Dit weekend een nieuwe cassette en ketting op mijn Avaghon trekking fiets gemonteerd. Type SRAM PC/PG-850 op X.9 derailleur.
Alles nagelopen en derailleur opnieuw afgesteld, kabels gespannen, etc.
Nog steeds last van doortrappen.
Wie geeft de gouden tip?
Nieuwe ketting en cassete trappen door
Waar trapt de ketting op door? Cassette of derailleurwieltjes? Cassette is 8v, derailleur is minstens 9v. Verschil in derailleurwieltjes tussen 8v en 9/10v? Maar dat zou het niet mogen veroorzaken, denk ik. Even geduld hebben en niet meteen volop en danseuse, zou mijn advies zijn. Ik ben niet enthousiast over de kwaliteit van 8v SRAM cassettes, maar dat is van paar jaar geleden.
Ik rijdt deze configuratie al jaren en deze zelf al 3 keer gemonteerd, maar nu krijg ik hem niet goed.
Trapt door op de cassette.
Een 9 speed derailleur maakt niet uit op 8 speed cassette, als je de stelwieltjes maar goed zet en deze wordt aangestuurd door 8 speed Gripshift X.9 alles dus passend op de 8 speed cassette en 8 speed ketting.
Trapt door op de cassette.
Een 9 speed derailleur maakt niet uit op 8 speed cassette, als je de stelwieltjes maar goed zet en deze wordt aangestuurd door 8 speed Gripshift X.9 alles dus passend op de 8 speed cassette en 8 speed ketting.
Na veel zoeken en vragen is het probleem opgelost.
Midden 36T tandwiel van mijn tripple vervangen.
Dat is diegene waar ik altijd mee fiets in NL. En was na 17 jaar nooit vervangen.
Kleinste en grootste 26/46T gebruik ik alleen in het buitenland.
Midden 36T tandwiel van mijn tripple vervangen.
Dat is diegene waar ik altijd mee fiets in NL. En was na 17 jaar nooit vervangen.
Kleinste en grootste 26/46T gebruik ik alleen in het buitenland.
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
Die versleten 36T zal er dan wel flink puntig en scherp hebben uitgezien
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Dan waren de tanden van de 36T na 17 jaar dus bijna verdwenen en trapte de fiets dus niet door op de cassette maar op het binnenblad van de tripple. Maar na 17 jaar noeste arbeid mag je niet klagen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik zal een fotootje maken van het tandwiel als ik deze vervang door een nieuwe.
Het wordt een TA Specialites Zephyr 36T-110pcd en er ook maar meteen een 46T-110pcd en TA kettingblad beschermer bijgekocht.
Weet iemand misschien welke lengte kettingbladboutjes/moeren ik dan nodig heb?
Volgens website TA: bout L=12,5 mm en moer L=11,5 mm.
Maar bij diverse webshops kan ik deze niet vinden.
Het wordt een TA Specialites Zephyr 36T-110pcd en er ook maar meteen een 46T-110pcd en TA kettingblad beschermer bijgekocht.
Weet iemand misschien welke lengte kettingbladboutjes/moeren ik dan nodig heb?
Volgens website TA: bout L=12,5 mm en moer L=11,5 mm.
Maar bij diverse webshops kan ik deze niet vinden.