Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 15 dec 2015 19:27

Een "goed' zadel heeft te maken met de "juiste' breedte voor jou. En dat kan dus breed zijn. (ik rij 155mm.)

Net als de hardheid van het zadel. Een te hard (lees full-carbon) zadel, daar rijden er heel weinig mee.

Een onderbroek onder je fietsbroek wordt niet aanbevolen, maar het kan wel. Persoonlijk vind ik dit stukken fijner. (en krijg ik geen doof gevoel in m'n 'huwelijksgereedschap")

En ja, ik maak ook aardig wat kilometers..zonder zadelpijn.
ooit allemaal op een Scalpel

Gebruikersavatar
dopatha
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 30 okt 2014 15:29

Gebruikersavatar dopatha 16 dec 2015 07:03

Ik ben aan mijn 5e Cannondale bezig in mijn fiets carriere, begonnen op een sm700 mountainbike weliswaar :)
Die heb ik lang gehad en gebruikt, en opgereden, toen kwam er een Killer V900 bij mat zwart in 1997, in dat zelfde jaar of net erna kocht ik een Super V dh4000 dubbel geveerde mountainbike, welke toen echt "de shit" was. lang genoten van deze fietsen ! toen een paar jaar geleden kocht ik een Cannondale flash carbon daar dit 26" was heb ik die niet heel lang gehad, wel een heerlijke fiets ! super licht en super strak om op te rijden
Nou om een lang verhaal nog langer te maken dit is nu mijn 2e jaar op een racefiets, de mountainbikes zijn de deur uit, ik heb dus weer een cannondale gekocht een Synapse deze keer af gemonteerd met een 6800 ultegra groep.bevalt mij prima, ik hou van de "zit" op een cannondale. nu ben ik sinds kort een andere fiets aan het bouwen dus niet een cannondale maar een sportieve ? no name fiets. aangezien ik alleen maar op cannondales heb gefietst, kort lichaam lange ledematen zeg maar. ben ik wel benieuwd of er veel verschil zal zijn. ik weet dat de synapse een minder sportieve zit heeft. voor de rest zal ik de no name afmonteren met dezelfde groep. iemand ervaring met lang fietsen op een cannondale en overstappen naar een ander ? of overstappen ik bedoel combineren met. :) bedankt alvast
foto's van de cannondales in kwestie staan een paar hier :
http://bike010.nl/bike010/nggallery/page/2

tim.traas
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2015 17:48

tim.traas 18 dec 2015 20:45

Hallo!

Mijn eerste bericht hier dus even kort voorstellen. Ik ben Tim uit Rotterdam en heb een Cannondale R600. Dit is mijn eerste racefiets die ik afgelopen zomer voor een prikkie op Marktplaats heb gekocht om eens te kijken hoe leuk ik dat fietsen nu echt vind. Inmiddels ben ik er wel achter hoe leuk ik dat vind :winkthumb:
Ik fiets met name woon-werk verkeer naar Delft, zo'n 17 km enkele rit. Voordat ik deze Cannondale had deed ik dit op een Ghost Trekking fiets (TR5700). Mijn doel is om komend jaar regelmatig een lange rit te rijden buitenom woon-werk verkeer.

Dan de fiets: Een Cannondale R600 uit ongeveer 1993 (denk ik!?) Een tikje impulsief gekocht terwijl ik al wel door had dat het frame toch wel aan de grote kant is. Om dit te verbeteren een kortere stuurpen gemonteerd. Daarnaast tandwielen, cassette en ketting ook al vervangen omdat deze aardig versleten waren. Inmiddels dit jaar ongeveer 1300 km mee gereden dit jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27870
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 dec 2015 21:52

Welkom Tim! Mooi karretje heb je daar, met dito foto's...

LD003
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 aug 2015 20:15

LD003 18 dec 2015 22:52

Idem welkom. Die R600 was mijn eerste Cannondale. Die van mij was uit 1991 en had dezelfde blauwe kleur. Mooi ding!

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 19 dec 2015 19:21

Zijn er hier al meer mensen tegen het feit aangelopen dat de breedte van de crankas bij de Synapse 2014 modellen afwijkt van de standaard BB30?

Kom er net dus achter dat de bb geen 68 mm maar 73 mm breed is. (BB30 73A)
Lijkt erop dat er MTB crankstellen in racers geschroefd worden.

Ik had een mooie FSA SLK (5 spaaks) op de kop getikt maar die past dus niet.

iemand tips, suggesties?

delsol
Forum-lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 21 dec 2015 06:25

Nieuwe cranks kopen .As is te kort.

BB30A

More recently, Cannondale has announced a variant of BB30 called BB30A. This uses a shell that's 5mm wider than the original but it's an asymmetrical layout that only adds those extra millimeters on the non-driveside. According to Cannondale, this allows for wider bearing spacing and better spindle support (which should improve bearing longevity). Other critical dimensions such as bearing outer diameter and thickness remain unchanged, and there's also no difference in pedal stance width or ankle clearance (in most cases).

Those extra five millimeters can complicate crank compatibility, however. BB30-compatible cranks that feature axle spacers on the non-driveside (such as from Cannondale and SRAM) will work just fine, as all you'll have to do is remove spacers as needed to accommodate the extra width, but BB30 cranks without such spacers (such as from FSA and Specialized) won't work. Thankfully, many newer BB30-compatible cranks now feature extra-long spindles for wider compatibility and those will install just fine

Steve
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 feb 2015 09:54

Steve 02 jan 2016 22:02

Mijn Supersix een Upgrade gegeven. Er staan nu ook de reeds besproken Mantel FCC50 wielen onder.
Ik vind ze mooi afgewerkt, super recht lopen, mooi geluid in vrijloop en strak rijden voor zover ik ze al eventjes kon rijden.
Mooie deal met de gratis Conti's vind ik.
AfbeeldingAfbeelding

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 02 jan 2016 22:19

Staan er mooi onder.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Cube2000
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 apr 2014 16:53
Locatie: Nederland

Cube2000 02 jan 2016 22:36

Heel mooi
Cannondale

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 03 jan 2016 14:25

Staat goed
Maak joe woar

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 06 jan 2016 15:37

Een paar kleine updates sinds de aanschaf vorig jaar september: Fizik Arione Versus zadel, Pro -10 stuurpen en stickers van de wielen afgehaald.

Qua kleurstelling heb ik nog steeds spijt dat ik mijn oude Caad9 heb weg gedaan, maar verder is dit ook een heerlijke fiets :-)

Afbeelding

Plaats reactie