Het "post je fixed gear/single speed" topic
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 31 okt 2015 18:24
Dit is mijn fixed gear het was een gazelle d italia en ik heb hem gevonden bij het grofvuil op de foto is hij zo goed als af.
-
- Forum-lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 30 jun 2015 15:02
Vandaag mijn Bianchi D2 Super Pista opgebouwd. De achtergrond is vergeleken met de voorgrond geen creatief hoogstandje, maar helaas houdt het niet op met regenen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 30 jun 2015 15:02
Ik ben het met je eens over de wielen. Ik had deze nog in mijn koeriers fiets zitten en heb nog geen set voor de Bianchi gekocht. Even sparen en dan koop ik een setje Miche Pistards of laat ik een setje H+Son Archetypes spaken. Ik zal binnenkort eens een 'mooie' foto maken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47
Gisteren mijn singlespeed van Fixie inc. binnen gekregen voor woon-werk! Hopelijk zondag tijd om hem af te maken en even een rondje te maken.
Een praktisch vraagje voor de singlespeeders hier: Hoe doe je dat als je onderweg lek rijdt achter? Het lijkt me niet zo makkelijk om je achterwiel eruit te halen als bij een racer. Sowieso zit het al met een bout vast ipv een snelspanner.
Een praktisch vraagje voor de singlespeeders hier: Hoe doe je dat als je onderweg lek rijdt achter? Het lijkt me niet zo makkelijk om je achterwiel eruit te halen als bij een racer. Sowieso zit het al met een bout vast ipv een snelspanner.
Dat, en dikke stugge rubberbanden gebruiken (Michelin classic: aanrader!). Een dikke laag rubber is sowieso aan te raden ivm skid patches, als je fixed rijdt tenminste.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 30 jun 2015 15:02
De meeste koeriers rijden met Schwalbe Durano's, die rijd je niet zomaar lek. Continental Gatorskins schijnen ook wel lang mee te gaan. Je kunt ook bouten kopen die je met een imbus aandraait, mocht je dat makkelijker vinden. Let er wel op dat je je ketting nog van je kettingwiel kan halen wanneer je de ketting vastmaakt. Dit omdat baanfietsen ontzettend kort zijn en je achterwiel vaak bijna tegen je zitbuis aankomt. Verder zijn er nog de skid patches. Dit staat voor hoeveel plekken je op je band hebt waar je skid (slipt). Dit kun je berekenen door een breuk te maken van tanden voor en achter. Bijvoorbeeld: wanneer je 48/16 rijdt, verklein je de breuk tot het niet verder kan. 48/16, 24/8, 12/4, 6/2. 3/1, je hebt dan 1 skid patch. Dit is dan ook het meest waardeloze, maar meest bereden verzet dat er is.
Succes en ik zie uit naar je fotos!
Succes en ik zie uit naar je fotos!
-
- Forum-lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 30 jun 2015 15:02
Als je een degelijk setje wil kan ik je de Mach1 Versus velgen met Miche Primato naven aanraden! Ik rijd er al vijf jaar mee en ze zijn nog kaarsrecht. Zijn te koop bij http://www.singlespeedparts.nl voor 140 euro.
Nu ik toch aan het doorverwijzen ben; tijdens de zoektocht naar een frame -dat is de Bianchi geworden- werd ik door een forumlid verwezen naar dit frame: http://www.goldsprintshop.com/Goldsprin ... k-Frameset . Ziet er erg mooi uit voor dat geld. Dus mocht er nog iemand een project willen starten en dat met een baanframe willen doen, in plaats van een conversion, heb je daar voor 200 euro een frameset met carbon vork.
Nu ik toch aan het doorverwijzen ben; tijdens de zoektocht naar een frame -dat is de Bianchi geworden- werd ik door een forumlid verwezen naar dit frame: http://www.goldsprintshop.com/Goldsprin ... k-Frameset . Ziet er erg mooi uit voor dat geld. Dus mocht er nog iemand een project willen starten en dat met een baanframe willen doen, in plaats van een conversion, heb je daar voor 200 euro een frameset met carbon vork.