Ik heb lang getwijfeld of ik dit bericht moet plaatsen maar ben nu toch benieuwd of meer mensen dezelfde ervaring hebben met de klantenservice van SENSA.
2 jaar geleden heb ik een Sensa Merano gekocht. Ik heb bewust voor deze fiets gekozen. Sensa stond bij mij bekend als een betrouwbaar merk en het feit dat het een Nederlands bedrijf is gaf mij het gevoel dat het ook met de service wel goed zou zitten. Helaas heb ik van dat laatste niets gemerkt in de afgelopen 2 jaar.
Voor dat ik mijn Sensa bij een door Sensa erkende dealer heb besteld heb ik mijn maten netjes opgenomen via een maattabel. Toen mijn fiets geleverd werd en de dealer het stuur en zadel had afgesteld kwam ik er al snel achter dat dit frame toch net een maatje te klein was. Hierop heeft de dealer contact gezocht met Sensa met de vraag of het mogelijk was om een nieuw frame te leveren.
Dit bleek het geval te zijn…..tegen kostprijs. Ik kon dus een extra frame gaan kopen en mijn ‘oude’ frame, waar ik nog geen 5 km op gefietst had werd ook niet terug genomen. Binnen een uur zat ik dus al met een extra frame waar ik helemaal niets aan had.
Nog geen jaar later ontdekte ik een scheur in mijn frame. De buis waarin mijn zadelpen zit was voor meer dan de helft, rondom, door gescheurd. Via mijn dealer is er toen contact gezocht met Sensa.
Wederom werden wij geconfronteerd met de hoge mate van serviceverlening van Sensa. Mijn dealer liep bij Sensa tegen een muur aan en omdat hij mij de mail wisseling van hem met Sensa toe stuurde had ik ook een mailadres. Daarop heb ik dus zelf contact gezocht met deze persoon.
Het volgende werd mij toegemaild.
Ik had het zadel volgens het te hoog afgesteld. Volgens de aanduiding op de zadelpen stond deze nog niet op de maximaal toegestane hoogte dus dit was niet het geval.
Mijn zadelpen was niet juist voor dit frame. Deze zadelpen was echter standaard door Sensa bij mijn fiets geleverd.
Na een tweetal mailtjes werd mij verteld dat de breuk in het frame niet onder de garantie viel. Ik kon wederom een nieuw frame aanschaffen. Er werden mij twee frames aangeboden. Een kleiner overjarig frame tegen een lager tarief of het frame wat ik had tegen consumentenprijs.
Om mij toch tegemoet te komen kreeg ik bij deze frames wel een langere zadelpen.
Vooral dit laatste gaf mij een vreemd gevoel, hiermee bekennen ze toch eigenlijk wel schuld??
Tevens werd mij medegedeeld dat verder contact via de dealer moest lopen. Of te wel: stop met ons lastig vallen, met consumenten wensen wij geen zaken te doen.
Toen afgelopen zomer ook mijn wielen het begaven, er was geen spaak meer die op spanning te brengen was, heb ik maar geen contact meer gezocht met Sensa. Mijn vertrouwen in de service van dit bedrijf is volledig weg. Ik fiets met veel plezier op mijn fiets maar de naam die er op staat, staat mij enorm tegen. En ondertussen heeft de fiets in twee jaar tijd aan frames en wielen al bijna net zoveel gekost als de aanschaf.
Ik ben erg benieuwd of ik de enige ben met deze ervaringen met het servicebeleid van Sensa.
Sensa service en garantie
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 07 nov 2015 09:19
Dus zelf maat bepaald zonder proef te rijden ? DAN eigen schuld, toch ?JJSleurink schreef:Voor dat ik mijn Sensa bij een door Sensa erkende dealer heb besteld heb ik mijn maten netjes opgenomen via een maattabel. Toen mijn fiets geleverd werd en de dealer het stuur en zadel had afgesteld kwam ik er al snel achter dat dit frame toch net een maatje te klein was. Hierop heeft de dealer contact gezocht met Sensa met de vraag of het mogelijk was om een nieuw frame te leveren.
Fietsenzaak heeft verder het frame " gratis" omgezet ?
NEE, de zadelpen hoorde bij het te kleine frame, bij je grotere frame KAN een andere zadelpen horen, toch ? In ieder geval , " omgekeerd" wortdt er vaak op de zadelpen wel een max-lijn weergegeven tot hoe ver de zadelpen uit t frame mag steken, hier heb je wel op gelet en je aan gehouden ?Deze zadelpen was echter standaard door Sensa bij mijn fiets geleverd.
Wielen na 2 jaar nog wat claimen, helemaal bij MTB-wielen ( of het nu je eigen fietsenzaak of Sensa zelf is) is ook " te laat" ( en het klinkt of je er eerst zelf aan gewerkt hebt ... ) en roept meer vragen op met waarom je dan niet eerder wat aan de wielen gevoeld hebt als ze na 1 spaakbreuk " totall" zijn.
Verder is je garantieclaim bij de fietsenzaak waar je de fiets gekocht hebt : dat DEZE er niet uitkomt met Sensa is niet jouw probleem .....
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 07 nov 2015 09:19
De fiets was niet op voorraad bij de dealer dus werd besteld en toen werd er vastgesteld dat het frame te klein was.
Sensa had op zijn minst, naar mijn idee, het te kleine frame terug kunnen nemen. En als het grotere frame duurder was had ik die meerprijs ook echt wel willen betalen maar van enige medewerking vanuit Sensa was totaal geen sprake. Zadelpen stond niet op de maximale stand die op de pen is aangegeven. Hier heb ik zeker wel op gelet. En nee ik heb helemaal niets zelf aan mijn spaken gedaan maar heb dit laten doen door een specialist. Ivm verhuizing is dit niet de dealer geweest waar ik mijn fiets heb gekocht maar wel een erkende en gespecialiseerde mountainbike fietsenzaak.
Mijn frame is idd wel gratis omgezet. Het is ook niet de dealer waar ik over klaag. Het is het serviceniveau wat ze bij Sensa aan houden. Voor een fiets met een aanschafwaarde van 1500 euro had ik iets meer service verwacht. Maar ondanks dat je garantie hebt bij Sensa geven ze telkens niet thuis sterker nog er wordt je gewoon gezegd dat je je stil moet houden.
Sensa had op zijn minst, naar mijn idee, het te kleine frame terug kunnen nemen. En als het grotere frame duurder was had ik die meerprijs ook echt wel willen betalen maar van enige medewerking vanuit Sensa was totaal geen sprake. Zadelpen stond niet op de maximale stand die op de pen is aangegeven. Hier heb ik zeker wel op gelet. En nee ik heb helemaal niets zelf aan mijn spaken gedaan maar heb dit laten doen door een specialist. Ivm verhuizing is dit niet de dealer geweest waar ik mijn fiets heb gekocht maar wel een erkende en gespecialiseerde mountainbike fietsenzaak.
Mijn frame is idd wel gratis omgezet. Het is ook niet de dealer waar ik over klaag. Het is het serviceniveau wat ze bij Sensa aan houden. Voor een fiets met een aanschafwaarde van 1500 euro had ik iets meer service verwacht. Maar ondanks dat je garantie hebt bij Sensa geven ze telkens niet thuis sterker nog er wordt je gewoon gezegd dat je je stil moet houden.
Ik wil niet heel cru overkomen, maar in feite heeft Sensa gelijk. Jij hebt de fiets gekocht bij een dealer. Daar moet je dan ook zijn voor garantie. Sensa is in deze geen partij voor jou en jij niet voor Sensa. De dealer spant jou voor zijn karretje. De dealer had de fiets direct terug moeten nemen en een nieuwe in de juiste maat moeten bestellen. Heeft niets met het servicebeleid van Sensa te maken. Zoals reeds eerder gezegd, dat de dealer tegen een muur aanloopt is zijn probleem, niet het jouwe. Uit coulance/service staan ze jou te woord, maar dat hoeven ze niet te doen, want jij bent voor hun geen partij in deze. Je had gewoon terug moeten gaan naar dealer.
Tsja dat je een te kleine fiets bestelt daar kan Sensa ook niets aan doen natuurlijk. Ik heb verder geen ervaring met Sensa, Bij binnen een jaar een scheur in het frame lijkt zo van een afstandje beoordeeld wat meer coulance op zijn plaats.
Maar ja, blijft lastig zo te beoordelen. Als het echt de verkeerde maat zadelpen is hebben ze wellicht een punt, maar hoe kan dat als die alleen is overgezet van het kleinere naar het grotere frame ? Dan zal het toch wel gewoon het juiste passende type zijn geweest ?
Maar ja, blijft lastig zo te beoordelen. Als het echt de verkeerde maat zadelpen is hebben ze wellicht een punt, maar hoe kan dat als die alleen is overgezet van het kleinere naar het grotere frame ? Dan zal het toch wel gewoon het juiste passende type zijn geweest ?
Die scheur hoort natuurlijk garantie te zijn, maar dan wel garantie van je dealer. Jij hebt zaken gedaan met de dealer en die is juridisch gezien de partij die garantie moet leveren. Het is in de Retail heel gebruikelijk dat de leverancier (in dit geval Sensa) de garantie afkoopt door een korting op de inkoopprijs te geven met de afspraak dat de retailer daar de garantie voor geeft. Jouw FM had jou op het te kleine frame tegemoet kunnen komen, Sensa kan een tweedehands frame niet aan een andere dealer leveren, maar jou FM kan die wel als demo model verkopen. En op die scheur had hij ook gewoon garantie moeten geven, dat is hij juridisch gewoon verplicht en kan hij nooit doorschuiven naar Sensa.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
De minimum insert op je zadelpen is ten behoeve van je zadelpen, niet van je frame. In de papieren van je fiets zal staan hoeveel pen er in het frame gestoken moet zijn. Ik begrijp dat dit allemaal heel zuur voor je is, maar het is ècht niet eerlijk dit allemaal op Sensa te leggen. Degene die je in de kou laat staan is écht je dealer in deze.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16575
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
1) Als jij via je dealer een te klein frame aanschaft is dat enkel jouw verantwoordelijkheid. In het beste geval heeft je fietsenmaker je verkeerd opgemeten en is het aan hem om voor jou een oplossing te vinden.
2) Als je frame scheurt moet je bij diegene zijn waar jij het frame hebt gekocht. Hij moet jou helpen en niet de schuld afwentelen op diegene waar hij het frame heeft gekocht.
3) Ik begrijp niet dat jij na je eerdere perikelen toch terug een Sensa hebt gekocht.
4) Je wielen zijn 2 jaar oud, gewoon versleten dus.
Leest waarschijnlijk redelijk cru maar dat is niet de bedoeling hoor.
Je zal zelf merken als je alles op een rijtje zet dat deze samenvatting redelijk correct is.
Moraal van het verhaal, zoek je een andere fietsenmaker en laat je volgende fiets geen Sensa zijn.
Succes nog.
2) Als je frame scheurt moet je bij diegene zijn waar jij het frame hebt gekocht. Hij moet jou helpen en niet de schuld afwentelen op diegene waar hij het frame heeft gekocht.
3) Ik begrijp niet dat jij na je eerdere perikelen toch terug een Sensa hebt gekocht.
4) Je wielen zijn 2 jaar oud, gewoon versleten dus.
Leest waarschijnlijk redelijk cru maar dat is niet de bedoeling hoor.
Je zal zelf merken als je alles op een rijtje zet dat deze samenvatting redelijk correct is.
Moraal van het verhaal, zoek je een andere fietsenmaker en laat je volgende fiets geen Sensa zijn.
Succes nog.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend