Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

bobkat19
Forum-lid

bobkat19 14 nov 2015 20:38

Heb het ook een keer gehad. Toen nieuwe gekregen en sindsdien nooit meer probleem mee gehad. Heb er wel een op reserve voor de zekerheid. Hoe weet je trouwens dat het er een uit 'de nieuwe lichting' is? Bij mijn weten staat er geen serienummer op.

Ach, er zijn ergere dingen. Veel erger...

Nik03
Forum-lid

Nik03 14 nov 2015 22:39

Ah oké! Nou dit werd mij door Canyon vertelt, dat deze van een "nieuwe lichting" zouden zijn.

Maar inderdaad er zijn veel ergere dingen :-(

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 15 nov 2015 07:19

Ooit stond er zo'n size calculator op de site van canyon. Is die nog ergens te vinden (of weet iemand heel toevallig welke maat hardtail MTB past bij iemand van 1m79, 81 cm inseam, sportieve zit)?
Begrijp ik nou goed dat ook bij de factory outlet producten de leveringsproblemen nog niet voorbij zijn?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 15 nov 2015 08:22

Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 15 nov 2015 10:00

Dat tooltje zocht ik inderdaad. Kon ik via de site (en google :oops: ) niet vinden. Maar het tooltje is blijkbaar stuk, of ik heb hele debiele lichaamsmaten:
canyon.com schreef:aanbevolen framemaat onbekend
EDIT: tooltje doet het wel, maar alleen bereikbaar en werkend als je een fiets in het winkelmandje stopt. Volgens Canyon heb ik inderdaad debiele lichaamsmaten:
canyon.com schreef:ERROR :-(
De verhouding tussen lichaamslengte en binnenbeen lengte is boven het gemiddelde.
:evil:

Oftewel, ik heb korte pootjes. Dat wist ik natuurlijk wel. Op mijn racefiets los ik dat op door een framemaat groter te kiezen, + lange stuurpen voor voldoende reach en een racegeo (ipv een comfort geo) te kiezen voor voldoende drop (in casu: Cannondale supersix in maatje 56)

Zou dat bij een Canyon Grand Canyon ook opgaan? Of kom ik simpelweg niet diep genoeg te zitten op een maatje M en kan ik beter een S kiezen met een lange(re) stuurpen? Hoe vergelijk je uberhaubt stack en reach tussen racefiets en MTB?

EDIT2: (Leuk: vragen stellen en vijf minuten later zelf het antwoord opschrijven.Voelt een beetje schizofreen :? :D, OF zoals mijn moeder vroeger altijd zei: "eerst zoeken, dan pas vragen")

Ik ben er uit: S en M hebben dezelfde stack en verschillende reach. Dan ligt een M het meeste voor de hand denk ik
baanfiets kopen?

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 15 nov 2015 11:06

lijkt me raar als je een error krijgt als je binnenbeenlengte bovengemiddeld is? is een tijd geleden maar ik heb wel eens zitten testen wanneer het PPS systeem het niet meer leuk vond. Wat is jouw lengte/bbl dan?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 15 nov 2015 11:08

De verhouding (lengte/BBL) is bovengemiddeld hoog. Oftewel, de noemer is aan de lage kant :-)

(lengte/BBL = 1m79/81)
baanfiets kopen?

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 15 nov 2015 11:09

dat valt best wel nog wel mee toch? (ik heb 177/86)

edit: lees het nu pas goed (zondag he) :roll: :roll: :roll:

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 15 nov 2015 11:23

monsieurpinot schreef:dat valt best wel nog wel mee toch?
(...)
Dank je ;-)

Afgezien van het feit dat 2700 een hoop geld is, en de kerstbonus nog een dikke maand op zich laat wachten, ben ik wel wat huiverig om te bestellen ivm alle problematiek tot nu toe. Heeft Canyon de factory outlet modellen op voorraad ergens? Of worden die ook gewoon geassembleerd?
baanfiets kopen?

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 15 nov 2015 11:27

als ik dit topic een beetje volg ging het met bestellingen voor een bepaalde datum wel redelijk, daarna ook met sommige factory outlet modellen mis (die in principe gewoon voorradig zijn). Als je echt veiligheid wilt hebben zou ik misschien bellen of je 'm op kunt komen halen (moet je wel beschikken over auto/tijd en het de benzine waard vinden). (maar kijkuit, als je er eenmaal op fietst ruil je binnenkort wellicht je cannondale in voor een CF SLX) ;)

obbe
Forum-lid

obbe 15 nov 2015 12:43

Factory outlet modellen zijn helaas niet af te halen. Schatting was afgelopen vrijdag 2 tot 3 weken tot uitlevering van fietsen uit de outlet. Dit werd mij verteld op de chat met Canyon Nederland. Ik wilde die van mij ook graag ophalen omdat ik volgend weekend toch in de buurt ben. Erg jammer dat het me dan toch €50,- kost om hem te laten verzenden.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 15 nov 2015 12:47

obbe schreef:Factory outlet modellen zijn helaas niet af te halen. Schatting was afgelopen vrijdag 2 tot 3 weken tot uitlevering van fietsen uit de outlet. Dit werd mij verteld op de chat met Canyon Nederland. Ik wilde die van mij ook graag ophalen omdat ik volgend weekend toch in de buurt ben. Erg jammer dat het me dan toch €50,- kost om hem te laten verzenden.
ah, raar dat je die outlet modellen niet af kunt halen

Plaats reactie