Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Trek madone h1 of h2?

Diepenbroek
Forum-lid

Diepenbroek 22 nov 2015 23:38

Hallo, ik fiets al een tijd op een Trek madone met h2 geometrie. Nu kan ik een erg interessant geprijsde madone met h1 geometrie kopen. Ik heb gelezen dat de voorbouw van een h1 tov een h2 drie centimeter lager is. Ik houd niet bijzonder van laag zitten en ben meer van het touren met weliswaar een straf tempo. Ik wil de h1 erg graag hebben en overweeg wat met het zadel en bijvoorbeeld korte stuurpen met bijv 25 graden te doen, zodat ik wat minder diep kom te zitten. Wat denken jullie, is zo de h2 geometrie te benaderen of kan ik de h1 maar beter uit mijn hoofd zetten? Graag jullie advies.
Groet Erik

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 23 nov 2015 01:07

Dan krijg je een fiets niet optimaal stuurt (zeer nerveus) en er niet uitziet. Ik zou hem gewoon uit mijn hoofd zetten. Als ik alles wat interessant geprijsd is en wat ik mooi vind moet kopen zou ik al een loods vol fietsen hebben. Er komt echt wel een keer iets op jouw pad wat qua geometrie wel bij jou past.
Campagnolo Ultra Dork

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 23 nov 2015 01:09

uit je hoofd zetten: het eerste waar je op let bij een fiets die je koopt is: past ie goed. Tegenwoordig zoveel varianten die bij je wensen kunnen aansluiten dus ik raad je aan geen kunst en vliegwerk uit te halen om de fiets goed passend te krijgen.

Wat zou je met je zadel willen doen dan? er is een meest geschikte positie voor jou, die je moet proberen te zoeken (of heb je al gevonden), ga daar niet mee spelen..

edit: zie nu dat Ernie C. me al voor was, maar na 2 dezelfde adviezen zou ik het wel weten ;)

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 23 nov 2015 04:54

Niet doen, als je niet "laag" kan zitten is dit geen fiets voor jou.
I know myself like no one else
Nothing to defend

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 23 nov 2015 21:52

Geometrie en maat zijn het allerbelangrijkst bij je keuze. Niet doen dus.
Afbeelding

Diepenbroek
Forum-lid

Diepenbroek 23 nov 2015 22:01

Allemaal bedankt voor het meedenken. Ik ga dan toch maar voor de h2 variant. Groet Erik

Saxbiker
Forum-lid

Saxbiker 23 nov 2015 22:38

Diepenbroek schreef:Allemaal bedankt voor het meedenken. Ik ga dan toch maar voor de h2 variant. Groet Erik
Verstandige keuze.

Misschien is proefrijden op een Domane zelfs nóg verstandiger 8-)

Plaats reactie