Remblokken voor carbon
-
- Forum-lid
Ik ben een tevreden Reynolds blauw gebruiker. Ze voldeden in Limburg vorige week, maar ook in de Dolomieten vorige maand. MAAR.. Na het geweld in de Dolomieten zijn de remranden behoorlijk blauw. Iemand suggesties Hoe ik dit weer een beetje schoon krijg? Heb het voorzichtig met een beetje wd40 en wat stickerverwijderaar geprobeerd. Helpt niks, en ik vermoed dat ik er gewoon mee moet leren leven..
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik heb eens ergens gelezen dat het met aceton zou kunnen.dickygiovanni schreef:Ik ben een tevreden Reynolds blauw gebruiker. Ze voldeden in Limburg vorige week, maar ook in de Dolomieten vorige maand. MAAR.. Na het geweld in de Dolomieten zijn de remranden behoorlijk blauw. Iemand suggesties Hoe ik dit weer een beetje schoon krijg? Heb het voorzichtig met een beetje wd40 en wat stickerverwijderaar geprobeerd. Helpt niks, en ik vermoed dat ik er gewoon mee moet leren leven..
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Punt 1 zitten mijn carbon wielen niet in mijn Gios, punt 2 is mijn Gios niet blauwJM_H schreef:Dat kleurt toch mooi bij een blauwe Gios?
Bedankt LCSMT, probeer ik nog even.
Ik heb een vraagje:
Ik heb een Giant Propel Advanced SL, en heb een set FFWD wielen gekocht (tubular en full carbon). Nu moet ik dus ook nieuwe remblokken monteren omdat het een carbon remrand betreft.
Passen de 'standaard' vorm remblokjes erin? (b.v. deze: http://www.futurumshop.nl/swissstop-fla ... ince.phtml) Omdat de Propel van de TRP aero remmen heeft (zie foto).
Graag advies, over welke remblokjes ik het beste kan bestellen (graag met link).
Ik heb een Giant Propel Advanced SL, en heb een set FFWD wielen gekocht (tubular en full carbon). Nu moet ik dus ook nieuwe remblokken monteren omdat het een carbon remrand betreft.
Passen de 'standaard' vorm remblokjes erin? (b.v. deze: http://www.futurumshop.nl/swissstop-fla ... ince.phtml) Omdat de Propel van de TRP aero remmen heeft (zie foto).
Graag advies, over welke remblokjes ik het beste kan bestellen (graag met link).
-
- Forum-lid HC
je moet gewoon remblokken met shimano passing hebben (denk dat een setje 2015 trp remmen of fouriers een aardige opwaardering van je fiets zouden kunnen zijn (als de fiets op de foto van jou is).
sharkman113 schreef:je moet gewoon remblokken met shimano passing hebben (denk dat een setje 2015 trp remmen of fouriers een aardige opwaardering van je fiets zouden kunnen zijn (als de fiets op de foto van jou is).
Dank je voor je antwoord. Dit is niet mijn fiets, maar ik heb (volgens mij) exact dezelfde remmen (of heeft de SL versie andere remmen?).
Ik heb nog geen problemen ondervonden, maar scheelt dat echt zoveel?
Ze zouden stijver zijn volgens mij, zrogt voor meer gevoel en meer powerJimm88 schreef:sharkman113 schreef:je moet gewoon remblokken met shimano passing hebben (denk dat een setje 2015 trp remmen of fouriers een aardige opwaardering van je fiets zouden kunnen zijn (als de fiets op de foto van jou is).
Dank je voor je antwoord. Dit is niet mijn fiets, maar ik heb (volgens mij) exact dezelfde remmen (of heeft de SL versie andere remmen?).
Ik heb nog geen problemen ondervonden, maar scheelt dat echt zoveel?
Vraagje uit gemakzucht: ik zal binnenkort mijn fcc vervangen door de alu winterwielen en vroeg me af of het voor het remmen/remvermogen uitmaakt als ik de Equinox carbon blokken laat zitten? Ik wil deze toch al vervangen door een paar black prince of reynolds voor mijn carbonwielen (ze blijven maar piepen en slijten nogal), dus ik ga de Equinox niet na het alu weer op carbon gebruiken.
Als het net zo goed remt waarom niet, anders merk je het wel en kan je die Equinox blokken alsnog vervangen/weggooien.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless