Heb sinds afgelopen zaterdag ook mijn bkool binnen en niks dan lof tot nu toe.
Installatie is een fluitje van een cent. Vijf minuutjes werk en je kan op de fiets springen. Eén kleine opmerking in verband met de voet voor het voorwiel, die is volgens mij toch wel wat te laag, dus daar zit nu een boekje van ca. 1cm onder.
Eerste dagen had ik spijtiggenoeg wat problemen met internetverbinding in mijn garage. Niet echt onverwacht aangezien mijn garage een 20-tal meter van het huis staat. 2 Powerline-adapters hebben het probleem feilloos opgelost waardoor verbinding in mijn garage nu zelfs krachtiger is dan in huis zelf
Terug naar de Bkool.
Rijplezier is echt fenomenaal. Heb voorlopig nog maar ritjes gereden met percentages tussen -5% en +9%, maar de overgangen zijn echt zeer vloeiend en realistisch. Rijden bij +9% lijkt me niet veel zwaarder dan in de realiteit, dus ook op dat punt mooi gedaan.
Qua software is alles snel klaar en duidelijk, al lijkt het zoeksysteem me wel aan een update toe.
Allerhande ANT+ devices koppelen is kinderspel en werkt gewoon ook perfect wanneer je gaat rijden. Waardes van hartslag/cadans/snelheid maken geen bokkensprongen en worden perfect geregistreerd.
Ik beschik niet over een powermeter, maar aangezien alle andere gegevens feilloos worden geregistreerd verwacht ik dat de wattageberekening dan ook wel oke zal zijn.
Wat me ook meteen opviel was het volledige gebrek aan vertragingen. Videos en 3D lopen echt volledig synchroon met rijervaring (stijgen/dalen). Ook draft is telkens meteen voelbaar.
Heb intussen ook al een paar eigen routes via een gpx-bestand in Bkool gedropt en ook dit is echt kinderspel. Daarnaast worden deze ook redelijk snel (max. 12u) omgezet naar het 3D-format. Heb momenteel zelf nog geen eigen route gereden, dus daarover later nog eens een update.
Wat mij betreft blijft het voorlopig nog zoeken naar een eerste puntje van kritiek. De iets te lage voet voor voorwiel en de ietwat fijngevoelige zoekfunctie voor routes is echt al muggenzifterij. Ik hou jullie alvast op de hoogte.