Als er regels zijn waar een weginrichting aan moet voldoen zouden gemeentes daar op aangesproken moeten kunnen worden. Echter een paaltje of een randje ergens zal nergens beschreven zijn, hooguit in algemene termen als dat het geen onveilige situatie moet opleveren of zo. Alleen, wanneer is het echt een onveilige situatie en wanneer is het vooral een onhandige situatie. Ik zie ook genoeg wegen waarbij ik denk, dat is zeker niet handig gedaan, maar de verkeerssituatie vind ik dan niet zozeer gevaarlijk maar wel het gedrag dat mensen erdoor gaan vertonen (stukje tegen het verkeer inrijden omdat dat makkelijker is dan netjes de weg volgen bijvoorbeeld).amclassic-fan schreef: En omdat er iedere week iemand z'n nek breekt moeten we het maar normaal vinden en onze kop in het zand steken?
De situatie dat een falende gemeente pas aangepakt kan worden nadat iemand een ongeluk heeft gekregen en schade heeft is op z'n zachtst gezegd vreemd. Iedereen kent wel punten die onveilig zijn geworden door straat meubilair dat het veiliger had moeten maken.
Wielrenner ernstig gewond na val door betonblokken
Jij weet het dus blijkbaar. Als je de moeite neemt om deze reactie te plaatsen, kun je net zo goed meteen vertellen wat er mee gebeurd is toch ?Herman_N schreef:Dat kun je te weten komen als je de eerdere berichten in dit onderwerp terugleest.
Dank NicoNB
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
dat spijt me voor de bewuste wielrenner. ik had het ook meegekregen in het laatste deel van het topic. Was ook niet mijn vraag.NicoNB schreef:In het kort
Wielrenner is overleden
Betonblokken zijn weggehaald
Waar Herman vooral op doelt is de ongeschreven regel dat je een topic doorleest alvorens je een reactie plaatst.
v.w.b. de ongeschreven regel; ik heb niet altijd zin om een heel topic door te lezen als iemand het antwoord op mijn vraag pasklaar kan geven.
Slechts mijn mening
on-topic: Iedereen aanklagen ! Gemeente, ambtenaren betonblokplaatsers maakt niet uit wie (dat stukje heb ik dan wel weer gevolgd )
-
- Forum-lid
- Berichten: 1280
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Tuurlijk, iedereen aanklagen, het antwoord op al uw problemen. Beetje simpele reactie. Slechts mijn mening
Op iedere fietstocht kom ik langs plekken waar ik - wanneer ik mijn rijgedrag niet aanpas aan de omstandigheden - een ongeval met zeer ernstig letsel kan oplopen. Daar zijn ook situaties bij waarvan ik me afvraag voor welk probleem die verkeersmaatregel een oplossing was. Je moet toch goed blijven kijken.
Het is nu erg makkelijk roepen dat jan en alleman aangeklaagd moet worden, maar volgens mij moet je daar echt meer van de achtergronden en omstandigheden van weten.
Wat blijft is dat er iemand is overleden door een stompzinnig ongeval. Dat heeft niemand gewild
Op iedere fietstocht kom ik langs plekken waar ik - wanneer ik mijn rijgedrag niet aanpas aan de omstandigheden - een ongeval met zeer ernstig letsel kan oplopen. Daar zijn ook situaties bij waarvan ik me afvraag voor welk probleem die verkeersmaatregel een oplossing was. Je moet toch goed blijven kijken.
Het is nu erg makkelijk roepen dat jan en alleman aangeklaagd moet worden, maar volgens mij moet je daar echt meer van de achtergronden en omstandigheden van weten.
Wat blijft is dat er iemand is overleden door een stompzinnig ongeval. Dat heeft niemand gewild
misschien is jouw begripsvermogen een beetje simpel....anders lees je tussen mijn regels door wel een vorm van sarcasme...Swedish Chef schreef:Tuurlijk, iedereen aanklagen, het antwoord op al uw problemen. Beetje simpele reactie. Slechts mijn mening
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
In mijn ogen kun je je hier alleen een mening vormen als je de situatie in Engewormer kent zoals die was en zoals die nu is met daartussenin het tragische ongeval van deze wielrenner.Swedish Chef schreef:Het is nu erg makkelijk roepen dat jan en alleman aangeklaagd moet worden, maar volgens mij moet je daar echt meer van de achtergronden en omstandigheden van weten.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Waarom? De foto van die onoverzichtelijke bocht en die betonblokken is duidelijk genoeg en het is ondertussen duidelijk genoeg dat obstakels op en naast een fietspad/strook zorgen voor ongevallen. Het probleem is dat er hier gekozen moest worden tussen twee kwaden.
Er was gekozen voor blokken en er is helaas iemand over gevallen met zeer ernstige gevolgen. Er vallen dagelijks fietsers over betonblokken, paaltjes en stoepranden maar meestal loopt dat goed af. Als wielrenner is de kans op letsel bij een val groter vanwege de snelheid en de klikpedalen dus moet je extra alert zijn.
Was er in de raadsvergadering besloten om niks te doen aan de situatie en er was in die bocht een fietser doodgereden door een auto dan werd er nu ook geroepen om vervolging. Of je nu uit Engewormer komt of uit Vaals, je kunt niet voorspellen welk type ongeval het eerste of het vaakst gaat gebeuren.
Ik ga er vanuit dat iedereen hier met de beste bedoelingen heeft gehandeld en vervolgen lijkt mij dus overbodig en een discussie over een veiligere scheiding tussen rijbaan en fietsstrook lijkt mij een stuk nuttiger.
Er was gekozen voor blokken en er is helaas iemand over gevallen met zeer ernstige gevolgen. Er vallen dagelijks fietsers over betonblokken, paaltjes en stoepranden maar meestal loopt dat goed af. Als wielrenner is de kans op letsel bij een val groter vanwege de snelheid en de klikpedalen dus moet je extra alert zijn.
Was er in de raadsvergadering besloten om niks te doen aan de situatie en er was in die bocht een fietser doodgereden door een auto dan werd er nu ook geroepen om vervolging. Of je nu uit Engewormer komt of uit Vaals, je kunt niet voorspellen welk type ongeval het eerste of het vaakst gaat gebeuren.
Ik ga er vanuit dat iedereen hier met de beste bedoelingen heeft gehandeld en vervolgen lijkt mij dus overbodig en een discussie over een veiligere scheiding tussen rijbaan en fietsstrook lijkt mij een stuk nuttiger.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 1280
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Mijn vermogens zijn meermalen getest. Geen vragen of onduidelijkheden op dat gebied.bever schreef:
misschien is jouw begripsvermogen een beetje simpel....anders lees je tussen mijn regels door wel een vorm van sarcasme...
Ernie C zegt wat mij betreft goede dingen.
blij om dat te horen, was al bang dat het aan mij lagSwedish Chef schreef:Mijn vermogens zijn meermalen getest. Geen vragen of onduidelijkheden op dat gebied.bever schreef:
misschien is jouw begripsvermogen een beetje simpel....anders lees je tussen mijn regels door wel een vorm van sarcasme...
Ernie C zegt wat mij betreft goede dingen.
Ik sluit me ook volledig aan bij de woorden van Ernie
Het lijkt mij eerder beter om te kijken of het in het buitenland niet beter opgelost wordt. Mijn ervaring is dat de wetswijziging van een aantal jaar geleden in Frankrijk de maatregel geweest is die in Europa het beste effect voor de verkeersveiligheid van fietsers heeft gehad. Dit is de wetswijziging waarbij het inhalen van een fietser met minder dan 1 meter afstand in de bebouwde komen 1,5m buiten de bebouwde kom gezien wordt als poging tot toebrenging van lichamelijk letsel en ook als zodanig bestraft wordt. Je merkt nu dat de meeste Franse automobilisten zich zeer netjes gedragen en je verkeersrisico daar veel kleiner geworden is. Ik zou er voor pleiten deze wet ook in Nederland in te voeren. Je hebt dan al deze betonblokken, randjes en andere ondingen niet meer nodig.Ernie C. schreef: Ik ga er vanuit dat iedereen hier met de beste bedoelingen heeft gehandeld en vervolgen lijkt mij dus overbodig en een discussie over een veiligere scheiding tussen rijbaan en fietsstrook lijkt mij een stuk nuttiger.