Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Als toerist fietsen in amsterdam

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 20 jan 2016 16:01

Wiliertoerist schreef:
monsieurpinot schreef:het mooiste blijft uiteindelijk natuurlijk gewoon de racer pakken en de stad uit, als bewoner houd ik erg van m'n stad (ook op het brikkie), maar juist ook van de gebieden eromheen
Ik woon buiten de stad, Diemen Noord, langs de Kanaaldijk, waar een aantal forumleden regelmatig overheen fietsen.

In de stad kom ik normaal alleen per OV of met de auto, maar dat was afgelopen vrijdagavond niet zo'n goed idee.
ik zal eens naar je zwaaien (want ik ben dus ook één van die forumleden ;) )

brekson
Forum-lid

brekson 20 jan 2016 16:30

Ja monsieurpinot, is idd niet duur
Maar......ik wil niet dat de fiets gestolen is als ik uit het museum kom, of doet men zoiets niet bij jullie ?
Als ik telkenmale de fiets kan stallen op een erkend "achterlaatplek" , en achteraf indien ik wil een nieuwe nemen, heb ik alvast geen probleem. Begrijp je wat ik bedoel ?
Sworks Venge

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 20 jan 2016 17:18

brekson schreef:Ja monsieurpinot, is idd niet duur
Maar......ik wil niet dat de fiets gestolen is als ik uit het museum kom, of doet men zoiets niet bij jullie ?
Als ik telkenmale de fiets kan stallen op een erkend "achterlaatplek" , en achteraf indien ik wil een nieuwe nemen, heb ik alvast geen probleem. Begrijp je wat ik bedoel ?
een beetje goed op slot zetten kan inderdaad geen kwaad :mrgreen:
maar ik zie dat je ook een verzekering kan afsluiten bij macbike,

Verzekering:

-Verzekering kost 1,50 per 3 uur en €3,00 per dag (24 uur).(extra dag € 8,-)
-De verzekering geldt voor diefstal van de fietsen en schade aan de fiets.
-Met een verzekering behoudt u een eigen risico van €50,00.
-Zonder verzekering betaalt u bij diefstal de nieuwwaarde van de fiets (€450,00). Bij diefstal van een (kinder) tandem of een bakfiets betaalt u de nieuwwaard van €1500,00.
-Het eigen risico bij diefstal geldt alleen als u de sleutels van de fiets inlevert bij één van de MacBike vestigingen.
-Bij diefstal moet u zelf aangifte doen bij de politie. MacBike ontvangt dan een kopie van de aangifte.
MacBike raadt de verzekering aan.

Avz
Forum-lid

Avz 20 jan 2016 19:48

Ik zag laatst op tv dat je ook undercover fietsen kan huren in A'dam. Dat zijn wel huurfietsen, maar zijn niet te herkennen als huurfiets. Voirdeel is dat ze minder snel worden gestolen en men je niet als tourist ziet. Was bij Anthony Bourdaines Layover...of zoiets.
Specialized Allez Comp 2014 (Omega Pharma - Quick-Step) - Gazelle XR2 2010

joeblade
Forum-lid

joeblade 03 mar 2016 18:18

Als je Amsterdam uit wilt, moet je eens kijken bij route.nl (of een knooppunten kaart kopen). Gewoon de nummerbordjes volgen en je komt via leuke routes. Muiden in het oosten is leuk, en je kunt naar het noorden (veerponten over het ij zijn gratis en gaan dag en nacht) naar Marken bijvoorbeeld.
Stuk vanaf RAI langs de Amstel naar het zuiden is ook erg leuk.

Binnen Amsterdam is het goed te doen, gewoon aan de regels houden en voorspelbaar fietsen. (dus niet zoals de italianen en spanjaarden, terwijl je als een 4 jarige je bel uitprobeert, slingerend en achterover kijkend naar al je maatjes door het vondelpark zwabberen). Zo'n hekel aan dat soort macbike toeristen, ik ben denk ik wel stiekem een van die licht aggresieve fietsers als het om die toeristen gaat.

Zolang je je niet laat verleiden om zoals de reguliere idioten^M^M^Mfietsers door rood te rijden kun je prima fietsen in Amsterdam maar ik raad je aan om , als je van fietsen houdt, ook buiten A'dam wat te verkennen.

Binnen Amsterdam zijn er trouwens een aantal bewaakte gratis fietsenstallingen.
http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkee ... stallingen

Je kunt elders je fiets met een kettingslot+achterslot neerzetten zonder (te veel) risico te lopen maar als je niet bekend bent / niet weet hoe je de omgeving moet inschatten is het beter bewaakt te parkeren :D
Zoals je ziet zijn er best veel gratis bewaakte fietsenstallingen. In ieder geval alvast veel plezier toegewenst

Plaats reactie