Een marktplaats voor wielren-achtige zaken.
Forumregels
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!

Ritchey SwissCross cyclo/wegfiets

timvdn
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 feb 2011 13:48

timvdn 01 jan 2016 17:39

Bij deze bied ik mijn Richey SwissCross in de maat 57 aan. De fiets is altijd met zorg onderhouden en heb ik uitsluitend op de weg gebruikt. Uiteindelijk een 4000 km mee gefietst en nauwelijks gebruikssporen. Zelf opgebouwd. Een jaar in mijn bezit geweest en vanwege een wereldreis in de verkoop.

Een fiets waarmee je werkelijk overal mee uit de voeten kan. Brede noppen banden kunnen uiteraard gemonteerd worden.

De vraagprijs voor de complete fiets bedraagt: € 2000,-

De fiets is als volgt opgebouwd:

Frame : Ritchey SwissCross (STAAL!)
Voorvork : Richey Carbon
Crankstel : Sram force met CX1 blad (46T)
Schakelunits : Sram Force 1
Cassette : Sram Force 11/32 (11 speed)
Achter Derailleur : Sram Force 1 (11 speed)
Wielen : Fulcrum Racing 5
Banden : Continental grand prix 4 season 28 mm breed
Remmen : TRP cantilever
Stuur : Ritchey WCS rood
Stuurpen : Ritchey WCS rood 120 mm (andere opties mogelijk)
Zadel : Fizik Arione wit met zwart (carbon zadelrails)
Zadelpen : Ritchey Trail
Pedalen: Look Keo 2 Max (optioneel)
Bidonhouders (king cages SS)

Eventueel met fietscomputer.

Foto's kun je op mijn MP advertentie bekijken: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... Source=SYI

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1214
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 01 jan 2016 19:13

mackersv2.0 schreef:Deze toevallig?
In ieder geval geen slechte investering geweest ..

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 11 jan 2016 15:33

Tijdje niet op het forum geweest maar toevallig loop ik hier tegen aan. En voel met toch verplicht een aantal onwaarheden hier de wereld uit te helpen.

Deze fiets is zeker niet door verkoper zelf opgebouwd. Dat is door mij gedaan waarna verkoper deze in mei 2015 van mij heeft over gekocht. Jammer ook dat er een vraagprijs word gehandteerd die ver af ligt waar de fiets voor is verkocht(het exacte bedrag laat ik in het midden). Maar deze vraagprijs ligt nog fors boven de nieuwprijs van het geheel, die ik ook gedeeld heb met verkoper, deze was 1300 euro exclusief wielen.

Neemt niet weg dat het een geweldige fiets is die vooral erg lekker is voor lange afstanden en niet vies is van een hobbelpad.

[EDIT] Hier nog de advertentie waar via de fiets gekocht is. http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 6#p1016366

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 17 jan 2016 14:17

Voor de liefhebbers die een andere framemaat zoeken.
Bij Featherbikes kun je een frameset kopen voor €899,-.

Altijd jammer als mensen een fiets voor een zacht prijsje van een ander forumdeelnemer overnemen vanwege de gunfactor en daar vervolgens proberen flink winst uit te halen.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 17 jan 2016 14:27

Als ik het goed zie ruim 1000 euro opslag voor een setje fulcrum 5 met bandjes en cassette. Dit is beter dan aandelen :oops:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 jan 2016 14:30

Dan denk je dat een forum er is om elkaar te helpen.
Er zijn dus duidelijk lieden die er anders over denken.
Of is het de bedoeling dat tim zijn wereldreis op deze manier wil financieren :mrgreen:

Alvast een linkje in dit topic: Positieve en negatieve ervaringen met users van dit forum gplaatst.
timvdn schreef:Bij deze bied ik mijn Richey SwissCross in de maat 57 aan. De fiets is altijd met zorg onderhouden en heb ik uitsluitend op de weg gebruikt. Uiteindelijk een 4000 km mee gefietst en nauwelijks gebruikssporen. Zelf opgebouwd. Een jaar in mijn bezit geweest en vanwege een wereldreis in de verkoop.

Een fiets waarmee je werkelijk overal mee uit de voeten kan. Brede noppen banden kunnen uiteraard gemonteerd worden.

De vraagprijs voor de complete fiets bedraagt: € 2000,-

De fiets is als volgt opgebouwd:

Frame : Ritchey SwissCross (STAAL!)
Voorvork : Richey Carbon
Crankstel : Sram force met CX1 blad (46T)
Schakelunits : Sram Force 1
Cassette : Sram Force 11/32 (11 speed)
Achter Derailleur : Sram Force 1 (11 speed)
Wielen : Fulcrum Racing 5
Banden : Continental grand prix 4 season 28 mm breed
Remmen : TRP cantilever
Stuur : Ritchey WCS rood
Stuurpen : Ritchey WCS rood 120 mm (andere opties mogelijk)
Zadel : Fizik Arione wit met zwart (carbon zadelrails)
Zadelpen : Ritchey Trail
Pedalen: Look Keo 2 Max (optioneel)
Bidonhouders (king cages SS)

Eventueel met fietscomputer.

Foto's kun je op mijn MP advertentie bekijken: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... Source=SYI
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 jan 2016 19:07

"T is maar een vraagprijs hoor :mrgreen: .

Je kunt dat soort grappen natuurlijk wel beter op Marktplaats uithalen want deze reacties wekken niet echt vertrouwen bij de potentiële kopers.

Je moet ook wel heel erg dom zijn wil je een fiets met een frame van 900 euro, een groep van 800 en wielen van 200 euro voor 2000 euro tweedehands kopen. Voor een paar tientjes meer bouw je hem nieuw op. Je mag in je handjes knijpen als je hem voor 1200 euro kwijt raakt.

200 euro minder vragen op Marktplaats is ook een beetje de wereld op z'n kop. Meestal mats je een forumlid een beetje.
Campagnolo Ultra Dork

timvdn
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 feb 2011 13:48

timvdn 18 jan 2016 21:33

Oef, ook ik ben blijkbaar iets te lang niet op dit forum geweest.

Ik heb de fiets inderdaad van bovenstaande verkoper overgenomen, volledig uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd met een aantal nieuwe onderdelen. Dat dit niet hetzelfde is als "zelf opgebouwd" ben ik half eens. Reden voor deze opmerking was meer bedoeld richting "ik ken deze fiets van binnen en buiten". Ik heb het ook niet gezegd om de fiets nieuwer te doen lijken. Ik heb voor het aantal KM's namelijk ook een schatting gemaakt van de vorige eigenaar die er, zoals ik mij herinner, een "wintertje" op heeft gefietst. Dit naast het aantal km's van mijzelf heb ik 4000 gezegd.

Ik besef mij overigens goed dat ik het hier toch allang niet goed meer kan doen, maar oké.

Dat ik met 2000,- te hoog zit ten opzichte van wat ik ooit heb betaald is ten eerste mijn eigen verantwoordelijkheid en die van de eventuele koper. Mijn verwachting was ook nooit dat het uit zou komen op 2000,-. Maar als je hoog inzet heb je vaak wat speling. Een strategische overweging dus, die blijkbaar tegen de ongeschreven codes van het forum ingaan.

Dat het dan op zichzelf voor het product een te hoog bedrag is, dat mag dan wel duidelijk zijn geworden. Vooral door het op marktplaats te plaatsen kan ik kijken hoe de koper doelgroep reageert en daar eventueel mijn prijs op aanpassen. Met die reden is de vraagprijs nu 1600,-.

De reacties onder deze advertentie maken het zeer onwaarschijnlijk om nog tot een verkoop te komen. Op dit topic mag dan ook, wat mij betreft, een slotje.

Gesloten