advies nieuwe carbon wielen
beste,
Is het mogelijk om een "beste' keus te maken tussen:
* Edco ProSport Albis (50mm) -black Eur 1300.-
* Zipp 303 Firecrest Carbon Clincher V9 -beyond black Eur 1500.-
* FFWD F4R Full Carbon DT 240s - black Eur 1400.-
Zoek zwarte carbon velgen voor "allround" gebruik met 25mm bandjes.
belangrijke aspecten: Zijn de hubs gelijkwaardig?
Remmen bij afdalen/regen?
ben benieuwd naar jullie views?
Is het mogelijk om een "beste' keus te maken tussen:
* Edco ProSport Albis (50mm) -black Eur 1300.-
* Zipp 303 Firecrest Carbon Clincher V9 -beyond black Eur 1500.-
* FFWD F4R Full Carbon DT 240s - black Eur 1400.-
Zoek zwarte carbon velgen voor "allround" gebruik met 25mm bandjes.
belangrijke aspecten: Zijn de hubs gelijkwaardig?
- de zwarten
- Forum-lid HC
Je geeft nu heel veel geld uit aan een set full-carbon clinchers met wat je hebt opgesomd, waarbij je mijns inziens voor dik onder de 1000 euro een vrij gelijkwaardige set kan hebben.
Voor die prijs koop ik altijd Bora 1.
Ofwel, als je er veel mee gaat rijden en bang bent om eens een velg aan gort te rijden, no-name chinese carbon velgen met een setje degelijke naven zoals campa, shimano, hope, chris king, white industries, DT swiss.
Ofwel, als je er veel mee gaat rijden en bang bent om eens een velg aan gort te rijden, no-name chinese carbon velgen met een setje degelijke naven zoals campa, shimano, hope, chris king, white industries, DT swiss.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Firecrest....by far. Edco, gewoon een nare velg met bijbehorende herrie tijdens het rijden. Ffwd, rijdt iedereen al mee. Genoemde bora's i s een goed setje. Mooi ook, maar alleen als je campa op je fiets hebt. Chinees.....tja..Als je t écht wil en t mag niets kosten.... Maar die indruk krijg ik niet
dank voor je reactie...setje laten spannen bij Kuipers of Wheeltec neem ik aan; maar setje Zenith's gaat ook rond de 1200-1300 eki's kosten...heb je dan een beter wiel?de zwarten schreef:Je geeft nu heel veel geld uit aan een set full-carbon clinchers met wat je hebt opgesomd, waarbij je mijns inziens voor dik onder de 1000 euro een vrij gelijkwaardige set kan hebben.
pinarello Di2 ultegra dus geen Bora 1 helaas.
wheel-tec
bikexperto
maatwielen
forcewheels
ernie frieke
Dforce
Of een mooie set Reynolds http://www.featherbikes.nl/reynolds-ass ... quantity=1
bikexperto
maatwielen
forcewheels
ernie frieke
Dforce
Of een mooie set Reynolds http://www.featherbikes.nl/reynolds-ass ... quantity=1
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
lawnmower schreef:Firecrest....by far. Edco, gewoon een nare velg met bijbehorende herrie tijdens het rijden. Ffwd, rijdt iedereen al mee. Genoemde bora's i s een goed setje. Mooi ook, maar alleen als je campa op je fiets hebt. Chinees.....tja..Als je t écht wil en t mag niets kosten.... Maar die indruk krijg ik niet
dank voor je reactie grasmaaier
Firecrest 188 V9 naven zijn beter dan de oudere zipps hubs hoop ik? ik rijd idd Ultegra di2, dus helaas geen Bora's. het zijn wel die mat zwarte F4r's maar je ziet ze wel vaak ja.
Bij de Chinees haal ik idd alleen eten af.
wellicht toch eens naar handgespaakt ook gaan kijken...
Ik rijd met SRAM maar ook met Bora's, ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen...
Zipps: google eens op garantie+Zipp en bedenk je dan nog eens of je dat wil...
Zipps: google eens op garantie+Zipp en bedenk je dan nog eens of je dat wil...
Ik heb naar volle tevredenheid een setje laten spaken door Brian van Bikewheels.nl.
Tevreden over de service en de wielen rijden nog steeds super zonder dat ze een krimp geven.
Voor dat geld zou ik dus liever een goed setje laten spaken.
Tevreden over de service en de wielen rijden nog steeds super zonder dat ze een krimp geven.
Voor dat geld zou ik dus liever een goed setje laten spaken.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dan moet je er een setje met alu remrand bijhebben.Seb1976 schreef:..........
Carbon remt niet in ALLE gevallen even goed.
Maar dat is een discussie die hier al vele malen gevoerd is.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Reynolds bij Wheeltec laten spaken, kan je voor iets meer veel mooiere naven kiezen. oa, DT, WI, CK.nijkie schreef: Of een mooie set Reynolds http://www.featherbikes.nl/reynolds-ass ... quantity=1
Hoewel CK wel weer stevig wat meer kost.
Ik ben zelf nog in overweging welke naaf ik erin wil hebben voor een nieuw setje.