Kan iemand mij uitleggen waar het pinnetje aan de binnenkant van de balhoofdbuis toe dient?
Voor de montage van de voorvork heb ik gelezen dat ik een geintegreerd balhoofd nodig heb. Het passende balhoofd moet ik nog bestellen, maar voordat ik dat doe wil ik toch even dubbelchecken dat dit pinnetje hier nu hoort.
Headtube en Headset CAAD 9 vraag
Helaas kan ik geen foto's zien, maar ik vermoed dat je het hebt over de stermoer. Deze klemt in de aluminium buis. Je 'sluit' de buis af met een kapje. Door het kapje gaat een inbusbout, die je vastdraait in de stermoer. Hieronder trek je de vork in het frame en verdwijnt de speling.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ha Joost, dank voor je reactie. Ik vermoed niet dat het de stermoer is. Hier een link naar de foto: https://drive.google.com/file/d/0B4N7hO ... sp=sharingJoostG schreef:Helaas kan ik geen foto's zien, maar ik vermoed dat je het hebt over de stermoer. Deze klemt in de aluminium buis. Je 'sluit' de buis af met een kapje. Door het kapje gaat een inbusbout, die je vastdraait in de stermoer. Hieronder trek je de vork in het frame en verdwijnt de speling.
en hier van boven: https://drive.google.com/file/d/0B4N7hO ... sp=sharing
Heel bijzonder..... Ik had tot kort geleden ook een witte caad 9 (rode decals) uit 2009. Heb veelvuldig het balhoofd onderhouden, maar dit palletje had mijn frame zeker niet. Het lijkt een soort van extra klemming/beveiliging, maar waarom?
insta #gravelgremmen
lijkt me niet op die plek te horen....
is het geen achterblijfsel van het productieproces? een stuk lasdraad of zo?
is het geen achterblijfsel van het productieproces? een stuk lasdraad of zo?
Persoonlijk denk ik meer dat dit een ophangoogje is geweest (afgeknipt) van het ophangen van het frame tijdens het spuiten.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat zou het zeker kunnen zijn. Het pinnetje zit muurvast. Morgen eens kijk hoe het met een vork erbij uitziet (en of dat uberhaupt past).Orlok schreef:Persoonlijk denk ik meer dat dit een ophangoogje is geweest (afgeknipt) van het ophangen van het frame tijdens het spuiten.!
Dank!
Stukje lasdraad inderdaad....
Joost, aangezien je ervaring hebt met het balhoofd onderhoud van de CAAD9 ben ik bij jou denk ik aan het goede adres: welk balhoofd past er precies in het frame?JoostG schreef:Heel bijzonder..... Ik had tot kort geleden ook een witte caad 9 (rode decals) uit 2009. Heb veelvuldig het balhoofd onderhouden, maar dit palletje had mijn frame zeker niet. Het lijkt een soort van extra klemming/beveiliging, maar waarom?
Ik heb beschikking over een 1 1/8 inch vork en heb inmiddels gelezen dat het een zogenaamde Campy Hidden Headset betreft. Maar als ik de headset finder van Cane Creek website volg, dan kom ik op niks uit.. https://www.canecreek.com/headset-fit-finder
Graag hulp!
Ps: Het pinnetje is uit de headtube verwijderd: inderdaad hoogstwaarschijnlijk het uiteinde van een hanger waar het frame aan heeft gehangen.
Update: na even speuren kwam ik de volgende info tegen (Dankjewel Joost, de maten kloppen inderdaad!): ''Aangezien het sturen wat stroever liep, heb ik meteen ook naar onderste lager gekeken: die kan de prullenbak in. Met de schuifmaat kwam ik snel aan de volgende maten: OD 41.8, ID 1 1/8, stack 6 of 7 mm. De hoeken lijken 45 graden. Iemand toevallig nog recent het lager van een Caad9 vervangen en cijfertjes paraat?''
Ik ben nog steeds benieuwd welke leverbare balhoofden tot de opties behoren?