Parijs-Roubaix 12 juni 2016 (VCR)
Ik heb op m'n Parijs-Roubaix blog de complete kalender voor 2016 geplaatst met alle PR-gerelateerde evenementen.
http://parijsroubaix.blogspot.nl/2016/0 ... -2016.html
http://parijsroubaix.blogspot.nl/2016/0 ... -2016.html
Zojuist hotel geboekt. Heb er nu al zin in!!
En nu maar hopen dat de start wat droger is dan 2 jaar geleden.....
Ga het dit jaar proberen op een oude stalen Vittorio. Grote voordeel is dat ik er 32mm banden op kwijt kan. Iemand nog een goede suggestie in die breedte?
En nu maar hopen dat de start wat droger is dan 2 jaar geleden.....
Ga het dit jaar proberen op een oude stalen Vittorio. Grote voordeel is dat ik er 32mm banden op kwijt kan. Iemand nog een goede suggestie in die breedte?
Heb met die banden een paar keer finale van PR gereden. Als je ze kwijt kan rijden ze super alleen in het bochtenwerk op het asfalt vind ik ze erg lui.Ernie C. schreef:Challenge Strada Bianca is in de praktijk bijna 32mm breed. Ze komen ook op mijn gravelracer als zomerband.
Ook in een asfaltklim vind ik ze erg lui (stroop)
Natuurlijk kan je ze knalhard oppompen maar dan is het voordeel van zo'n brede band al weer weg.
Zelfs met mijn bourgondisch (op de grote dag zal het 89 zijn) gewicht is de 27mm Challenge (een Michelin Dynamic als 28mm als dat beter in het budget past) ruim voldoende en die stuurt net wat vlotter. Het is immers ook gewoon 160 km asfalt met 1000 hoogtemeters
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ik denk dat het een verkeerd doel is om NIET lek te rijden. Bij een koers is dat - zeker in de finale - wel van belang. Met een toertocht is een keertje lek niet zo erg. Zeker niet met een rit als dit. 1 bar minder verhoogt de kans op een stootlek aanzienlijk maar zorgt voor enorm stuk frisser blijven.
De 2012 editie was erg nat en zou daardoor zwaar worden. Heb ik dus met bizar zachte banden gereden. 1 keer lek maar kwam fris op de wielerbaan omdat ik "comfortabel" over de stenen was gegaan.
Lek reed ik doordat ik bij iemand in het wiel zat die wat minder handig op de stenen was en een gat te laat ontweek. Daarna de overige stroken op kop gedaan en dan kan je de meeste stootlekken wel voorkomen.
De 2012 editie was erg nat en zou daardoor zwaar worden. Heb ik dus met bizar zachte banden gereden. 1 keer lek maar kwam fris op de wielerbaan omdat ik "comfortabel" over de stenen was gegaan.
Lek reed ik doordat ik bij iemand in het wiel zat die wat minder handig op de stenen was en een gat te laat ontweek. Daarna de overige stroken op kop gedaan en dan kan je de meeste stootlekken wel voorkomen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 28 mei 2013 13:53
- Locatie: Texel
Het blijft een puzzeltje met welke druk te rijden. Dag van tevoren alvast even inrijden in het Bos van Wallers maakte mij vorig jaar veel wijzer. Uiteindelijk gekozen voor iets meer druk, 6 voor en 6,5 achter (conti 28mm). Niet lek gereden en redelijke comfortabele dag gehad.