Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

obbe
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:14

obbe 03 dec 2015 10:27

Mijn fiets (Endurace AL) komt volgens de UPS vandaag. Ben helaas aan het werk :(

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 03 dec 2015 11:07

Ik ga als ik mijn fiets krijg direct die lelijke en minder goede mavic bandjes van de wielen afhalen en vervangen door Conti GP's zoals altijd :-)
Nu vroeg ik me af of er nog iemand is die dit gedaan heeft en die mavic yksion pro bandjes heeft kunnen verkopen voor een leuke prijs?

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 03 dec 2015 11:14

obbe schreef:Mijn fiets (Endurace AL) komt volgens de UPS vandaag. Ben helaas aan het werk :(
Wat doe je nog op je werk dan???? :lol:
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 03 dec 2015 11:58

Rij die bandjes van mavic toch fijn op in het voorjaar of anders op een oude fiets zetten, denk niet dat je er op mp veel voor krijgt.

Mijn aeroad komt er ook aan, mavic wielen incl bandjes zijn te koop, mocht iemand de cosmic pro willen overnemen.

Patrickvanv
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 aug 2015 22:33

Patrickvanv 03 dec 2015 13:10

Resch2 schreef:Rij die bandjes van mavic toch fijn op in het voorjaar of anders op een oude fiets zetten, denk niet dat je er op mp veel voor krijgt.

Mijn aeroad komt er ook aan, mavic wielen incl bandjes zijn te koop, mocht iemand de cosmic pro willen overnemen.
Ik zit met precies hetzelfde, een aeroad besteld, alles bevalt me aan die fiets behalve de wielen
Ze staan best leuk, maar de v-vorm die ze hebben zijn achterhaald

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 03 dec 2015 13:27

Patrickvanv schreef:
Resch2 schreef:Rij die bandjes van mavic toch fijn op in het voorjaar of anders op een oude fiets zetten, denk niet dat je er op mp veel voor krijgt.

Mijn aeroad komt er ook aan, mavic wielen incl bandjes zijn te koop, mocht iemand de cosmic pro willen overnemen.
Ik zit met precies hetzelfde, een aeroad besteld, alles bevalt me aan die fiets behalve de wielen
Ze staan best leuk, maar de v-vorm die ze hebben zijn achterhaald
Bestel je toch de 8.0?

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 03 dec 2015 13:45

8.0 is voor mij niet interssant omdat ik nog een setje easton ec90 en fulcrum zero's van amper een jaar oud heb staan. Mavics vinden wel een nieuwe eigenaar via MP. Ga de fiets zowiezo uit elkaar draaien, ultegra wordt sram red. Los frame is relatief duur en haast niet te doen met levertijden en verkrijgbaarheid.

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 03 dec 2015 14:00

Resch2 schreef:8.0 is voor mij niet interssant omdat ik nog een setje easton ec90 en fulcrum zero's van amper een jaar oud heb staan. Mavics vinden wel een nieuwe eigenaar via MP. Ga de fiets zowiezo uit elkaar draaien, ultegra wordt sram red. Los frame is relatief duur en haast niet te doen met levertijden en verkrijgbaarheid.
Gezien je laatste opmerking is de 8.0 dan sowieso niet interessant. Een mechanische groep op een Di2-frame gaat niet lukken (althans MY2015). Je mist dan her en der wat openingen in het frame.

Gebruikersavatar
wiggo
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 okt 2015 10:39

Gebruikersavatar wiggo 03 dec 2015 15:12

Resch2 schreef:8.0 is voor mij niet interssant omdat ik nog een setje easton ec90 en fulcrum zero's van amper een jaar oud heb staan. Mavics vinden wel een nieuwe eigenaar via MP. Ga de fiets zowiezo uit elkaar draaien, ultegra wordt sram red. Los frame is relatief duur en haast niet te doen met levertijden en verkrijgbaarheid.
Los frame en zorgvuldig al andere spullen bij elkaar sprokkelen is nog steeds goedkoper dan een volledige canyon fiets. Alle onderdelen die op een volledige fiets zitten verkoop je tweedehands zeker niet aan nieuwprijs...

Mijn frame (CF SLX EL)zou eind maart geleverd moeten worden...
Levertijden frames hangt bij canyon af van de geplande CT-scans van een bepaald frames

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 03 dec 2015 15:30

Aeroad als losse frameset: €2799 dacht ik, staat op het moment niet leverbaar.
Aeroad 6.0 3299 (vanwege een fout op de site kreeg ik deze voor €3199)
Ultegra groep mavic cosmic zadel verkopen en je komt zeker onder de €2000,- uit.
Enige verschil is de stuurpen combi die op een frameset zit. De remmen van dura ace of ultegra zal het verschil niet maken.

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 03 dec 2015 16:09

Resch2 schreef:Aeroad als losse frameset: €2799 dacht ik, staat op het moment niet leverbaar.
Aeroad 6.0 3299 (vanwege een fout op de site kreeg ik deze voor €3199)
Ultegra groep mavic cosmic zadel verkopen en je komt zeker onder de €2000,- uit.
Enige verschil is de stuurpen combi die op een frameset zit. De remmen van dura ace of ultegra zal het verschil niet maken.
Appels met appels vergelijken. Dat het geen verschil maakt in remkracht maakt voor de prijs natuurlijk niet uit :) Dura Ace hoeven zijn duurder dan de Ultegra's en ook de cockpit is vrij prijzig verwacht ik.

Als je het objectief bekijkt (appels=appels) zou Wiggo wel eens gelijk kunnen hebben.

Overigens wordt de Aeroad niet met SRAM RED geleverd dus de vergelijking gaat sowieso mank ;)

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 03 dec 2015 16:22

Maakt ook niks uit, zolang losse frames niet leverbaar zijn ben je toch op een complete fiets aangewezen en die vervolgens uit te kleden om vervolgens met sram red te kunnen opbouwen

Plaats reactie