Dit zijn trouwens de chainstay marges. Het spatbord past hier ook niet tussen maar dat lijkt me niet zo'n probleem, netjes op maat zagen om ruimte te maken voor de chainstays.
Dit is de seatstay marge, slechts 8mm:
Trouwens, de band uit de foto is een 35mm (met schuifmaat 34.5mm) band (Schwalbe Century) die ik nu alleen gebruik om te meten. De band die ik uiteindelijk wil gaan gebruiken is de 35mm Compass Bon Jon Pass, die zou dunner zijn en minder profiel hebben dus hopelijk eerder tot een grotere dan tot een kleinere marge leiden. Deze band wil ik echter pas bestellen als ik weet dat mijn projectje een goede kans van slagen heeft.
spatbord splitsen
Kan ik momenteel niet meten (sks spatbord is gemonteerd), maar van de herinnering 7-8mm. Zolang je wiel rond en recht blijft is het te doen. Soms blijft er een blaadje hangen.marbles schreef:@klimmer - Wat is bij jou trouwens de minimale afstand tussen band en spatbord?
Niet goed gelezen, zie ik nu. 7-8mm is de afstand tussen band en remmannetje. Tussen band en spatbord kan ik niet meten, heel weinig, 2mm max.
Laatst gewijzigd door klimmer op 04 nov 2015 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarschijnlijk ga ik de spatborden en banden morgen bestellen en het dan gewoon proberen. Bedankt voor jullie informatie, Ik heb er goede moed door gekregen
Als het gelukt (of definitief mislukt) is zal ik een foto plaatsen, maar dat zal nog wel een paar weken duren.
Als het gelukt (of definitief mislukt) is zal ik een foto plaatsen, maar dat zal nog wel een paar weken duren.