Leeglopen band na gebruik CO2 patroon
Mooi uitleg! Het blijft een mooie noodoplossing in plaats van een onhandige pomp.
http://www.dutchcarboncompany.nl
Design je eigen carbon fietsonderdelen!
Design je eigen carbon fietsonderdelen!
-
- Forum-lid
Ga denk ik ook maar eens voor zo’n bommetje i.p.v. een fietspomp.
Hoeveel nemen jullie er mee en hoe werkt zoiets?
Hoeveel nemen jullie er mee en hoe werkt zoiets?
Met de groep fietsen 1 patroon en 1 binnenband, er is toch altijd wel iemand die nog een patroon en een binnenbandje heeft in geval van tweede keer lek. Fiets ik alleen, een langere afstand of verder weg dan 2 patronen en 2 binnenbanden. Zorg de eerste keer dat je er één extra meeneemt en dat je hem zo rap mogelijk vast draait. Veel mensen, die de eerste keer het patroon op de houder schroeven, draaien niet rap genoeg door de eerste keer. Hierdoor is je eerste patroon al leeg voordat je het "pomp kopje" er op hebt zitten;-P
Ik neem één kop mee + 2 patronen.
Koop ze bij Action voor 1 euro per stuk.
Koop ze bij Action voor 1 euro per stuk.
-
- Forum-lid
Super...dank jullie voor het advies...ik ga het setje van de action halen. 16 gram is prima heb ik op internet gezien.
Het gebruik wijst zich vanzelf? Of is er een gebruiksaanwijzing bij?
Het gebruik wijst zich vanzelf? Of is er een gebruiksaanwijzing bij?
Er zit een gebruiksaanwijzing bij, maar is vrij simpel. Je schroeft de patroon in de pompkop en daarna plaats je de pompkop op het ventiel. Door het indrukken van de pompkop op het ventiel open je de CO2 toevoer en stopt als je de druk op het ventiel loslaat. Let wel op met je vingers want de pompkop/ventiel bevriest.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Gewoon thuis een keertje oefenen!
-
- Forum-lid
Super ... thanks!Orlok schreef: ↑04 mar 2019 16:38 Er zit een gebruiksaanwijzing bij, maar is vrij simpel. Je schroeft de patroon in de pompkop en daarna plaats je de pompkop op het ventiel. Door het indrukken van de pompkop op het ventiel open je de CO2 toevoer en stopt als je de druk op het ventiel loslaat. Let wel op met je vingers want de pompkop/ventiel bevriest.
Breng je de patroon aan op de pompkop als je gaat pompen of bereid je dit thuis al voor?
Pas als je gaat pompen, de kans bestaat anders dat hij zachtjes aan leegloopt misschien. Eerder is ook niet nodig, als je het patroon er maar rap genoeg opdraait totdat hij helemaal vast zit zodra je hem gaat gebruiken. Je prikt door te draaien een gaatje in het patroon, als je niet snel genoeg doordraait zit het gaatje er al in maar kan er lucht ontsnappen.
Let trouwens ook op dat je het patroon met een handschoentje ertussen vastdraait om te voorkomen dat je vingers eraan vast vriezen. Als je de band hebt opgeblazen, trek dan niet te snel en abrupt de pomp van het ventiel, deze kan er namelijk een beetje aan vast vriezen en daardoor kun je de ventielkern mee uitdraaien. Klinkt heftig allemaal maar valt in de praktijk erg mee als je hier rekening mee houdt. Laat de houder en het patroon ook even een ogenblik terug op temperatuur komen voor je hem terug in je zak steekt, anders krijg je een koude rug
-
- Forum-lid
Het wordt allemaal steeds duidelijker. Thanks