Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Zelf filmopnamen maken vanaf de (race)fiets

Emielepiel
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 16 dec 2015 22:02

Ik heb nu een gopro, maar ben ook begonnen met een 'goedkoper' model. Deze kwam uit China en had soortgelijke specs als de camera die jij noemt. Ik heb daar leuke filmpjes mee gemaakt, maar ik merkte dat ik op een gegeven moment niet tevreden was met de kwaliteit en het bedieningsgemak van mijn China cam. Het is een hele boel geld voor bijv. een GoPro, maar ik heb er nog helemaal geen spijt van gehad. De gopro beelden kunnen samen met info van de garmin (in mijn geval), ook ingeladen worden in de garmin software. Zie de filmpjes van mij deze of de vorige pagina.

Conclusie: leuk om te kijken of je het gaat gebruiken, maar als je het leuk vindt wil je vaak beter ;-)

PS: moet ook zeggen dat ik de gopro veel gebruik voor filmpjes van de kids en andere activiteiten.

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 16 dec 2015 23:06

Zo'n camera zoals je in de link aangeeft werkt.
De beeldkwaliteit zal, onder normale lichtomstandigheden, niet eens heel veel verschillen met de duurdere merken.
Verschil ga je merken in het geluid, kwaliteit van de bouw, gebruiksgemak, snel wisselende lichtomstandigheden en bij hoge snelheden waarbij je ook met de camera gaat bewegen. Als je dat allemaal niet interessant vindt zijn er tussen de 50 en 80 euro een behoorlijk aantal apparaatjes te vinden. Anders is marktplaats wat GoPro betreft je vriend als je niet het volle pond wil uitgeven....
Allard

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 17 dec 2015 07:42

Dank voor de antwoorden. Ben inderdaad benieuwd of ik dit vaak ga gebruiken, dus dan is zo'n "instap model" wel een goed idee denk ik. Begrijp ik nu goed dat je in principe alle video bestanden (dus ook die van zo'n goedkoper ding) kan importeren in de Garmin edit-software?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

cube_m
Forum-lid

cube_m 17 dec 2015 07:56

53x11 schreef:Dank voor de antwoorden. Ben inderdaad benieuwd of ik dit vaak ga gebruiken, dus dan is zo'n "instap model" wel een goed idee denk ik. Begrijp ik nu goed dat je in principe alle video bestanden (dus ook die van zo'n goedkoper ding) kan importeren in de Garmin edit-software?
Ik heb zo'n instap model, ik moet mijn beelden altijd eerst converteren via Windows Movie Maker

i-mac

i-mac 17 dec 2015 08:03

53x11 schreef:Ik overweeg een actioncam, maar vind virb en gopro vrij prijzig. Geven de goedkope alternatieven een beetje fatsoenlijk beeld. Bijvoorbeeld deze?
En kun je de camerabestanden ook gebruiken in de Garmin (edit) software, zodat je sensordata in je video kunt krijgen?
Je wil €79 betalen voor dit toestel, terwijl je al een ouder model Garmin Virb voor €100 op de kop kan tikken als je een beetje rondkijkt.

En dat ouder model, daar is niets mis mee.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 17 dec 2015 08:44

Mijn ervaring met de huidige generatie camera's is dat de beelden van zeer hoge kwaliteit zijn. Het geluid is hetgene dat vaak te wensen over laat.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 17 dec 2015 08:57

@i-mac: wat zijn die oudere modellen virb te vinden voor dat bedrag? Ik vind alleen de nieuwe (duur!), of de oude voor minimaal 130€.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

i-mac

i-mac 17 dec 2015 15:06

Kijk eens bij tweedehands.be of kapaza.be

Jorisee
Forum-lid

Jorisee 18 dec 2015 11:50

Ik heb een Sony actioncam. Die heb je ook met gps. Mediamarkt heeft ze eens kado gedaan aan al hun medewerkers op het hoofdkantoor. Ze staan dus voor goedkoop op marktplaats. Ik heb 80 euro betaald voor de versie met gps!

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 19 dec 2015 01:04

Ik heb naast mijn Hero3 een Hero4 gekocht. Wat een verschil van beeld kwaliteit en met het LCD scherm achterop een hele verbetering wat bedieningsgemak betreft.

Goedkoop is leuk, maar uiteindelijk wil je toch kwaliteit.

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 19 dec 2015 09:38

jsprbcn schreef:Ik heb naast mijn Hero3 een Hero4 gekocht. Wat een verschil van beeld kwaliteit en met het LCD scherm achterop een hele verbetering wat bedieningsgemak betreft.

Goedkoop is leuk, maar uiteindelijk wil je toch kwaliteit.

serieuze vraag, wat is verschil voor jou in beeld?
volgens mij is het beiden full hd (1080p) en is verschil dat je bij de 4, 4k kan schieten, maar denk niet dat er heel veel mensen zijn die dat kunnen bewerken/terugkijken.
Ik ben mij aan het oriënteren dus vandaar deze vraag

thanx
Allard

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 30 dec 2015 13:59

Mijn CF SLX Di2 in actie!

Plaats reactie