Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
stansfield
- Forum-lid
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10
stansfield
30 okt 2015 10:28
MarkVeenstra schreef:stansfield schreef:Ik zit er aan te deken om een mountainbike van Canyon te kopen. Maar nu vroeg ik me af of je vooraf al kan zien wat ongeveer de levertijd is van het model wat je wilt?
Storingen enz uitgezonderd natuurlijk.
Ik ga hem pas in januari gebruiken (eerst komt er een baby). Dus zit ik een beetje in dubio wanneer ik hem zal bestellen.
Op de site kan je jouw model bekijken, en staat er per maat/uitvoering wat de verwachte leverweek is. Praktijk leert echter dat deze uitlevertijd regelmatig niet gehaald wordt (je leest alleen de negatieve verhalen, dus het lijkt alsof elke fiets 2, 3 of 4 keer uitgesteld geleverd wordt... maar veel fietsen komen wel gewoon op tijd lijkt me, aangezien er heel veel meer fietsen verkocht worden dan dat er mensen zijn met leverproblemen).
Echter, in geval van Canyon zeker, hoe eerder je besteld, des te groter de kans is dat je de fiets hebt wanneer je deze wilt gebruiken.
ah nu zie ik het. 21-12 tm 26-12. Dus binnenkort maar eens bestellen wil ik in Januari er op kunnen fietsen
.
Bedankt!
-
nlbrandy
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 10 okt 2015 10:02
nlbrandy
30 okt 2015 11:05
MarkVeenstra schreef:nlbrandy schreef:....
De manier waarop ze met vragen, klachten etc omgaan is ronduit schofterig te noemen.
Nou ben ik wel benieuwd, inhoudelijk, naar het hele verhaal.
Dat de levertijden lang zijn, en dat ze de informatievoorziening over die levertijden matig op orde hebben is een oud en alom bekend probleem (maakt het geen excuus overigens). Dat reacties per mail wat op zich laten wachten is ronduit niet netjes, maar is volgens mij met name van de afgelopen paar weken ivm hun verhuizing + systeem verandering.
Maar wat hebben ze gedaan dat je als schofterig ervaren hebt. Ze hebben je toch niet lopen uitschelden aan de telefoon of per e-mail?
Overigens vind ik 2 maanden wachttijd nog niet eens zo gek, voor een 2016 model die je dus in weze in de pre-order periode besteld. Dat is simpelweg wat anders dan in - zeg - januari een fiets in de winkel aanwijzen en meenemen. Wil je op dit moment het nieuwe modelletje van een random ander merk heb je ook bij de fietsenmaker te maken met levertijden. En ook daar staan fabrieken niet afgetopt vol met de compleet te verkopen aantallen fietsen.
Wat wel het "canyon" probleem is (weet niet of dat in jouw geval ook zo is), is dat ze zeggen "
verwachte levering week X" maar vervolgens wordt die week keer op keer uitgesteld al dan niet met matig verzorgde informatie update naar de klant. Normaliter dealt een fietsenmaker daarmee, maar bij Canyon mag je dat als klant zelf 100% ervaren (met als winst dat je minder betaald omdat je die FM niet als tussenpartij hebt).
Allereerst heb ik denk een andere definitie van schofterig. Een klant niet serieus nemen en op geen enkele manier meewerken aan oplossingsgericht denken is in mijn boekje schofterig. Ik heb 3x een link ontvangen dat ik mijn order wil betalen. Drie maal geen excuus mogen ontvangen.
Voor alle duidelijkheid kocht ik een express bike die binnen 3 dagen leverbaar moest zijn volgens de site. Verzoek om geld terug te boeken geen reactie op mogen ontvangen. Vervolgens wacht ik nu ruim een week op mijn verzoek om de fiets zelf af te komen halen vanuit Koblenz, dit in het kader van graag meewerken aan een oplossing. Alle begrip voor "ERP" software probleem voor het juiste tarief kom ik dit ook graag voor ze oplossen.
Klantbeleving staat voorop en in dat kader kan ik niet een hoger cijfer geven dan een 1.
-
AdB
- Forum-lid
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 aug 2015 11:27
-
Contact
AdB
30 okt 2015 14:20
23-08 besteld, volgens website geleverd eerste week november
21-10 netjes betaald via betaallink, leverdatum 26-10-2015
Vandaag mail; levering uitgesteld naar tweede week februari 2016.
*slik*... gelukkig ben ik van nature een geduldig persoon. Vind het wel wat onfatsoenlijk dat ze me laten betalen en dan zelf nog een aantal maanden rente gaan trekken van die paar duizend euro. Bovendien ben ik m'n centen kwijt als die toko komende maanden failliet gaat. Hmmm... what to do.
-
meuk
- Forum-lid
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58
meuk
30 okt 2015 15:27
Failliet zullen ze niet gaan. Geld gewoon (tijdelijk) terugclaimen of voor de misgelopen rente mooie goodies of korting vragen
Wordt ondertussen wel weer tijd voor andere verhalen dan levertijden in dit topic, alhoewel ik de frustraties over slechte communicatie en uitstel heel goed begrijp...
-
LittleWhiteDog
- Forum-lid
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08
LittleWhiteDog
30 okt 2015 15:33
Ik wil niet meedoen aan de trage-levering hype en heb heus wel geduld tot januari-februari om te wachten op mijn nieuwe fiets, ik heb nog een andere fiets, maar wat mij verontrust is dat ik na 3 weken nog steeds zelfs geen betaal-link gekregen heb. Of tenminste een factuur want ik ging met vooruitbetaling werken; zijn er nog mensen die zo "varen"?
-
evers
- Forum-lid
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
- Locatie: Eindhoven
evers
30 okt 2015 15:48
LittleWhiteDog schreef:Ik wil niet meedoen aan de trage-levering hype en heb heus wel geduld tot januari-februari om te wachten op mijn nieuwe fiets, ik heb nog een andere fiets, maar wat mij verontrust is dat ik na 3 weken nog steeds zelfs geen betaal-link gekregen heb. Of tenminste een factuur want ik ging met vooruitbetaling werken; zijn er nog mensen die zo "varen"?
De hype omvat ook wat meer dan alleen een trage levering. Bij mij was dit ook gaande. Ik kreeg mijn betaallink op het moment dat de fiets verstuurd moest worden en nadat ik er zelf achteraan was gegaan. Nu heb ik inmiddels een tweede betaalverzoek ontvangen nadat de fiets al is betaald en mijn fiets nog niet is geleverd.
Meest frustrerende in mijn situatie is nog wel dat mijn fiets gewoon al klaar staat maar dat deze niet uitgeleverd mag worden omdat dan hun administratie niet meer klopt.
Wil je vertraging zoveel mogelijk voorkomen, dan zou ik er proactief achteraan gaan, want Canyon doet dat niet.
Train ze!
-
fabianfondriest
- Forum-lid
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 25 nov 2014 15:47
fabianfondriest
30 okt 2015 18:01
brekson schreef:jsprbcn schreef:
Pas op met de wall mount, mijn Pianchi Pista heeft allemaal kleine krasjes op de punten waar de fiets hangt. Ik heb er nu een doek tussen liggen
Was ik ook aan het denken
Ik zou er mijn aeroad nooit aanhangen
Mijn fiets hangt er inmiddels maand of 8 aan, heerlijke zachte sokken ertussen, geen probleem!!
-
fabianfondriest
- Forum-lid
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 25 nov 2014 15:47
fabianfondriest
30 okt 2015 18:02
MarkVeenstra schreef:Is dat niet een kwestie van de houder zelf wat finetunen? doek ertussen, of beetje schuimrubber erop plakken oid. Kan volgens mij vrij subtiel.
Correct !!
-
jenssss
- Forum-lid
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27
jenssss
31 okt 2015 09:22
Ik was niet van plan om mee te doen aan de levertijden discussie, het boeit mij niet dat ik iets langer moet wachten.
Maar wat nu wel héél klote is, ik krijg gisteren een mail met orderbevestiging, levering binnen 10 werkdagen en een betaallink, dus ik was 'euforisch' dat hij binnenkort geleverd zou worden.
Wat volgt 24 uur later:
Please disregard the order confirmation you received from us yesterday. If a payment request accompanied this confirmation, please also disregard this request. In case you have already submitted payment for your order via a link (credit card, PayPal, Ideal), rest assured that your payment method will not be charged until the time at which your order ships.
During the transfer of orders from our old system into our new system we experienced critical failures. This had the unfortunate consequence of releasing over 10.000 orders that, for the most part, contained misinformation. We have already begun reworking all orders into our new system, and you will receive an accurate order confirmation from us within 2 weeks.
Since the 22nd of September we have been deeply involved in the implementation of our new SAP software system. During the course of this implementation we have encountered enormous difficulties, and we are working day and night to resolve these issues. Please accept our most sincere apologies for any inconvenience we have caused you. We value you as a customer, and we are grateful for your continued understanding.
-
evers
- Forum-lid
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
- Locatie: Eindhoven
evers
31 okt 2015 10:50
Ik heb deze mail ook ontvangen. 10.000+ orders waar iets mis mee is. Dat verklaart maar weer dat de meldingen hier niet van zeikers afkomstig zijn, maar dat het terechte waarschuwingen zijn.
Ben benieuwd naar het vervolg.
Train ze!
-
TL@
- Forum-lid HC
- Berichten: 5923
- Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15
TL@
31 okt 2015 13:39
Ach ja, deze problemen zijn niet enkel bij Canyon terug te vinden.
Gisteren wilde ik een Cube MTB bestellen voor mijn dochter, 2016 model, al volledig uitverkocht in haar maat. Toch om gek van te worden.
-
vincent75
- Forum-lid
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24
vincent75
31 okt 2015 14:09
Even het Canyonlevertijdoverschrijdingtopic opfleuren. Prachtige ochtend om met de Aeroad CF naar buiten te gaan.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!