Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Stijngruyaert
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 mei 2015 14:18

Stijngruyaert 22 nov 2015 10:16

apollo schreef:De nieuwe Ultimate CF SLX 9.0
Zelf verwacht ik 'm eerlijk gezegd eerder pas in februari.
Ik heb er vrijdag ook 1tje gehad, van mij 03-04-2016 :shock: ook CF SLX 9.0 een XL.
Wel moet m'n stuur nog gewijzigd worden .. Heb toch even een mail gezonden ;)

Patrickvanv
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 aug 2015 22:33

Patrickvanv 23 nov 2015 17:05

Resch2 schreef:Ik heb zojuist de betaallink ontvangen en voldaan, ga er dus vanuit dat m'n aeroad 2016 dan ook binnen enkele werkdagen wordt geleverd.
Wat voor leverdatum staat er bij jouw op de orderbevestiging ?
En wanneer heb je hem besteld

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 23 nov 2015 20:00

Op mijn factuur (betaallink) stonden de wijzigingen niet meer, zadelpen, 11-23 cassette etc. Toch maar effe gemaild en krijg als reactie dat ze wijzigingen niet goed kunnen doorvoeren maar wel zsm fietsen willen gaan afleveren en de wijzigingen uiteraard binnen afzienbare tijd in Eindhoven corrigeren. Op zich een prima gang van zaken, hopelijk komt er zo wat meer schot in en kunnen we weer mooie fietskes kijken!

appie
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2004 03:05
Locatie: Amsterdam

appie 23 nov 2015 21:42

Soms helpt het om direct met Duitsland contact op te nemen. Zij kunnen meer en hebben beter inzicht in de voorraad.

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 24 nov 2015 18:16

Heeft er onlangs nog iemand de Garmin mount voor het H11 stuur besteld en ook reeds ontvangen?

rudizm
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 04 nov 2015 10:00

rudizm 24 nov 2015 19:19

Ik moet zeggen dat mijn eerste ervaring met Canyon tot nu toe niet erg positief uitvalt. Op 1 oktober heb ik een order geplaatst. Vervolgens ben ik net als vele anderen in de molen van de mislukte SAP implementatie terecht gekomen. Zoiets is overmacht en kan gebeuren.

Ik kreeg na een maand echter het advies om een nieuwe order te plaatsen, zodat deze direct in het nieuwe systeem terecht zou komen. Zo gedaan en inderdaad kreeg ik direct de mogelijkheid om te betalen via ideal. Dat heb ik gedaan. Vervolgens heb ik weer 3 weken niks gehoord, waarna ik mijn tweede order geannuleerd heb. Het geld zou z.s.m. geretourneerd worden. Ondertussen weer 3,5 weken en meerdere mails verder heb ik mijn geld nog steeds niet terug.

Van de eerste order kreeg ik ondertussen een orderbevestiging en ideal link. Om nog meer vertraging in de levering te voorkomen heb ik die ook betaald. De fiets zou deze week (23-26 nov) geleverd worden. De fiets is echter nog steeds niet onderweg en het is ook onzeker wanneer deze wel geleverd zal worden.

Inmiddels begin ik er aardig van te balen. Allereerst vanwege het geld dat ik nog terug moet krijgen, ten tweede wegens de wederom vertraagde levering.

Niemand kan hier iets mee, maar ik wilde het toch even kwijt bij mede fietsfanaten :)

appie
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2004 03:05
Locatie: Amsterdam

appie 24 nov 2015 19:45

Het is dan maar te hopen dat ze niet failliet gaan!!

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 24 nov 2015 20:18

Precies, ik zou op dit moment alleen per creditcard betalen.Wordt het in ieder geval op het moment van verzenden gefactureerd. Of zelf even naar Koblenz rijden.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 24 nov 2015 21:03

Het begint nu wel bizar te worden hoe lang de berichten van slechte levering aanhouden. Ik zou in ieder geval inderdaad met creditcard betalen, sowieso ook omdat je dan vanuit je cc maatschappij vaak nog een half jaar verzekerd bent (tegen schade/diefstal). Het is softwarematig dan ook wel écht misgegaan, je zou ze bijna adviseren om terug te gaan naar de excelletjes :-)
@rudizm begrijp ik nu goed dat je je fiets dus nu eigenlijk 2 maal hebt betaald?

rudizm
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 04 nov 2015 10:00

rudizm 24 nov 2015 21:38

Correct. Wel vanuit twee verschillende orders, waarvan er dus 1 geannuleerd is. Canyon gaf aan problemen te hebben met het automatisch koppelen van mijn betaling aan mijn order. Afgelopen donderdag gaven ze aan contact op te nemen met de financiële afdeling om het geld binnen enkele werkdagen terug te storten. Vooralsnog niks gestort.

Patrickvanv
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 aug 2015 22:33

Patrickvanv 24 nov 2015 21:46

Ik heb mijn fiets in koblenz besteld en heb toen geen keuze gekregen hoe ik wil betalen
Ik kan het geld dus alleen overmaken. Zouden ze dat nog kunnen veranderen naar creditcard, lijkt me net wat veiliger inderdaad

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 24 nov 2015 22:31

rudizm schreef:Correct. Wel vanuit twee verschillende orders, waarvan er dus 1 geannuleerd is. Canyon gaf aan problemen te hebben met het automatisch koppelen van mijn betaling aan mijn order. Afgelopen donderdag gaven ze aan contact op te nemen met de financiële afdeling om het geld binnen enkele werkdagen terug te storten. Vooralsnog niks gestort.
Oeps, balen zeg!
Dat is een boel geld om voor te schieten.

Hopelijk duurt het niet al te lang meer en kan je genieten van je fiets!


Weet zeker dat door al dit soort verhalen mensen afhaken om zo'n geweldige fiets te kopen.
Jammer ..
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Plaats reactie