Melda schreef:Mijne is besteld bij Pro Bikes Buysen (Kalmthout).
499 euro en geen transportkosten (woon in België), was de goedkoopste aanbieder.
Gezien de prijs, een Tacx Bushido nog overwogen? Zo ja, waarom is die afgevallen?
Fiets Magazine nr. 11-2024, inclusief de trainings- en voedingsgids voor 2025, ligt nu in de winkel! Bestel 'm zonder verzendkosten in onze shop!
Ik ben geregistreerd op de Elite website en kan de software downloaden via deze link.Borghuis schreef:Goed om te horen!
heb ook de realtour b+ aangeschaft, zelfde probleem met de software, ook corrupted. Kan deze alleen op de site van Elite niet terugvinden om te downloaden, is hiervoor registratie etc nodig?
ben benieuwd hoe het bevalt...
mvg
Op welke vlakken dan? Ik zit ook te tobben tussen de Qubo Digital Smart B+ en Tacx Vortex.Melda schreef:Naar wat ik reeds gelezen heb wordt de Elite-reeks inderdaad net ietsje hoger ingeschat als de gelijkgeprijsde Tacx-reeks.
NoChain schreef:Op welke vlakken dan? Ik zit ook te tobben tussen de Qubo Digital Smart B+ en Tacx Vortex.Melda schreef:Naar wat ik reeds gelezen heb wordt de Elite-reeks inderdaad net ietsje hoger ingeschat als de gelijkgeprijsde Tacx-reeks.
Tacx is elektrisch met vliegwiel, Elite is magnetisch. Volgens wat ik lees is een vliegwiel realistischer. Elektrisch of magnetisch, wat maakt dit van verschil?
De Elite heeft een hogere max wattage maar ik betwijfel dat ik aan 950 watt kom.
Tacx gaat tot 7% stijgingspercentage, de Elite tot 6%.
Aangezien de meesten onder jullie het huiswerk al gedaan hebben kunnen jullie misschien verduidelijken waaronder de keuze op het één en niet het ander is gevallen .
Heb jij er met een powermeter op gezeten om het verschil te meten? Ik heb het idee dat hij nogal te hoog zit, maar ik heb geen flauw idee hoeveel te hoog.Jorisee schreef:Hier zit je dus ook NoChain ik dacht al die moet vast ook op het fiets forum zitten (naast WW).
Zoals ik al zei in een PB - de Elite Qubo Digital Smart B+ bevalt prima. FE-C is echt super fijn. Je kiest op je iPad een workout en het enige dat je hoeft te doen is trappen. Nooit meer bijstellen van de trainer of schakelen.
De afwijking qua wattage van de trainer is wel echt vervelend. Ik hoop dat Elite snel reageert zodat dat gefixt kan worden.