Heb je iedere laag wel 24 uur laten drogen?Rbe schreef:ik had het ook dat ik de lijm laag los trok. ik hem hem later laten lijmen en toen bleek dat ik te weinig lijm gebruikte. zowel op de tube als op de velg.
Tubes for Dummies
Mijn dugast cross tubes gaan elke keer kapot bij het ventiel. Weet iemand hoe dit komt? Ik behandel de tubes altijd met aquasure (voordat ze gelijmd worden). Na het afspuiten droog ik ze altijd met een handdoek af om rotten tegen te gaan.
Tube op onderstaande foto's is ongeveer 10 wedstrijden oud en is nog helemaal perfect, behalve bij het ventiel is het katoen weer gescheurd en zie je de latex binnenband. Beetje zuur...
https://www.dropbox.com/s/pkstqo1ro4rjn ... 1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/te98qobx9bw0c ... 3.jpg?dl=0
Tube op onderstaande foto's is ongeveer 10 wedstrijden oud en is nog helemaal perfect, behalve bij het ventiel is het katoen weer gescheurd en zie je de latex binnenband. Beetje zuur...
https://www.dropbox.com/s/pkstqo1ro4rjn ... 1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/te98qobx9bw0c ... 3.jpg?dl=0
Ik ga me ook aan tubes wagen. Het lijmen van tubes lijkt me door dit topic niet langer een struikelblok, maar ik had nog een paar vragen waar de ervaringsdeskundigen me hopelijk mee verder kunnen helpen.
1. Ik denk aan vittoria evo cx III tubes, voor een setje hoge full carbon 'mooi weer' wielen. Is dit een goed alternatief voor de veel duurdere veloflex carbon?
2. De wielen zullen pas gebruikt worden bij mooi weer in maart of april. Is het verstandig om de tubes al te plakken en op de wielen te laten rusten. Of kan ik hier best mee wachten tot pakweg begin maart?
3. Welke ventielverlengers werken goed in combinatie met de vittoria's? Ik denk hierbij voornamelijk aan het gebruik van sealant bij lekrijden (niet preventief) en met gebruik van lezyne drive hp minipomp (schroefdraad nodig voor slang).
4. Ik heb doc blue sealant van schwalbe liggen. Kan ik deze meenemen als eerste redmiddel, of moet ik naar tufo extreme kijken in verband met latex binnenband?
Alvast bedankt!
1. Ik denk aan vittoria evo cx III tubes, voor een setje hoge full carbon 'mooi weer' wielen. Is dit een goed alternatief voor de veel duurdere veloflex carbon?
2. De wielen zullen pas gebruikt worden bij mooi weer in maart of april. Is het verstandig om de tubes al te plakken en op de wielen te laten rusten. Of kan ik hier best mee wachten tot pakweg begin maart?
3. Welke ventielverlengers werken goed in combinatie met de vittoria's? Ik denk hierbij voornamelijk aan het gebruik van sealant bij lekrijden (niet preventief) en met gebruik van lezyne drive hp minipomp (schroefdraad nodig voor slang).
4. Ik heb doc blue sealant van schwalbe liggen. Kan ik deze meenemen als eerste redmiddel, of moet ik naar tufo extreme kijken in verband met latex binnenband?
Alvast bedankt!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
Ik heb de beste ervaringen met een preventieve sealant.
Dan heb je ook iets minder last van het aflopen van de tubes, scheelt wel wat maar niet alles.
Als je lek rijdt met tubes is het wisselen in principe niet een probleem, zorg dat je een voorgekitte tube bij je hebt.
Oude tube eraf (15 - 30 sec) en nieuwe tube erop en even richten (1 min).
Een sealant door een ventiel heen is mij nooit bevallen, al die drab in je ventiel ...
Verder, pas op met losse binnenventielen en het gebruik van CO2 patronen, ook geen goede combi, zeker als je de CO2 pomp op het ventiel moet schroeven.
Ik heb Topeak ventielverlengers gebruikt waarmee je het binnenventiel in het originele ventiel laat zitten.
Dan heb je ook iets minder last van het aflopen van de tubes, scheelt wel wat maar niet alles.
Als je lek rijdt met tubes is het wisselen in principe niet een probleem, zorg dat je een voorgekitte tube bij je hebt.
Oude tube eraf (15 - 30 sec) en nieuwe tube erop en even richten (1 min).
Een sealant door een ventiel heen is mij nooit bevallen, al die drab in je ventiel ...
Verder, pas op met losse binnenventielen en het gebruik van CO2 patronen, ook geen goede combi, zeker als je de CO2 pomp op het ventiel moet schroeven.
Ik heb Topeak ventielverlengers gebruikt waarmee je het binnenventiel in het originele ventiel laat zitten.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
1-prima tube lekker soepel en ik heb er niet mee lek gereden.JDW schreef:Ik ga me ook aan tubes wagen. Het lijmen van tubes lijkt me door dit topic niet langer een struikelblok, maar ik had nog een paar vragen waar de ervaringsdeskundigen me hopelijk mee verder kunnen helpen.
1. Ik denk aan vittoria evo cx III tubes, voor een setje hoge full carbon 'mooi weer' wielen. Is dit een goed alternatief voor de veel duurdere veloflex carbon?
2. De wielen zullen pas gebruikt worden bij mooi weer in maart of april. Is het verstandig om de tubes al te plakken en op de wielen te laten rusten. Of kan ik hier best mee wachten tot pakweg begin maart?
3. Welke ventielverlengers werken goed in combinatie met de vittoria's? Ik denk hierbij voornamelijk aan het gebruik van sealant bij lekrijden (niet preventief) en met gebruik van lezyne drive hp minipomp (schroefdraad nodig voor slang).
4. Ik heb doc blue sealant van schwalbe liggen. Kan ik deze meenemen als eerste redmiddel, of moet ik naar tufo extreme kijken in verband met latex binnenband?
Alvast bedankt!
2-gewoon 3 dagen van te voren lijmen etc.(ik zelf gebruik tape met 10 min rij ik)
3-Je kan ook lange ventielen kopen heb je dus geen verlenger nodig.
4-Ik gebruik een spuitbus van de Action á €1.95 als eerste en heb een klein spuitflesje bij me als laatste redmiddel en één reserve tube ook.
suc6.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Bedankt allebei. Nijkie, bedoel je lange vittoria ventielen? Want die hebben volgens mij geen verwijderbare kern. Werkt dit dan met saelant?
En kun je je spuitbus van de action even toelichten? Is dit een bus saelant op druk zoals decathlon ook verkoopt?
En kun je je spuitbus van de action even toelichten? Is dit een bus saelant op druk zoals decathlon ook verkoopt?
Compleet ventiel uit de band draaien en een lange terug plaatsen.
Indien het de rode betreft ,anders verlenger er op plaatsen als je de chroome ventielen hebt.
Het is een spuitbus op druk zelfde als die dure van vittoria..
Indien het de rode betreft ,anders verlenger er op plaatsen als je de chroome ventielen hebt.
Het is een spuitbus op druk zelfde als die dure van vittoria..
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 jul 2015 13:46
Beste mede fietsers,
Ik zit met een probleempje en wellicht heeft iemand van jullie het al eens meegemaakt of heeft iemand een oplossing hiervoor.
Op mijn achterwiel zit een vittoria rally tube geplakt, zeer strak en is nog volledig goed. Alleen deze tube heeft een ventielverlenger erop. De ventielverlenger is er 1 die je op het ventiel van de tube draait omdat deze geen verwijderbare kern heeft. Het ventiel is bij het erop zetten goed en volledig open gedraaid.
Nu na een aantal maanden kan ik mijn achter tube niet meer makkelijk op spanning brengen omdat het net lijkt of het ventiel dicht zit. Er komt maar een beetje lucht per keer in en moet daarna pomp eerst verwijderen en dan weer erop zetten en weer beetje lucht erin pompen, niet echt praktisch zo.
Wat kan ik hier aan doen?
De tube bij het ventiel loshalen, de verlengen verwijderen, ventiel checken en tube weer bij het ventiel vastlijmen??
Graag jullie meningen of oplossingen.
Alvast bedankt.
Ik zit met een probleempje en wellicht heeft iemand van jullie het al eens meegemaakt of heeft iemand een oplossing hiervoor.
Op mijn achterwiel zit een vittoria rally tube geplakt, zeer strak en is nog volledig goed. Alleen deze tube heeft een ventielverlenger erop. De ventielverlenger is er 1 die je op het ventiel van de tube draait omdat deze geen verwijderbare kern heeft. Het ventiel is bij het erop zetten goed en volledig open gedraaid.
Nu na een aantal maanden kan ik mijn achter tube niet meer makkelijk op spanning brengen omdat het net lijkt of het ventiel dicht zit. Er komt maar een beetje lucht per keer in en moet daarna pomp eerst verwijderen en dan weer erop zetten en weer beetje lucht erin pompen, niet echt praktisch zo.
Wat kan ik hier aan doen?
De tube bij het ventiel loshalen, de verlengen verwijderen, ventiel checken en tube weer bij het ventiel vastlijmen??
Graag jullie meningen of oplossingen.
Alvast bedankt.