Wie kan me wat tips geven om de onderste lagercup van mijn 29er los krijgen omdat daar roest op zit. Ik ben al met een schroeven draaier en stuk hout vezig geweest, maar ik wil niet de boel verrot slaan. Dus heeft iemand nog tips?
Bvd
lagercup loskrijgen
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Als je de spullen er niet voor hebt, overlaten aan iemand die ze wel heeft?
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid
In het verleden altijd zo gedaan, maar deze zitten vast.
-
- Forum-lid
Moet je toch wat zwaarder materiaal gebruiken, pijpsleutel of stalenpijp en een wat zwaardere hamer
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
-
- Forum-lid
Deze
had ik eens besteld bij rose, maar werkte niet lekker.
had ik eens besteld bij rose, maar werkte niet lekker.
-
- Forum-lid
Een keertje van broer lenen
We hebben het toch over het onderste lager van je balhoofd?giantpeloton schreef:Wie kan me wat tips geven om de onderste lagercup van mijn 29er los krijgen omdat daar roest op zit. Ik ben al met een schroeven draaier en stuk hout vezig geweest, maar ik wil niet de boel verrot slaan. Dus heeft iemand nog tips?
Bvd
Voor dat klusje gebruik je een lange drevel. Lang = lang genoeg om er vanaf de bovenzijde ingestoken te kunnen worden en dan ook nog met je nylonhamer te kunnen tikken.
Als het niet lukt,kun je even naar de FM gaan met de vraag 'kun je dit lager even voor me lostikken?'
Losmaken is altijd makkelijker terugplaatsen. Recht/haaks/vlak. Als lossen al niet lukt, moet je wellicht nog even achter je oren krabben en je afvragen waar je aan begint.
Je kunt eventueel beginnen met het openmaken van het lager. Is het nog te reddden, of volstaat het aanvullen van het vet?
Volgens mij hebben 'we' het niet over het lager maar over de cup. Een balhoofdlager verwijderen doe je overigens niet met een drevel maar met de hand. Als je hem met de hand niet eruit kan pakken heb je hem de laatste keer niet netjes gemonteerd. Als je een drevel moet gebruiken om een balhoofdlager te lossen zou ik dat lager sowieso niet meer hergebruiken.
29er ? grote kans dat het een in het frame geïntegreerde cup betreft waarvan het de bedoeling is dat die vast blijft zitten. Als je hem toch los wilt halen zou ik eerst van tevoren maar eens kijken waar je een vervangende cup gaat vinden.
Is het geen geïntegreerd balhoofd dan zou het kunnen dat je wat kunt verwijderen.
Is het geen geïntegreerd balhoofd dan zou het kunnen dat je wat kunt verwijderen.