Remblokken Trek Madone 5.2
Beste medefietsers,
Ik heb een Trek Madone 5.2 met geïntegreerde remmen. De achterrem zit onderaan bij het crank. Wie weet welke remblokken ik hiervoor moet gebruiken? Die er nu op zitten zijn aan vervanging toe.
Groeten, Diederik
Ik heb een Trek Madone 5.2 met geïntegreerde remmen. De achterrem zit onderaan bij het crank. Wie weet welke remblokken ik hiervoor moet gebruiken? Die er nu op zitten zijn aan vervanging toe.
Groeten, Diederik
Aan de hand van dit filmpje heb ik geconstateerd dat het gewoon blokken met Shimano maatvoering zijn. Welke je gebruikt is aan jou. Ik geloof dat er standaard Bontrager in zit, maar je kunt ook Shimano gebruiken of Swissstop, Koolstop, Reynolds, enz.
-
- Forum-lid
Wat een gast. Ik moet een beetje om hem lachen. 

"I've got a Madooooooone!" 

- robbebopper
- Forum-lid HC
De plaats van de rem is, en daar heeft hij wel gelijk in: 'Very sophisticated, but you got to keep it clean!'
Daar ga ik in ieder geval nooit aan beginnen.
Daar ga ik in ieder geval nooit aan beginnen.
-
- Forum-lid
"But you got to keep it cleaaaaan 

Snap t niet. Als de rem op de traditionele plek zit en je wast hem niet dan geeft hij net zoveel problemen. Het enige wat een nadeel is, is het afstellen en wanneer je een stage powermeter hebt.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
-
- Forum-lid
Rem onderaan hapt nou eenmaal veel meer vuil door o.a. opspattend water van je voorwiel. En meer vuil zal meer problemen veroorzaken.
Onderhoud en schoonhouden lijkt me essentieel waar de rem ook zit.herwerdenrijder schreef:Rem onderaan hapt nou eenmaal veel meer vuil door o.a. opspattend water van je voorwiel. En meer vuil zal meer problemen veroorzaken.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Bedankt voor de reacties. Er is niets mis met de remkracht van mijn madone. Ik merk nu wel, nu ik alweer een tijdje op mijn winterfiets rijd, dat de achterrem blijft hangen. Tijd om de boel los te halen en eens goed door te smeren. Ook even de remkabel vervangen.
Op zich valt het wel mee hoe vies het daar wordt, de batterij van mijn DI2 systeem hangt er ook. De aansluitingen heb ik voor de zekerheid wel ingevet.
Groeten, Diederik
Op zich valt het wel mee hoe vies het daar wordt, de batterij van mijn DI2 systeem hangt er ook. De aansluitingen heb ik voor de zekerheid wel ingevet.
Groeten, Diederik