude.
Het verschil met de toplijn banden als de Continental Grand Prix 4000S, Schwalbe One en Vittoria Corsa kun je mooi ergens anders aan spenderen. Deze slijten alleen maar sneller en zijn ook minder lekbestendig, ze zijn dan ook gemaakt voor competitief gebruik en je moet je afvragen of je dat nodig hebt.

tetelepta
Forum-lid

tetelepta 25 okt 2015 11:27

De Specialized band kost ongeveer 30 euro.
Ik denk dat ik voor de Schwalbe Durano ga, deze zitten nu ook op mijn oude (natweer) racefiets. Eens kijken hoeveel verschil ik merk...

Plaats reactie