Beste mede-wielerfanaten,
Een goede vriend van me is 2 meter 6 en op zoek naar een tijdritfiets! Framemaat 66 (64 zou ook nog net acceptabel zijn). Uiteraard is dit geen gemakkelijke zoektocht... Wie heeft er tips en suggesties? Hij zou er zeer blij mee zijn.
Alvast hartelijk dank!
Vriendelijke groet,
Julian
Tijdritfiets framemaat 66 (of 64) mogelijk?
-
- Forum-lid
Waarom zou je überhaupt een tijdritfiets in die maat willen? Er van uitgaande dat zijn normale fiets maat 66cm is dan zou hij waarschijnlijk al op een 60cm tijdritfiets gezet kunnen worden. Tenminste als hij echt een aero houding wil gaan nastreven, anders een grotere maat zoeken (wat een flinke uitdaging kan worden)
Je zou het bij Klamer Wielersport in Hoogezand kunnen proberen.
Hij levert frames tot 68 cm (of hij ook zulke grote TT-frames kan leveren weet ik niet; zijn site is niet up to date).
http://www.klamerwielersport.nl/index.p ... pg&vorige=
Hij levert frames tot 68 cm (of hij ook zulke grote TT-frames kan leveren weet ik niet; zijn site is niet up to date).
http://www.klamerwielersport.nl/index.p ... pg&vorige=
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dan heb je een balhoofdbuis die 2x te lang is, dat gaat niet werken.Ernie C. schreef:Een Aeroad in 2XL opbouwen als TT?
Is de fiets bedoeld voor KNWU/UCI tijdritten? Dan is je enige zorg hoe je het zadel hoog genoeg krijgt en hoe je binnen de regels blijft met de afstand bracket tot shifters. Dat laatste lukt zeker niet met een XXL frame oid.
Bij zo'n lengte gaat de bbl al gauw richting de 105cm dus die balhoofdbuis lijkt mij het probleem niet echt. De lengte is bij KNWU/UCI tijdritten inderdaad wel een probleem, daar had ik nog niet aan gedacht. Maar waarom zou je eigenlijk tijdritten willen gaan rijden met dat postuur? Een aerodynamische houding is eigenlijk onmogelijk. Ik denk dat je die afstanden sneller aflegt op een racefiets dan dubbelgevouwen op een tijdritfiets. Een triathlon kan ik nog begrijpen.
Campagnolo Ultra Dork
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Bij zulke lange benen zijn de armen vaak ook lang, dan hoeft de balhoofdbuis helemaal niet zo lang te zijn.
Eén van de forumleden, op dit moment niet zo actief, heeft een aantal jaar tijdritten gereden met een lengte van 2m04. Meestal krijg hij wel een paar cm ruimte op de regels (omdat het er anders ook bepaald niet veiliger op wordt), daarmee reed hij bij de amateurs leuke uitslagen bij elkaar.
Eén van de forumleden, op dit moment niet zo actief, heeft een aantal jaar tijdritten gereden met een lengte van 2m04. Meestal krijg hij wel een paar cm ruimte op de regels (omdat het er anders ook bepaald niet veiliger op wordt), daarmee reed hij bij de amateurs leuke uitslagen bij elkaar.
-
- Forum-lid
Dank voor jullie reacties tot nu toe!
Update: het is zelfs 2.08...
Nee hoor, niet voor KNWU/UCI-tijdritten. Voor triatlon en de wat minder serieuze tijdritten zullen we maar zeggen:)
Update: het is zelfs 2.08...
Nee hoor, niet voor KNWU/UCI-tijdritten. Voor triatlon en de wat minder serieuze tijdritten zullen we maar zeggen:)
Zelf ben ik 2 meter en heb recent een APEX Skylar gekocht. Ik ga deze fiets gebruiken voor de triathlons.
Ik ben voor advies bij 3 verschillende winkels geweest (waaronder Trirun en CC5311) en heb uiteindelijk dus bij CC5311 gekocht. Beide winkels ontliepen elkaar niet zoveel, was puur gevoel wat meespeelde. Bij de andere winkel had ik het idee dat ze mij een fiets hadden willen doen verkopen die ze hadden staan. Bij Tri-Run en CC was de benadering duidelijk anders.
De fiets heb ik 3 weken geleden opgehaald en tot op heden 2 ritten opgemaakt. Het is in begin echt wennen in die houding, wat zeker ook te maken zal hebben met mijn lichaams lengte. Het is toch allemaal wat 'krapper' in vergelijking met een normale racefiets. Wat betreft zal 8 cm langer helemaal een uitdaging zijn om een passende fiets te vinden.
Ben erg blij met de kleur keuze die ik gemaakt heb. Blijft toch een gok als je kleuren kunt kiezen vanaf een kleurenstaal.
Ik ben voor advies bij 3 verschillende winkels geweest (waaronder Trirun en CC5311) en heb uiteindelijk dus bij CC5311 gekocht. Beide winkels ontliepen elkaar niet zoveel, was puur gevoel wat meespeelde. Bij de andere winkel had ik het idee dat ze mij een fiets hadden willen doen verkopen die ze hadden staan. Bij Tri-Run en CC was de benadering duidelijk anders.
De fiets heb ik 3 weken geleden opgehaald en tot op heden 2 ritten opgemaakt. Het is in begin echt wennen in die houding, wat zeker ook te maken zal hebben met mijn lichaams lengte. Het is toch allemaal wat 'krapper' in vergelijking met een normale racefiets. Wat betreft zal 8 cm langer helemaal een uitdaging zijn om een passende fiets te vinden.
Ben erg blij met de kleur keuze die ik gemaakt heb. Blijft toch een gok als je kleuren kunt kiezen vanaf een kleurenstaal.
Wanneer genoeg te weinig is, is niets genoeg
Ondřej Sosenka, de huidige houder van het werelduurrecord op de klassieke fiets, is ook ca. 200 cm. Waar een wil is, is een weg, hoewel het met de standaard fietsen behelpen zal blijven. Als je genoeg budget hebt, zou ik toch ook overwegen een custom frame te laten bouwen.Ernie C. schreef:Maar waarom zou je eigenlijk tijdritten willen gaan rijden met dat postuur? Een aerodynamische houding is eigenlijk onmogelijk.