schade carbon
-
- Forum-lid
Ik ben afgelopen weekend gevallen met mijn Sensa Giulia. Er zit nu een scheur van ongeveer 15 cm in de bovenbuis. Via Sensa kan ik een nieuw frame krijgen voor 800 euro. Maar ik denk er ook over na om mijn frame te laten repareren(is wat goedkoper).
Is dit een schappelijke prijs voor dit frame en zijn er mensen die ervaring hebben met carbon herstel?
Is dit een schappelijke prijs voor dit frame en zijn er mensen die ervaring hebben met carbon herstel?
-
- Forum-lid
De kosten voor het repareren zijn €350,- in totaal
-
- Forum-lid
Dit is de enige zichtbare schade, het bedrijf van de reparatie heeft de prijs opgesteld aan de hand van de foto's die ik heb gestuurd.
-
- Forum-lid
Ja dat is zeker waar, ben met ruim 40 km/h onderuit gegaan, dus ik neig zelf ook naar het aanschaffen van een nieuw frame.
Hangt een beetje van de prijs af en van wat je financieel op wil brengen. Ik zou niet zo angstig voor repareren zijn geloof ik. Tenminste, als dit door een gerenommeerd bedrijf gedaan wordt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Nieuw frame (als je tevreden bent over de sensa). voor 450 euro meer rijdt je nieuw (die meerprijs krijg je bij verkoop wel weer terug terwijl je een "gerepareerd" frame imho met goed fatsoen niet meer kunt verkopen).
Op sommige plekken vindt ik een carbonreparatie nog wel kunnen echter niet aan de drie hoofdbuizen.
Op sommige plekken vindt ik een carbonreparatie nog wel kunnen echter niet aan de drie hoofdbuizen.
Grappig sharkman, een tijdje terug hadden we een gedachtewisseling over de plaats van de motor van de fiets an Van den Driessche. Ik geloofde niet dat de onderbuis de ideale plaats was voor het plaatsen van de motor. Jij zei toen:
"Onderbuis is juist ideaal, groot, makkelijk open te zagen/te dichten en zo laag mogelijk."
En nu zeg je dat je nooit een reperatie zou laten uitvoeren aan de drie hoofdbuizen.
"Onderbuis is juist ideaal, groot, makkelijk open te zagen/te dichten en zo laag mogelijk."
En nu zeg je dat je nooit een reperatie zou laten uitvoeren aan de drie hoofdbuizen.