'klassieker' 11 speed compatible crankstel
Ik heb een shimano 105 5800 11 speed groep gekocht, maar het 34/50 crankstel doet me pijn aan mijn ogen. Nu ben ik op zoek naar een soortgelijk crankstel maar dan met een wat klassiekere vormgeving. Ik vind het lastig om een betaalbaar alternatief te vinden dat compatible is met de rest van de componenten. Sugino heeft bevoorbeeld de XD701D, maar die verkopen ze voornamelijk in Amerika zo lijkt het. Het Velo Orange spul is allemaal maar tot 10 speed compatible. Heeft iemand ideeën?
Smaken verschillen, maar ik ben ook geen fan van het uitzicht van de Shimano trapstellen (met uitzondering van de Dura Ace allicht...). Schakelt zonder gelijke, maar ziet er niet uit. Vind ik... Ik heb dat op mijn Bianchi opgelost door een FSA K-Force Light te monteren. Hier op het forum voor een zeer redelijke prijs op de kop getikt. En schakelt ook meer dan behoorlijk.
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral
Precies, 10 en 11 speed crankstellen/tandwielen zijn onderling gewoon uitwisselbaar (zoals ik ook al schreef in de double/triple/compact "FAQ"...)mackersv2.0 schreef:Je hebt ook omgelabelde Sugino's als de Stronglight Impact waarop je voor dat geld eventueel nog officiële 11S kettingbladen kunt monteren. Niet echt nodig, want de 11S kettingen zijn aan de binnenkant even breed als 10S kettingen.
Even goed schakelen als met Shimano bladen zal het niet, maar dat lukt geen enkel merk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Sugino XD en Stronglight Impact zijn identiek, op de bladen na. Kale crankstellen, zonder bladen dus, vind je hier:
http://www.spacycles.co.uk/products.php ... 0s109p2003
Zonder stickers, maar 20 pound... Ik heb ze zelf ook. Verzendkosten zijn wel aan de hoge kant.
Zonder stickers, maar 20 pound... Ik heb ze zelf ook. Verzendkosten zijn wel aan de hoge kant.
De suggestie is dat Sugino en Stronglight maar middelmatig spul is. ???delsol schreef:http://www.middleburn.co.uk/products/cr ... ng-cyclo-x
Wel aan de prijs maar dan heb je ook wat.
-
- Forum-lid
Maar goed dat we allemaal anders in elkaar steken want ik vind dit echt vreselijk om te zien. Zou ik op mijn fiets niet willen !!delsol schreef:http://www.middleburn.co.uk/products/cr ... ng-cyclo-x
Wel aan de prijs maar dan heb je ook wat.
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
De eenvoudige vormgeving van het Sugino XD/Stronglight Impact crankstel bevalt me goed, en de prijs/kwaliteit verhouding al helemaal, 20 pound! Persoonlijk vind ik het ook nog een pluspunt dat ze bij deze webshop 'merkloos' zijn.klimmer schreef:Sugino XD en Stronglight Impact zijn identiek, op de bladen na. Kale crankstellen, zonder bladen dus, vind je hier:
Jammer dat ze op de website het volgende aangeven: "We do not currently dispatch goods internationally."
Nu ik dit crankstel heb gezien voor deze erg goede prijs is het een beetje zuur om er het 3 dubbele voor te betalen bij een andere webshop.
Ik vind het wel prettig dat ik dan juist zelf alles bij elkaar kan uitzoeken. Dingen 'compleet' kopen maakt het meestal goedkoper, zoals complete fietsen, complete groepsets... Maar de concessies die ik dan moet doen storen me vaak nog jaren Als je geld zat hebt dan is het geen probleem om ieder onderdeeltje los te kopen. Ik ben blij met die lage basisprijs van 28 euro (ex. verzendkosten) voor de cranks, want dan kan ik voor hetzelfde bedrag als mijn 105-crankstel zelf iets samenstellen.
Heb zelf bij mijn 5800 groep een SRAM rival crank 10speed, volledig zwart), werkt best goed.
Ging mij niet om de looks maar om de cranklengte (180mm)
Ging mij niet om de looks maar om de cranklengte (180mm)
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Jij hebt tenminste een goede reden! Eigenlijk moet ik me schamen dat ik alleen voor de looks moeilijk aan het doen ben. Ik heb zat onderdelen op m'n fietsen zitten die ik niet echt mooi vind, maar iets aan deze crankset stoort me meer dan gebruikelijk. Jammer wel dat vrijwel ieder alternatief slechter gaat functioneren in combo met rest van mijn 105 groep. Ben zelfs nog aan het denken om er de uren in te steken en kleur er vanaf te halen. Wat ook weer lastiger is dan normaal, want er zit op bepaalde plekken ook 1 of andere extra glans coating over naast de annodisatie. En het is maar helemaal de vraag of ik het er dan mooier op ga vinden. Ik denk dat het ook veel ermee heeft te maken dat het buitenblad er alles behalve 'rank' uitziet door de manier waarop ze het stijver gemaakt hebben. Bij de dura-ace versie neemt de plompheid mijns inziens wat af omdat de binnenzijden en buitenzijden een andere kleur hebben.