Welke band aan te raden voor +/- 20 euro p/stuk?
Michelin Lithion. Prima trainingsband met profiel dat (ondanks eerdere beweringen) samen met de samenstelling van de rubber wel degelijk invloed heeft op de grip. Inderdaad iets meer rolweerstand maar goed lekbestendig. Je haalt ze bij Salden voor € 16,-- uit en laatst heb ik ze bij Decathlon voor € 15,50 gekocht voor de twee.
Ook Vittoria Rubino lijkt me een prima band. Noodzakelijkerwijs gekocht, rij er nu twee maanden mee maar is natuurlijk kort om echt goed oordeel te hebben.
Ook Vittoria Rubino lijkt me een prima band. Noodzakelijkerwijs gekocht, rij er nu twee maanden mee maar is natuurlijk kort om echt goed oordeel te hebben.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
de zwarten schreef:de pro voor 15 en een beetje, de gewone voor 7-8 euro hier. Ik woon daar wel in de buurt, dus geen verzendkosten voor den dezen
De Zaffiro's heb je al voor 5 euro. 10 binnenbanden zijn 1.5 euro het stuk. Daar kan je niet voor sukkelen.
Dankje voor de link zo goedkoop had ik ze nog niet gezien.
-
- Forum-lid
Rubino Pro is de ultieme trainingsband die mij nooit in de steek laat. Omleggen kan moeilijker gaan maar dat hangt ook van de velg af uiteraard.
Over die GP4000(S) moet je mij niet meer spreken: zalige rij-eigenschappen maar veel te teer.
Over die GP4000(S) moet je mij niet meer spreken: zalige rij-eigenschappen maar veel te teer.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
@ Maarten_E
Dank je!
Vraagje: Ik dacht dat een kleurtje invloed had op grip/lekrijden?
Maakt altijd wel iets uit maar wanneer je hem gewoon normaal gebruikt zal je er weinig van merken. Je zal het merken wanneer je met nat weer met 80 van een berg afstort maar anders eigenlijk niet. Profs rijden ook gewoon met gekleurde banden in de Giro,Tour,etc,etc dus heel veel gripverlies kan het nooit zijn.
Dank je!
Vraagje: Ik dacht dat een kleurtje invloed had op grip/lekrijden?
Maakt altijd wel iets uit maar wanneer je hem gewoon normaal gebruikt zal je er weinig van merken. Je zal het merken wanneer je met nat weer met 80 van een berg afstort maar anders eigenlijk niet. Profs rijden ook gewoon met gekleurde banden in de Giro,Tour,etc,etc dus heel veel gripverlies kan het nooit zijn.
Tommeke14 schreef:Je kan ook gewone Continental GP nemen, dus zonder 4000 erachter. Bij bike-stuff.nl 17 euro per stuk. Heb ze 3000 km onder m'n fiets gehad en geen lek gereden (was zelfs 'n tweedehands setje).
tommeke ik zit ook aan dit setje te denken.
ben je ook positief over rolweerstand/grip?
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009
-
- Forum-lid
race-niek schreef:Tommeke14 schreef:Je kan ook gewone Continental GP nemen, dus zonder 4000 erachter. Bij bike-stuff.nl 17 euro per stuk. Heb ze 3000 km onder m'n fiets gehad en geen lek gereden (was zelfs 'n tweedehands setje).
tommeke ik zit ook aan dit setje te denken.
ben je ook positief over rolweerstand/grip?
Het is altijd geven of nemen. Een band waarmee je bijna niet lek rijd is stugger en heeft meer rolweerstand en andersom ook natuurlijk.
Ikzelf train op de normale grand prix en rij wedstrijden op de gp4000s. Je kan je ook afvragen waar je veel grip voor nodig heb. Als ik een wedstrijdje rij vind ik het wel handig om hard door een bocht te gaan, als ik aan het trainen ben ga ik echt niet zo hard mogelijk de bocht door.