Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

waar handgespaakt setje kopen?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16420
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 feb 2015 12:39

Lcsmet schreef:
JDW schreef:Weet iemand wat er aan de hand is met de site van Simon Spriet van spinz.be? Ik wilde uit interesse eens een kijkje nemen maar kom telkens op één of andere marketing site uit...
Het zou kunnen dat er nu een meer uitgebreide site komt.
De website waar je nu op terechtkomt is een grafisch bedrijf waarvan de zaakvoerder dezelfde familienaam heeft als Simon Spriet, namelijk Jeroen Spriet.

Nog even geduld dus.
Ik had een mail naar Simon gestuurd en vandaag antwoord gekregen.
Lc,
Door een ongeval in de familie en een complexe revalidatie gaat de plicht voor om voor mijn familielid te zorgen.

Garanties lopen door natuurlijk.

Groetjes,


Simon Spriet
I know myself like no one else
Nothing to defend

cornago
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2015 20:16

cornago 13 feb 2015 13:57

Ik ben op zoek naar en velg voor mijn mavic krysium elite, is er ook een ander merk dat past met 20 gaats?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16420
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 feb 2015 14:01

cornago schreef:Ik ben op zoek naar en velg voor mijn mavic krysium elite, is er ook een ander merk dat past met 20 gaats?
Volgens mij gaat elke 20-gaats velg kunnen.

Ik heb wel geen idee of je makkelijk andere passende spaken, en voor welke prijs, gaat kunnen vinden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

gringo
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 feb 2010 18:17

gringo 13 feb 2015 14:18

amclassic-fan schreef:Hij bouwt enkel met onderdelen die hij zelf aanlevert en voor die onderdelen betaal je de hoofdprijs.
Ik heb door Ernie een setje wielen laten spaken waarbij ik zelf de Zipp 404 velgen en Tune naven heb aangeleverd. Ernie leverde de spaken en nippels en heeft de wielen gespaakt.

Moet wel zegen dat ik een beetje heb moeten zeuren.

Mijn 2e setje handgespaakte wielen heb ik bij Wheeltec laten bouwen.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3205
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 13 feb 2015 23:02

Overigens kun je bij Bartv .a.k.a. Wind Cycle works ook terecht voor het bouwen van wielen.

delsol
Forum-lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 14 feb 2015 11:56

Ik heb wielen van Wheeltec en Handgespaakt.nl.
Bij alle twee zeer tevreden.

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 14 feb 2015 17:45

handgespaakt moet je alleen de afspraken direct op papier zetten
Hij wilt zich nog wel eens "vergissen" ( ik had dat en 2 maten van me ook)
Ook had ik de eerste rit losse spaken en kon het achterwiel weer terug
Wel netjes opgelost maar hij is nogal erg lastig bereikbaar.

Ondanks dat hij hier om de hoek zit ga ik m`n volgende wielen denk ik toch ergens anders laten bouwen
Of hij moet al goedkoper zijn voor het zelfde dan is het misschien nog een kleine optie maar dan nog zal er twijfel zijn
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
hobbyist
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 jul 2006 15:23

Gebruikersavatar hobbyist 11 nov 2015 17:44

gringo schreef:
amclassic-fan schreef:Hij bouwt enkel met onderdelen die hij zelf aanlevert en voor die onderdelen betaal je de hoofdprijs.
Ik heb door Ernie een setje wielen laten spaken waarbij ik zelf de Zipp 404 velgen en Tune naven heb aangeleverd. Ernie leverde de spaken en nippels en heeft de wielen gespaakt.

Moet wel zegen dat ik een beetje heb moeten zeuren.

Mijn 2e setje handgespaakte wielen heb ik bij Wheeltec laten bouwen.

Het is toch vrij logisch dat je zelf niet de materialen meeneemt, alleen van het geld wat er gepakt word op de uren moet je het echt niet hebben. Hoe moet hij garantie geven op materiaal wat hij niet geleverd heeft. Je gaat toch ook niet naar een schadehersteller voor de auto en neemt onderdelen van de sloop mee?

Ik snap heel goed dat hij alleen maar wil werken met materiaal dat bij hem vandaan komt.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 11 nov 2015 17:59

Ik volg dit niet, hobbyist.

zo ongeveer iedere wielenbouwer die ik ken wil werken met zelf aangeleverde naven, en eventueel velgen (als die tenminste nieuw zijn).

Wat is immers de meerwaarde van een handgespaakt wiel, als je niet mag afkomen met eigen naven die pakweg 30000km hebben gelopen om nieuwe velgen te laten opspaken, nadat de oude velgen zijn opgeremd?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9108
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 nov 2015 19:42

+1
Heb vorig jaar nog mijn 10000+ km record naven in nieuwe velgen laten spaken. Moet ik dat dan maar zelf doen?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

gringo
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 feb 2010 18:17

gringo 11 nov 2015 22:38

hobbyist schreef:
gringo schreef:
amclassic-fan schreef:Hij bouwt enkel met onderdelen die hij zelf aanlevert en voor die onderdelen betaal je de hoofdprijs.
Ik heb door Ernie een setje wielen laten spaken waarbij ik zelf de Zipp 404 velgen en Tune naven heb aangeleverd. Ernie leverde de spaken en nippels en heeft de wielen gespaakt.

Moet wel zegen dat ik een beetje heb moeten zeuren.

Mijn 2e setje handgespaakte wielen heb ik bij Wheeltec laten bouwen.

Het is toch vrij logisch dat je zelf niet de materialen meeneemt, alleen van het geld wat er gepakt word op de uren moet je het echt niet hebben. Hoe moet hij garantie geven op materiaal wat hij niet geleverd heeft. Je gaat toch ook niet naar een schadehersteller voor de auto en neemt onderdelen van de sloop mee?

Ik snap heel goed dat hij alleen maar wil werken met materiaal dat bij hem vandaan komt.
Ik heb dat toen gewoon met hem overlegd. Wil je voor mij een setje wielen bouwen, ik lever zelf de velgen en naven. En daar stemde hij mee in. En natuurlijk hoef ik dan niet bij hem aan te kloppen als de naaf of de velg kapot gaat, dat is dan mijn risico.

k wilde een net iets ander setje Zipp 404 wielen, en daar rij ik nog steeds mee.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13473
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 12 nov 2015 14:16

peter1981 schreef:handgespaakt moet je alleen de afspraken direct op papier zetten
Hij wilt zich nog wel eens "vergissen" ( ik had dat en 2 maten van me ook)
Ook had ik de eerste rit losse spaken en kon het achterwiel weer terug
Wel netjes opgelost maar hij is nogal erg lastig bereikbaar.
Bij wheeltec ook twee achterwielen waarvan ik losse spaken heb en na 1000km verschillende spanning op de spaken varienrent van 20 tot 50. Wel in beide wielen de ND side.

Mijn huidige wielbouwer geeft aan dat het wel lastig is om de ND side bij de smalle naafflensen en symetrische wielen lang goed te houden. Al heb ik er mijn zijn gepsaakte wielen geen last van.

Bij wheeltec heb ik het idee dat Marc echt goed spaakt eerste setje waar meest op gereden is, dat is van hem en nog helemaal top de twee andere setjes zijn niet door hem gemaakt denk ik, dat vermoeden heb ik al sinds ze uit de doos komen.

Plaats reactie