daar heb je een punt inderdaad m.b.t. die campa remmen (of je moet ze gewoon nooit open moeten zetten ). Bij Movistar deden ze het dus wel andersom (en dat lijkt me handiger), want voor de rest superrecordResch2 schreef:Bedankt voor jullie reacties, sram met campa gaat niet lekker werken omdat het openen van een campa rem bij de hendels gebeurt en bij sram aan de remhoeven. Misschien toch maar de ultegra's laten zitten of zoals ze bij movistar doen door de logo's van dura ace remmen te verwijderen. Misschien komt sram ook nog ooit met direct mount remmen?
Canyon
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
Heb mijn Endurace CF helaas moeten afbestellen omdat de verzekering niet wilde uitkeren.
In de outlet staat nog een Endurace AL in mijn maat met 105. Het is voor mij een fiets voor in de winter en woon-werk voor naast mijn CF SL. Daarvoor lijkt hij me prima geschikt. Iemand ervaring met zowel de ultimate AL en de Endurace AL? Hoe verhouden die zich tegenover elkaar? De fiets vervangt namelijk mijn gestolen Ultimate AL. Geo is anders. Iets meer rechtop. Ga de Aksiums in ieder geval vervangen voor Zonda's ivm gewicht en mijn ervaring met Mavic.
In de outlet staat nog een Endurace AL in mijn maat met 105. Het is voor mij een fiets voor in de winter en woon-werk voor naast mijn CF SL. Daarvoor lijkt hij me prima geschikt. Iemand ervaring met zowel de ultimate AL en de Endurace AL? Hoe verhouden die zich tegenover elkaar? De fiets vervangt namelijk mijn gestolen Ultimate AL. Geo is anders. Iets meer rechtop. Ga de Aksiums in ieder geval vervangen voor Zonda's ivm gewicht en mijn ervaring met Mavic.
Even een update over mijn situatie:
Levering bij bestelling in augustus was ingepland voor deze week.
Toen ik deze morgen aan Canyon vroeg of ze me een accurate leverdatum konden geven aangezien deze week niet gehaald kan worden, zei de vrouw dat hij normaal deze week toch nog zou moeten geleverd worden.
Vreemd zeg ik, aangezien ik nog geen betaallink heb ontvangen en het morgen al vrijdag is.
Dat vond ze vreemd, heeft ze nagekeken, en toen zei ze me dat ik voor de middag nog een PayPal betaallink zou ontvangen.
Rond 16.30 had ik nog geen mailtje ontvangen dus heb ik opnieuw contact opgenomen.
Er blijkt nu een probleem te zijn met het Paypal betalingssysteem.
Dus ik moet nu via bankoverschrijving het bedrag overmaken naar hun Duitse rekening.
Een levering deze maand kan ze me echter niet garanderen.
Het is toch vreemd en jammer dat alles zo onduidelijk moet verlopen en dat je zélf contact moet opnemen.
Als het gaat om 30 euro, ok, dat wil ik wel even over maken en nog een tijdje wachten.
Maar als ik 3000 euro wegschrijf van mijn rekening, verwacht ik wel dat wat ik gekocht heb absoluut zo snel mogelijk geleverd wordt.
Als er dus nog mensen zijn die de fiets rond deze periode moeten ontvangen, maar nog geen betaallink hebben, ik zou toch even contact opnemen... (de chat op de website werkt prima!)
Levering bij bestelling in augustus was ingepland voor deze week.
Toen ik deze morgen aan Canyon vroeg of ze me een accurate leverdatum konden geven aangezien deze week niet gehaald kan worden, zei de vrouw dat hij normaal deze week toch nog zou moeten geleverd worden.
Vreemd zeg ik, aangezien ik nog geen betaallink heb ontvangen en het morgen al vrijdag is.
Dat vond ze vreemd, heeft ze nagekeken, en toen zei ze me dat ik voor de middag nog een PayPal betaallink zou ontvangen.
Rond 16.30 had ik nog geen mailtje ontvangen dus heb ik opnieuw contact opgenomen.
Er blijkt nu een probleem te zijn met het Paypal betalingssysteem.
Dus ik moet nu via bankoverschrijving het bedrag overmaken naar hun Duitse rekening.
Een levering deze maand kan ze me echter niet garanderen.
Het is toch vreemd en jammer dat alles zo onduidelijk moet verlopen en dat je zélf contact moet opnemen.
Als het gaat om 30 euro, ok, dat wil ik wel even over maken en nog een tijdje wachten.
Maar als ik 3000 euro wegschrijf van mijn rekening, verwacht ik wel dat wat ik gekocht heb absoluut zo snel mogelijk geleverd wordt.
Als er dus nog mensen zijn die de fiets rond deze periode moeten ontvangen, maar nog geen betaallink hebben, ik zou toch even contact opnemen... (de chat op de website werkt prima!)
Dan is mijn situatie nog iets erger, begin september een 'outletmodel' besteld en betaald (want onmiddellijk leverbaar), betalingsbevestiging ontvangen, maar nog steeds geen levering ! Bijna wekelijks stuur ik een mail en heb ook al een paar keer gebeld maar buiten wat vage informatie dat levering nu wel snel zal volgen geen concrete leverdatum. Zijn er nog mensen in die situatie ?
- doortrappertje
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09 mar 2013 22:09
Ik heb 23 oktober een Canyon bestelt uit de outlet en betaalt en kreeg gelijk via mail een bestelbevestiging.
Woensdag een mail ontvangen met een tracking code dat de fiets verzonden zou worden en vandaag de fiets ontvangen.
Woensdag een mail ontvangen met een tracking code dat de fiets verzonden zou worden en vandaag de fiets ontvangen.
Het heeft denk ik weinig zin om er elke week achteraan te bellen of te mailen. Ze moeten gewoon eerst hun zaakjes op orde krijgen en of je lief of boos doet, dat maakt niet uit. Hier mauwen evenmin. Geloof maar gerust dat ze dit liever vorige week opgelost hadden dan vandaag, want dit kost klauwen met geld. Wil je met alle geweld een Canyon, heb geduld, ze zijn het waard.
-
- Forum-lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 15 nov 2012 22:36
Hoe K deze verhalen ook zijn en terecht ik ben zo blij met mijn canyon....bobkat19 schreef:Het heeft denk ik weinig zin om er elke week achteraan te bellen of te mailen. Ze moeten gewoon eerst hun zaakjes op orde krijgen en of je lief of boos doet, dat maakt niet uit. Hier mauwen evenmin. Geloof maar gerust dat ze dit liever vorige week opgelost hadden dan vandaag, want dit kost klauwen met geld. Wil je met alle geweld een Canyon, heb geduld, ze zijn het waard.
+1kogelenberg schreef:Hoe K deze verhalen ook zijn en terecht ik ben zo blij met mijn canyon....bobkat19 schreef:Het heeft denk ik weinig zin om er elke week achteraan te bellen of te mailen. Ze moeten gewoon eerst hun zaakjes op orde krijgen en of je lief of boos doet, dat maakt niet uit. Hier mauwen evenmin. Geloof maar gerust dat ze dit liever vorige week opgelost hadden dan vandaag, want dit kost klauwen met geld. Wil je met alle geweld een Canyon, heb geduld, ze zijn het waard.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Dit is exact wat het zo lastig maakt, heb bij iedere fiets wel iets meegemaakt waarbij er iets misging bij Canyon, en toch kies ik er telkens weer voor door de kwaliteit van de fietsen.kogelenberg schreef:
Hoe K deze verhalen ook zijn en terecht ik ben zo blij met mijn canyon....
Zo als het er nu aan toe gaat heb ik het gelukkig niet eerder meegemaakt....
Zit ook op m'n aeroad te wachten, stond voor deze week gepland maar goed dat wordt wat later, iets dat voor mij niet erg is. Kan me wel voorstellen dat wanneer je bv op een MTB zit te wachten het er niet leuker op wordt. Heb alleen een roadlite als winterfiets van canyon, dus ben erg benieuwd hoe me de aeroad gaat bevallen tov m'n beone raw pro koersfiets. In koblenz effe proef gereden maar daar kun je niet veel uit concluderen, stuur stond veel te hoog en een paar rondjes over de parking geeft niet echt een goed beeld. Gelukkig geven ze 30 dagen 'bedenktijd' en zal het dus wel goed zitten met de kwaliteit.
Wellicht is dit probleem al eerder hier op het forum besproken maar ik heb mij pas net aangemeld en wil graag weten wat jullie van het volgende probleem vinden!
Afgelopen juni heb ik een Canyon Ultimate CF SL met Campa Athena 11s gekocht bij Canyon. Echt een top fiets waar ik heel blij mee ben! Echter er is een klein probleem, dat ondertussen behoorlijk vervelend aan het worden is! De kabelgeleider bij de bottom bracket blijft breekt steeds opnieuw. Het is inmiddels al 3 keer gebeurd. Canyon stuurt telkens opnieuw een nieuwe kabelgeleider op en biedt gratis montage aan, heel erg fijn, maar dit lost het probleem niet op wanneer de kabelgeleider telkens opnieuw breekt!!!
Canyon erkent nu dat er een "slechte lichting" kabelgeleiders was, echter een uit de "nieuwe" lichting breekt wederom.
Zijn er mensen met ditzelfde probleem hier op het forum? Zo ja, zijn er andere oplossingen (wellicht geboden door Canyon)???
Afgelopen juni heb ik een Canyon Ultimate CF SL met Campa Athena 11s gekocht bij Canyon. Echt een top fiets waar ik heel blij mee ben! Echter er is een klein probleem, dat ondertussen behoorlijk vervelend aan het worden is! De kabelgeleider bij de bottom bracket blijft breekt steeds opnieuw. Het is inmiddels al 3 keer gebeurd. Canyon stuurt telkens opnieuw een nieuwe kabelgeleider op en biedt gratis montage aan, heel erg fijn, maar dit lost het probleem niet op wanneer de kabelgeleider telkens opnieuw breekt!!!
Canyon erkent nu dat er een "slechte lichting" kabelgeleiders was, echter een uit de "nieuwe" lichting breekt wederom.
Zijn er mensen met ditzelfde probleem hier op het forum? Zo ja, zijn er andere oplossingen (wellicht geboden door Canyon)???