Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het E-Bike topic

baron062
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 21 dec 2015 12:41

Veels te laat natuurlijk, maar 'men' is begonnen aan de ontwikkeling van een speciale helm voor speed-pedelecs.

http://www.bike-eu.com/laws-regulations ... s-10125340

Ben benieuwd of
a: de wetgeving nu europeesch is of nederlands en indien het laatste
b: de nederlands markt groot genoeg is voor meerdere fabrikanten

b.m.willem
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 25 feb 2009 15:10

b.m.willem 31 jan 2016 22:10

Mijn zwager heeft een snelle Flyer met problemen. Als hij tegenwind heeft valt de ondersteuning zover weg dat hij zwaarder moet trappen dan op een fiets zonder ondersteuning.
Er is dan ook een knarsend geluid hoorbaar bij de motor dat weg is als de motor van de aandrijving afgekoppeld wordt.
Volgens de FM is er niks aan de hand,. Ook de importeur kan niets vinden.
Wel is er al een nieuwe batterij-connector geplaatst omdat de oude ingebrand was.
Volgens de FM kwam dit omdat mijn zwager met een te zwaar verzet wegfietst. Mijn zwager fietst echter altijd met een erg licht verzet.
Heeft iemand al eerder van dit probleem gehoord?
https://sites.google.com/site/tumblecyclingchallenge/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 01 feb 2016 15:34


Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 01 feb 2016 21:02

Ik zeg; al die k*tfietsers van de weg afhalen en alleen nog maar e-bikes toelaten. Was zelf ook al de mening toegedaan dat dat veul betere bestuurders zijn. Stuk voor stuk.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

jos.g
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 feb 2012 23:07

jos.g 04 feb 2016 19:22

Als e-biker moet je toch een beetje inhouden bij het passeren van tegenliggers en bij het voorbijsteken, doe je dat niet ga je problemen kregen, nu 45km is veel te snel, rond de 30 km en rekening houdend met het verkeer dat je moeilijk kan inschatten hoe snel je rijdt gaat dat wel lukken.

geleuken14
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 sep 2014 17:18

geleuken14 09 feb 2016 19:50

jos.g schreef:Allereerst bedankt voor de opmerkingen, mijn keuze voor de “Specialized Turbo” heeft te maken dat deze de framematen van de “Koga Miyate Roadchamp “ benaderd, waarbij ik in een sportievere houding lekker kan fietsen tegen 28 km per uur met of zonder ondersteuning en met wat grotere bagage grotere afstanden kan overbruggen en bij een bepaalde hartslag. Echter de wetgeving beperkt mij tot 25 km per uur, de oplossing is dat ik nog een tijdje met de Koga blijf rijden en de grotere afstanden met “Specialized Turbo” doe. Over snelheden enz. kan men blijven zeveren mijn ervaring is dat je snelheid moet aanpassen ,45km is te hoog en men moet dan nog goed doortrappen met een hoge hartslag en gevaarlijke toestanden. (250 Watt motor).De wetgeving is nu een grijze zone geworden, en niemand is er gelukkig mee, wat mij het meeste stoort is de gesloten motorhelm en de nummerplaat die gevaarlijk uitsteekt ,het is duidelijk dat de wetten worden gemaakt door mensen die nooit gaan fietsen.
Dat is een goed argument je gewoon NIETS aan te trekken van al die regeltjes..
Geen "Spartamet"" plaat en zeker geen brommerhelm !

Oom agent heeft wel andere dingen aan z''n hoofd,zoals al die tweewielers die bijna allemaal zonder licht rijden en al die snorfietsen die makkelijk 50/km/h halen....

geleuken14
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 sep 2014 17:18

geleuken14 09 feb 2016 20:02

b.m.willem schreef:Mijn zwager heeft een snelle Flyer met problemen. Als hij tegenwind heeft valt de ondersteuning zover weg dat hij zwaarder moet trappen dan op een fiets zonder ondersteuning.
Er is dan ook een knarsend geluid hoorbaar bij de motor dat weg is als de motor van de aandrijving afgekoppeld wordt.
Volgens de FM is er niks aan de hand,. Ook de importeur kan niets vinden.
Wel is er al een nieuwe batterij-connector geplaatst omdat de oude ingebrand was.
Volgens de FM kwam dit omdat mijn zwager met een te zwaar verzet wegfietst. Mijn zwager fietst echter altijd met een erg licht verzet.
Heeft iemand al eerder van dit probleem gehoord?
Daar heb ik ervaring mee...

In 2007 kocht ik als een van de eersten in Nederland een FLYER T8 HS die 35 km/h kon halen.Problemen die ik na korte tijd had was dat knarsende geluid van het kleine aandrijftandwieltje,waar men nu vanaf is gestapt.Wat die accu betreft..., na een twintigtal kilometers ging de ondersteuning aanzienlijk terug,daar hoefde ik geen wind tegen voor te hebben.Het blijkt dat de accu niet zoveel stroom kan leveren op hogere snelheid(waar koop je dan dergelijke fiets voor. (dergelijke problemen zouden nu niet meer voorkomen..? )
Gelukkig rij ik thans met een Blu Label HS met de 350 w BOSCH motor! En..totaal geen problemen !

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16759
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 feb 2016 01:18

geleuken14 schreef:
Oom agent heeft wel andere dingen aan z''n hoofd,zoals al die tweewielers die bijna allemaal zonder licht rijden en al die snorfietsen die makkelijk 50/km/h halen....
Zo'n e-bike is toch ook een snorfiets die bijna 50 per uur haalt...
Campagnolo Ultra Dork

geleuken14
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 sep 2014 17:18

geleuken14 10 feb 2016 21:06

Ernie C. schreef:
geleuken14 schreef:
Oom agent heeft wel andere dingen aan z''n hoofd,zoals al die tweewielers die bijna allemaal zonder licht rijden en al die snorfietsen die makkelijk 50/km/h halen....
Zo'n e-bike is toch ook een snorfiets die bijna 50 per uur haalt...
Alleen die stinkende snorfietsen lijken wel een vrijbrief om snoeihard over het fietspad te kunnen gaan...Het lijkt wel ooit alsof ik met m'n speedbike stil sta !

de gemiddelde snelheid van een speedbike is meestal 37km/h !

Gebruikersavatar
Bla1ke
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 feb 2016 11:18

Gebruikersavatar Bla1ke 11 feb 2016 15:06

Heerlijke apparaten die e-bikes om achter te hangen tijdens je woon werk verkeer :) scheelt weer 10min reistijd en geen uitlaatgassen!

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 feb 2016 18:15

Ik zag vandaag de hond-bike. Geen elektromotor maar een heuse bokser die de 'fietser' voorttrok.

What's next?
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6053
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 11 feb 2016 18:26

rob74 schreef:Ik zag vandaag de hond-bike. Geen elektromotor maar een heuse bokser die de 'fietser' voorttrok.

What's next?
Belachelijk, dierenmishandeling.!! :dislike:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie