Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 14 nov 2015 19:10

Ben er wel blij mee. Als je ff vergeet je toestel op,opnemen te zetten neemt ie alsnog de hele rit mee. Prima toch. Tsja, het leven is soms zwaar.

madmaus
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 jan 2015 17:52

madmaus 15 nov 2015 06:59

Ik heb nog even verder gezocht en het lijkt inderdaad een feature te zijn, voor als je op de record knop vergeet te drukken.
Ik vergeet hem nooit aan te zetten maar er schijnt ook een manier te zijn om deze feature uit te zetten.

In de settings.xml:
<AutoLog>true</AutoLog>
Dan true op false zetten (uiteraard wel back-up maken van je xml.

*bovenstaande lijkt niet te werken.
Ik heb mio gevraagd te kijken naar een aan/uit optie voor deze feature, mio gaat dit onderzoeken.

**je opmerking over zwaar leven slaat kant nog wal, mij ging het erom of het bug of feature was.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 11 dec 2015 23:32

Madmaus : gebrek aan humor?
Ik start mijn Mio bijna nooit op voor het vertrek want na 500 meter vraagt hij zelf of ik de opname wil starten. En ja, de eerste (dus de niet opgenomen verreden afstand) heeft ie toch opgenomen.
Ik vind dit wel praktisch.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1829
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 24 dec 2015 12:19

Misschien al lang ergens beschreven maar om nu eventjes zo'n 58 pagina's terug te lezen is ook al zoiets.
Kun je bij de Mio Cyclo 200 het piepsignaal afzetten dat afgaat zoveel meter voor een afslag?
Soms lees ik van wel en soms niet.
Iemand die deze Mio Cyclo 200 gebruikt zal het wel weten.
Zit een beetje te kijken naar een Mio Cyclo 200, Teasi One 2 en Garmin Touring.
Iemand voorkeuren?
Bikers are not alone

madmaus
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 jan 2015 17:52

madmaus 26 dec 2015 09:55

ottorongo schreef:Madmaus : gebrek aan humor?
Ik start mijn Mio bijna nooit op voor het vertrek want na 500 meter vraagt hij zelf of ik de opname wil starten. En ja, de eerste (dus de niet opgenomen verreden afstand) heeft ie toch opgenomen.
Ik vind dit wel praktisch.
Ik vond het gewoon geen grappige opmerking.

Inmiddels heb ik uitgebreid contact gehad met mio.
Het is ooit geïmplementeerd als feature voor mensen die hun rit vergeten aan te zetten.
In sommige gevallen is het gewoon niet handig en het kan niet uitgezet worden.
Maar goed zolang je het weet Is het oké, ik zou hé prettig vinden als er een optie komt in settings.

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 27 dec 2015 09:53

@ puffdaddy:
Bij de Mio 300 en 310 kan het geluid uitgezet worden. Van de 200 weet ik het niet zeker maar ik neem aan van wel.
Ik bezit zowel de Mio 310 als de Garmin Edge Touring Plus. Kan hele hoofdstukken schrijven over voors en tegens van beide toestellen. Grootste voordeel van de Garmin is dat ie te gebruiken is zonder internet m.b.v. basecamp. Routes plannen voor de Mio kan alleen als je internet hebt. Uiteraard zijn de apparaten zonder internet te gebruiken als navigatie zonder vooraf routes te hebben gepland en ingeladen maar dat is bepaald niet de sterkste kant van deze toestellen. Ik doe het zelden.
Ze hebben beide surprise me. Mio iets meer functies daaromheen. Scherm van Mio is gedetailleerder, betere resolutie.
Voor zover de hoofdlijnen. Ze zijn geen van beide echt geschikt voor training enz. Puur recreatief doen ze allebei waar ze voor gemaakt zijn.
Groet

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1829
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 27 dec 2015 13:36

Bobels bedankt voor de info, mocht ik onderhand overgaan tot een navigatiesysteem, dan is dit puur recreatief, route van tevoren uitzetten, opladen naar de computer en fietsen.
Zoiets is de bedoeling. Hoef geen hartslagmeting enz, voor mij.
Dat het scherm van Mio iets beter is kan ik misschien wel wat mee, is ook groter dan de Touring, voor een oudere man ook weer beter :)
Fiets nu met eigenlijk het beste navigatiesysteem dat er is: de stuurrol.
Routes op A4 formaat typen, uitprinten en in de rol doen.
Het typen vooral neemt gewoon heel veel tijd in beslag.

Afbeelding
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 27 dec 2015 18:01

Zoiets heb ik nog nooit gezien. Is dit niet iets te groot voor op een racefiets?
Ik wil ook in het voorjaar een navigatie kopen vooral omdat ik vaker fout fiets en dan worden mijn rondjes wel heel erg lang.
Is al vaker voor gekomen dat ik 80 km wilde fietsen en dat het dan meer dan 120 km waren omdat ik totaal verkeerd fietste. :shock::oops:
Ghost Nivolet 6LC

latje
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jul 2010 17:09

latje 28 dec 2015 12:13

Hallo,

Ik heb onlangs de Mio cyclo 505 HC aangeschaft, maar ben nu nog op zoek naar een houder die de Mio voor de stuurpen plaatst, zoals bij de garmin houder. de Out front houder van Mio plaatst de mio wel naar voren tov de stuurpen bevestiging, maar de Mio komt hiermee boven de stuurpen te zitten.
Zijn er mensen die hiervoor een alternatieve houder gebruiken die geschikt is voor de Mio 505?

nvde
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jan 2015 16:11

nvde 28 dec 2015 22:27

Daar ben ik ook een tijd geleden naar op zoek geweest. Uiteindelijk heb ik deze gevonden:

http://www.barflybike.com/shop/road-bike-mounts/sli-2/

Volgens mij precies wat je zoekt. Ik vind het geweldig staan op de fiets.

latje
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jul 2010 17:09

latje 31 dec 2015 10:51

nvde schreef:Daar ben ik ook een tijd geleden naar op zoek geweest. Uiteindelijk heb ik deze gevonden:

http://www.barflybike.com/shop/road-bike-mounts/sli-2/

Volgens mij precies wat je zoekt. Ik vind het geweldig staan op de fiets.
Bedankt voor de tip NVDE. ik heb hem inmiddels aangeschaft via cyclewear.eu, wat bij mij om de hoek zit.
http://cyclewear.eu/bar-fly-sli-mount-f ... -8759.html

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 05 jan 2016 11:54

@madmaus
Ik denk een oplossing voor je opneemprobleem te hebben: toestel niet op opnemen zetten, hij zal dan spoedig beweging hebben geconstateerd en vragen of je wil opnemen. Antwoord: Nee
Pas vanaf het moment dat je wilt opnemen druk je de opnamelnop in. Het eerste stuk van je rit wordt dan niet meegenomen.
@puffdaddy
Goed kunnen aflezen van een navi, welk merk dan ook, is nog wel een dingetje voor brildragers. Ik gebruik zelf multi-focaal, ook voor mijn zonnebril, en heb geen probleem. Maar, vriend van mij heeft een duur Mio 505 hc toestel en die ligt ongebruikt in de la. Hij kan hem niet goed aflezen zonder leesbril. Wel even een aandachtspunt dus.
Heb jij vast geen last van met je stuurrol waarop je ongetwijfeld lettergrootte 48 gebruikt. (grapje, dus; daar hou ik wel van). Ik vind het wel een vondst, trouwens.

Plaats reactie