Carbon Clincher test mei nummer
Ik denk inderdaad dat dit een mogelijke oplossing zou kunnen zijn voor veel mensen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Ik rij ook met fcc op alle terreinen. Ook afgelopen Dolomieten vakantie een hele rits cols af kunnen strepen ermee. Wil prima allemaal. Wel heb ik in 2 jaar tijd mijn mooie dure wielen praktisch volledig naar de maan geremd, en dat doet me best een beetje pijn. Wat dat aangaat zijn die schijfremmen zo gek nog niet..
Monsieurpinot je hebt me samen met Havana overtuigd. Vandaag Fulcrum Quattro's besteld voor mijn Scott Foil. Thanks !!monsieurpinot schreef:Campagnolo bora's (zelfde fabriek) kwamen goed uit de test, een grote buil zul je je hier dus zeker niet aan vallen.paul1 schreef:Sta op het punt om een setje Fulcrum Racing Quattro fullcarbon 40 mm. ( 2016) aan te schaffen. Moet ik me terugtrekken ? Uitvoering ; clincher/velgrem. Set is ook te verkrijgen in disc-uitvoering.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Voor het geld dat je je hebt bespaard aan blokken, een extra dure remset (zelfs hydreaulisch is nog niet echt heel goed en voor de racefiets nog lang niet uitontwikkeld) en het geërger aan piepende remmen (ik kan kiezen, maar houdt ze lekker voor slecht weer) kun je tien keer beter een setje alu clinchers met velgremmen meenemen.Wat dat aangaat zijn die schijfremmen zo gek nog niet..
Het gewicht dat je met carbon remmen bespaard bij je meteen weer kwijt door het gewicht in de remmen (en iemand die niet kan remmen kan dat met schijven ook niet en recent gezien dat je met talent ook schijven kunt smelten).
Ik begrijp echt niet dat schijfremmen voor racers dan zo'n probleem zouden vormen voor fabrikanten. Piepende schijremmen zijn niet voorbehouden aan racers maar dat hoef ik je niet te vertellen sharkman113sharkman113 schreef: en voor de racefiets nog lang niet uitontwikkeld) en het geërger aan piepende remmen (ik kan kiezen, maar houdt ze lekker voor slecht weer)
Waar zit het probleem dan met schijfremmen op racers dan ?
Het is toch hetzelfde concept als MTB/ATB (whatever) maar dan op een race frame.
Ja, op een racer zijn de rotors vaak beperkt tot 160mm maar verder dan dat kom ik niet om te verklaren.
Toch wel in de bergen hoop ik? Heb je een link? Met MTB heb ik wel eens zo'n foto van gesmolten rotors gezien idd maar dan moet je toch wel heel gek doen.sharkman113 schreef:en iemand die niet kan remmen kan dat met schijven ook niet en recent gezien dat je met talent ook schijven kunt smelten).
Maar goed. We gaan off topic.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 1&start=45
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Probleem is (meestal) niet het remsysteem zelf.Waar zit het probleem dan met schijfremmen op racers dan ?
Wel het feit dat er nog maar heel weinig te krijgen is dat aan mijn eisen voldoet.
Wat wel een probleem is is de uitlijning. Bij de meeste frames die ik tot op heden heb gezien/gemonteerd is het een crime om de klauwen netjes parallel aan de schijven te krijgen (en ja ik heb het juiste gereedschap) zal ook wel de combinatie zijn met een stillere fiets i.c.m. hogere snelheden (die langer worden aangehouden)
Verder zijn de fabrikanten nog lang niet uit de normering voor de asklemming en bestaan er meerdere varianten die lang niet allemaal even goed voldoen.
En tenslotte, het geval dat ik heb gezien bestond uit een golvende schijfrem (160 mm voorzijde) na een alpenrit, De eigenaar van de fiets heeft met zijn auto ook regelmatig onbalans in zijn remmen dus ik denk in dit geval niet dat het aan het materiaal ligt (rijdt inmiddels in de bergen geen schijven meer aangezien het wisselen van de blokken onderweg niet echt handig is).
Mijn grootste probleem (op dit moment). Is het feit dat een flink aantal producenten enkel frames met een comfort geometrie van schijven voorzien en daar pas ik doorgaans niet goed op (heeft ook te maken met de UCI goedkeur).
Dat het gros van de kabelgestuurde schijfremmen geen verbetering maar eerder een verslechtering zijn hoef ik hopelijk niet uit te leggen.
Kortom als je echt snapt hoe je moet remmen zijn schijven zeker een toevoeging (zeker als de gewichtslimiet gehandhaafd blijft). Maar als je het met velgremmen niet redt kunnen goede schijven iets helpen maar een wondermiddel is het zeker niet.
Kortom: schijven zijn een goede aanvulling maar wel optioneel aangezien ze op een goede mooiweer racer weinig te zoeken hebben (daar zijn de betere velgremmen met goede alu clinchers simpelweg veel te goed voor geworden).
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
Gefeliciteerd, we wachten de foto's af!paul1 schreef:Monsieurpinot je hebt me samen met Havana overtuigd. Vandaag Fulcrum Quattro's besteld voor mijn Scott Foil. Thanks !!monsieurpinot schreef:Campagnolo bora's (zelfde fabriek) kwamen goed uit de test, een grote buil zul je je hier dus zeker niet aan vallen.paul1 schreef:Sta op het punt om een setje Fulcrum Racing Quattro fullcarbon 40 mm. ( 2016) aan te schaffen. Moet ik me terugtrekken ? Uitvoering ; clincher/velgrem. Set is ook te verkrijgen in disc-uitvoering.
Erg fraai...!
Ziet erg netjes uit! Veel rijplezier
Laatst gewijzigd door monsieurpinot op 13 nov 2015 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.