Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote winterschoenen topic

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8940
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 22 okt 2015 12:23

Sweety2008 schreef:Ben benieuwd wil ook zo lang als mogelijk doorfietsen had vanmiddag van BBB de neopreen overschoenen aan, maar toch weer koude voeten. Misschien komt dit ook omdat vrouwen nun maal gevoeliger zijn voor kou.
Dus er moeten toch nog winterschoenen komen voor op de racefiets. Maar ik heb dus ook totaal geen benul welke schoenen ik moet kopen. Alle suggesties zijn dus welkom. :mrgreen:
Uggs met toeclips;)
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 22 okt 2015 12:49

Northwave Celsius Artic 2 GTX of Shimano mw80. Bij de shimanos kreeg ik natte voeten door de afsluiting. NW artic is nog iets beter tegen kou
De pasvorm is nogal verschillend dus eerst passen

monique70
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 feb 2012 22:11

monique70 22 okt 2015 13:32

Zijn winterschoenen echt warmer of vooral waterdicht? Met overschoenen, 2 paar sokken (waarvan zeker 1 paar wol) heb ik het eigenlijk nooit echt koud gehad. Heb alleen een hekel aan natte voeten.
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 22 okt 2015 14:26

vitamineb schreef:Ja, daar lijkt het wel op. Water ging van boven naar beneden.
Pijpjes van je broek over de schoen doen en desnoods aftapen
Specialized Diverge Axs

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 22 okt 2015 14:28

monique70 schreef:Zijn winterschoenen echt warmer of vooral waterdicht? Met overschoenen, 2 paar sokken (waarvan zeker 1 paar wol) heb ik het eigenlijk nooit echt koud gehad. Heb alleen een hekel aan natte voeten.
Ligt aan de schoen maar mijn northwaves zijn beide
Specialized Diverge Axs

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 22 okt 2015 14:51

Ik zou ook zeggen de NW artic doen het beide, met dunne sokken!
Overschoenen en dubbele sokken vind ik teveel gedoe

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 22 okt 2015 15:28

Is er trouwens ook een topic voor kleine winterschoenen? Ik heb niet zulke grote voeten.

neilr4
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 apr 2014 16:41

neilr4 03 jan 2016 02:27

Ik heb andere jaren s'winters met s works zomer schoenen onder grip grab neopreen overschoenen gereden.

Dit jaar sinds eind weg sezioen heb ik met mijn sidi 5 MTB schoenen op spd's op mijn winter fiets commuten woon-werk (30km enkel) ook met neopreen overschoenen en als het regent deed ik gripgrab regenschoenen onder de neopreen overschoenen.

Ik heb eigenlijk nooit last van koude voeten alleen als het hard regent dan werden mijn voeten weleens nat dan moet ik overdag alles weer droog zien te krijgen op mijn werk dus besloot ik in winter schoenen te investeren.

Op naar Hopmans om de Northwave celsius GTX te bekijken en passen, Ik heb veel recensies over dus bij Hopmans €159.95 ook een goeie prijs! In de winkel was mijn keus gevallen op de duurdere model van Northwave de extreme winter GTX, het verkoper heeft mij verteld dat deze model was goed tot maar liefst -25 graden, ook zou het ooit zo koud worden zou ik nooit fietsen maar dat is liefst 15 graden meer dan de Celsius maar de Exteme haaft een veel betere aansluiting met twee BOA dials maar kosten een paar tientjes meer op €189.95.

Dat vind ik veel geld voor winter schoenen maar aangezien dat ik vijf dagen pw op de fiets zit als het maar niet te glad is dan doe ik er ook heel lang mee!!

Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst met ze gefietst, het weer was redelijk 7 graden maar voelde 4 en was droog. Ik droeg gewoon zomer sokken in zoals ik met mijn sidi's en overschoenen zouden doen bij dat temperatuur maar al na tien minuten voelde ik koude lucht langs mijn enkels de schoenen binnendringen, was niet onprettig alleen ik had het niet verwacht..... Na twee uur waren mijn tenen wat verdoofd, dit had ik echt niet verwacht!! Verder qua passing en fietsen waren de Extreme GTX uitstekend maar met 4 graden boven nul had ik koude tenen no nooit verwacht!! Ik dacht "misschien merino wollen sokken zal helpen" maar ik zat 29 graden binnen waar de schoenen voor gemaakt zijn dus hoe kan dit???

Vandaag met merino sokken gefietst, was acceptabel maar had niet de warme voeten dat ik had verwacht met zulke duren winter schoenen.....

Ik zeg nogmaals Ik heb normaal geen last van koude voeten onder het fietsen!!

Ik neem contact op met Hopmans volgende week om wat vragen te stellen hierover.

Zijn er andere forum leden met ervaring met Northwave Extereme GTX?

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 03 jan 2016 04:16

Ik heb ook de extreme winter.
Totaal geen last van koude voeten.
Heb ze bij -4 gebruikt met zomersokken.
Specialized Diverge Axs

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 03 jan 2016 23:03

Ik heb sinds een maand of twee de Northwave Fahrenheit 2 GTX. Mijn voeten blijven tot op heden redelijk warm (met een paar sokken), maar de grootste winst zit 'm voor mij in het feit dat mijn voeten droog blijven zonder gelazer met overschoenen.
Real men wear blûk!!! Marcel

jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1792
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

jwkeij 06 jan 2016 17:04

Gister en vandaag (+3 graden, maar met gure Oostenwind) gereden met de Hammer CX van Northwave.
Niet geheel een 'echte' winterschoen, maar wel lekker comfortabel met een paar merinowollen sokken. Géén koude voeten! Ik wist niet wat ik meemaakte. :shock:
Afbeelding
WiND 56 - 2020

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 06 jan 2016 17:42

Ik doe al tien jaar met een paar winterschoenen van het eigen merk van rose.nl.
Beste investering die ik ooit gedaan heb. Pasvorm prima. Werkt zowel tegen kou als nat. In jaar tien beginnen de zolen langzaam los te laten. Ik denk dat ik er een paar euro tegenaan gooi en schoenmaker vraagt of hij de zolen opnieuw wil verlijmen.
Nog meer vragen?

Plaats reactie