Lightweights
Vraagje :
Ik ben in het bezit van LW Gen3 - wielen met campa11-speed body. Daar mijn frame enkel geschikt is om di2 te plaatsen, dien ik over te stappen naar een Shimano di2 groep (11speed).
Welke body dien ik te plaatsen ? Een gewone 11speed - Shimano DT-Swiss body ?
Ik las hier reeds op het forum ergens dat het verschil tussen een campa 11speed cassette verwaarloosbaar is tov. een shimano 11-speed cassette ? Klopt dit ? Is het de moeite om mijn wielen te veranderen van body, als de campa-cassettes ook werken?
Ik ben in het bezit van LW Gen3 - wielen met campa11-speed body. Daar mijn frame enkel geschikt is om di2 te plaatsen, dien ik over te stappen naar een Shimano di2 groep (11speed).
Welke body dien ik te plaatsen ? Een gewone 11speed - Shimano DT-Swiss body ?
Ik las hier reeds op het forum ergens dat het verschil tussen een campa 11speed cassette verwaarloosbaar is tov. een shimano 11-speed cassette ? Klopt dit ? Is het de moeite om mijn wielen te veranderen van body, als de campa-cassettes ook werken?
Lw gen 3 heeft DT 240 naven en body. Alleen de extra lichte obermayer niet daar zitten tune naven ingelijmd. Dus als je deze voor campa hebt moet je nu DT voor Shimano/sram hebben. In principe gaat een 11s campa cassette ook in Shimano, meestal gebeurt het andersom omdat Shimano ultegra cassette goed geprijsd is tov campa. Niet dat ultegra cassette zaligmakend zijn, vreten nl flink in op Alu body. De wielen en groep zijn in mijn ogen de aanpassing van body wel waard, dus ik zou de body's verwisselen en met Shimano cassette gaan rijden.
Laatst gewijzigd door Resch2 op 28 jan 2016 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
ik zou gewoon campa cassette blijven rijden, spacing is gewoon nagenoeg hetzelfde. Bovendien is het alu van de dt 11 shimano body zo zacht dat je bijna met een Sram cassette moet gaar rijden om ingraven te voorkomen.
Overigens gebruikt lw geen 240 naaf (zeker voor niet dat is een eigen ontwerp) voor haar wielen maar een gemodificeerde 180 naaf (met uitgeboorde body) echter een 240 body past wel.
En als een frame geschikt is voor di2 is ze dat ook voor de 2016 V3 groep van campa of de nieuwe draadloze sram versie dus.... keuze genoeg.
Overigens gebruikt lw geen 240 naaf (zeker voor niet dat is een eigen ontwerp) voor haar wielen maar een gemodificeerde 180 naaf (met uitgeboorde body) echter een 240 body past wel.
En als een frame geschikt is voor di2 is ze dat ook voor de 2016 V3 groep van campa of de nieuwe draadloze sram versie dus.... keuze genoeg.
Even off topic: weet jij of het invreten met sram 1170 (force) minder is dan Shimano? Zit met het probleem dat de Shimano cassette m'n easton body zo erg vernield heeft dat een red cassette er al niet meer opgaat, de 'buis' in de cassette past nl zo precies over de body dat ik elk braampje minutieus moet afvijlen.sharkman113 schreef:ik zou gewoon campa cassette blijven rijden, spacing is gewoon nagenoeg hetzelfde. Bovendien is het alu van de dt 11 shimano body zo zacht dat je bijna met een Sram cassette moet gaar rijden om ingraven te voorkomen.
Overigens gebruikt lw geen 240 naaf (zeker voor niet dat is een eigen ontwerp) voor haar wielen maar een gemodificeerde 180 naaf (met uitgeboorde body) echter een 240 body past wel.
En als een frame geschikt is voor di2 is ze dat ook voor de 2016 V3 groep van campa of de nieuwe draadloze sram versie dus.... keuze genoeg.
Bedankt voor de supersnelle reactie ! Dan probeer ik verder te rijden met mijn campa-cassettes ! Dat gaat dan ook met de gewone originele Shimano-ketting veronderstel ik?sharkman113 schreef:ik zou gewoon campa cassette blijven rijden, spacing is gewoon nagenoeg hetzelfde. Bovendien is het alu van de dt 11 shimano body zo zacht dat je bijna met een Sram cassette moet gaar rijden om ingraven te voorkomen.
Overigens gebruikt lw geen 240 naaf (zeker voor niet dat is een eigen ontwerp) voor haar wielen maar een gemodificeerde 180 naaf (met uitgeboorde body) echter een 240 body past wel.
En als een frame geschikt is voor di2 is ze dat ook voor de 2016 V3 groep van campa of de nieuwe draadloze sram versie dus.... keuze genoeg.
De aankoop van een di2-groep is een noodzaak die eerst niet voorzien was (was niet echt meegerekend in het budget op dit moment), waardoor ik voor de budget oplossing ga van een ultegra di2. Chorus EPS is mij nog wat te prijzig op dit moment.... Tenzij er adressen zijn waar deze aan een goede prijs te verkrijgen is?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
Bij mantel kost de Campagnolo Chorus EPS zonder crank 1385 euro zie: http://www.mantel.com/campagnolo-chorus ... excl-crank
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Jawel, je kunt campa, sram en shimano 11v kettingen gewoon door elkaar gebruiken (ben geen kmc fan maar ook dat kan).Dat gaat dan ook met de gewone originele Shimano-ketting veronderstel ik?
Ultegra di2 is als groep zo goedkoop dat daar eigenlijk geen alternatieven voor zijn.
Geen idee ik het ervaring met de red versie maar hoe meer kransjes aan elkaar zitten (blok) hoe minder het invreten.Even off topic: weet jij of het invreten met sram 1170 (force) minder is dan Shimano?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende