Specialized
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ik heb er aardig wat opgebouwd maar de eerste s-works modellen hadden op het gebied van balhoofd, zadelpen en bb gewoon passingsproblemen (vooral de full carbon bracketpot zat al heel snel buiten tolerantie). Alles is op te lossen (met veel vullende 2k lijn) echter zo'n duur frame onwaardig. de later jaren is het beter gewonden en Specialized is niet voor niet met de SL5 op een ander (beter te controleren, bracket systeem overgestapt). (onnodig rare bocht in de schakelkabel voor de achterderailleur is ook niet geweldig maar daar had elk frame last van.
-
- Forum-lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 20 mei 2010 18:19
Oke, ik heb dan geen s-works maar een 'normale' uitvoering. Ik heb hem niet zelf opgebouwd dus passingsproblemen heb ik geen ervaring mee. In gebruik ben ik echter geen gekke zaken tegen gekomen. Ik ben het wel met je eens dat dergelijke intoleranties moeilijk (of niet) acceptabel zijn bij een dergelijke fiets. Doet een fabrikant ook geen goed natuurlijk...
Mijn fiets heeft het forum eigenlijk niet eerder gezien. Ik zal hem zo eens posten als het lukt.
Mijn fiets heeft het forum eigenlijk niet eerder gezien. Ik zal hem zo eens posten als het lukt.
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro
Specialized Venge Pro
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Ook in het Venge topic geplaatst om dat draadje een beetje wakker te schudden
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Zou er ook het gewicht even bij vermelden (niet dat het echt belangrijk is maar dit weegt echt onnodig veel)
Vias is wat mij betreft echt een dead-end product voor de consument.
Pros willen er enkel op rijden als de kabels gewoon weer buitenom gaan, de remmen worden verbeterd (hier wil je echt niet mee afdalen) en het gewicht teruggebracht wordt.
Ding is in deze setup tijdens meerdaagse ritten simpelweg niet te servicen is. Met reden zie je de als sponsorverplichting enkel in vlakke ritten en als je er een keer een proefrit op gemaakt hebt snap je waarom.
Vias is wat mij betreft echt een dead-end product voor de consument.
Pros willen er enkel op rijden als de kabels gewoon weer buitenom gaan, de remmen worden verbeterd (hier wil je echt niet mee afdalen) en het gewicht teruggebracht wordt.
Ding is in deze setup tijdens meerdaagse ritten simpelweg niet te servicen is. Met reden zie je de als sponsorverplichting enkel in vlakke ritten en als je er een keer een proefrit op gemaakt hebt snap je waarom.
Laatst gewijzigd door sharkman113 op 13 feb 2016 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Bron?sharkman113 schreef:Zou er ook het gewicht even bij vermelden (niet dat het echt belangrijk is maar dit weegt onnodig veel)
Vias is wat mij betreft echt een dead-end product voor de consument. Pros willen er enkel op rijden als de kabels gewoon weer buitenom gaan aangezien de stock setup tijdens meerdaagse ritten simpelweg niet te servicen is.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Zegt google je iets
Hebt de fiets uitgebreid mogen testen en hij is niet slecht voor een 2000 Euro fiets echter hij kost "iets" meer en heeft gewoon echt veel nadelen (als je stuur omslaat is de complete fiets echt onbruikbaar).
Leuke fiets voor naar de boulevard om te showen maar niet geschikt voor waar het ontwerp voor bedoeld was.
dit geeft de feiten imho. wel aardig weer:
Hebt de fiets uitgebreid mogen testen en hij is niet slecht voor een 2000 Euro fiets echter hij kost "iets" meer en heeft gewoon echt veel nadelen (als je stuur omslaat is de complete fiets echt onbruikbaar).
Leuke fiets voor naar de boulevard om te showen maar niet geschikt voor waar het ontwerp voor bedoeld was.
dit geeft de feiten imho. wel aardig weer:
I had a "pleasure" to ride Vias... Lets put it this way, I'm 180lb and I felt it was a bloody boat anchor. This things is as heavy as my CX bike, not even close to my Madone 7 or even quite heavy Dogma F8. I can't imagine how 150-160lb rider would even pick this bike instead of SL4 or lighter selection.
Few other issues:
1. You can't turn handlebars all the way when placing this bike at the back of your car on the back seat with front wheel out, I do not even want to think what will brake during first crash due to that fact.
2. New impressively looking headset rubs gains frame. Check every Vias; it will have small marks on the frame from rubbing as headset sticks to the back and vibrations/flex causes it to rub.
3. Switching wheels with different size rims will be a pain.
It is very sexy looking bike, to many proprietary parts, to many custom crap making this bike more of a showoff bike than fast racer. Specialized doesn't want to share profit with group set manufactures and trying to Frankenstein their own "inventions" stupid customers will pay for it.
Guys are not racing this bike not because they do not like it, if the contract says you race that bike, you do it, no matter what, then you throw it same as Wiggins did with his new Dogma with suspension that caused him to crash two times, then he switched to F8.
This bike is not ideal for racing, where people crash, and quick fix and go is crucial. Vias is fast, it will save you 50 seconds or what ever marketing guys say, but lets say you crash and it cuts the cables and you need to wait for new bike, and wait cost you 5 minutes, who cares about aero in that situation?
-
- Forum-lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 20 mei 2010 18:19
.
Laatst gewijzigd door yellow1978 op 13 feb 2016 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro
Specialized Venge Pro
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
Mijn dealer heeft een venge vias staan geen s works maar een gewoone rond de 8 kilo met dura ace en roval wielen
Niet licht met dit top materiaal
Niet licht met dit top materiaal
-
- Forum-lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 30 jun 2015 15:02
[/quote]I had a "pleasure" to ride Vias... Lets put it this way, I'm 180lb and I felt it was a bloody boat anchor. This things is as heavy as my CX bike, not even close to my Madone 7 or even quite heavy Dogma F8. I can't imagine how 150-160lb rider would even pick this bike instead of SL4 or lighter selection.
Few other issues:
1. You can't turn handlebars all the way when placing this bike at the back of your car on the back seat with front wheel out, I do not even want to think what will brake during first crash due to that fact.
2. New impressively looking headset rubs gains frame. Check every Vias; it will have small marks on the frame from rubbing as headset sticks to the back and vibrations/flex causes it to rub.
3. Switching wheels with different size rims will be a pain.
It is very sexy looking bike, to many proprietary parts, to many custom crap making this bike more of a showoff bike than fast racer. Specialized doesn't want to share profit with group set manufactures and trying to Frankenstein their own "inventions" stupid customers will pay for it.
Guys are not racing this bike not because they do not like it, if the contract says you race that bike, you do it, no matter what, then you throw it same as Wiggins did with his new Dogma with suspension that caused him to crash two times, then he switched to F8.
This bike is not ideal for racing, where people crash, and quick fix and go is crucial. Vias is fast, it will save you 50 seconds or what ever marketing guys say, but lets say you crash and it cuts the cables and you need to wait for new bike, and wait cost you 5 minutes, who cares about aero in that situation?
Waar heb je dit gevonden? Het is toch onmogelijk om iemand serieus te nemen met dit taalgebruik. Er wordt ook flink gespeculeerd over wat er gebeurt als je valt en waarom Wiggens van fiets is gewisseld. Dat zijn nogal uitspraken wanneer je geen bronnen hebt..
Het is wel jammer dat hij zo zwaar is en dat de remmen niet goed blijken te werken, want het is een fiets die het peloton een stuk diverser maakt.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Taalgebruik is niet geweldig echter hij heeft gelijk! Beginnersfout is het te kort afknippen van de kabels met alle negatieve gevolgen vandien en dit systeem vraagt daarom!
Ben een hele poos aan het klooien geweest om wat zaken op te lossen die met een ander systeem een paar minuten hadden gekost.
De vias is geen fiets voor wedstrijden enige mazzel voor specialized is is dat profs een zeer beperkte keuzevrijheid hebben...
Ben een hele poos aan het klooien geweest om wat zaken op te lossen die met een ander systeem een paar minuten hadden gekost.
De vias is geen fiets voor wedstrijden enige mazzel voor specialized is is dat profs een zeer beperkte keuzevrijheid hebben...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wat maakt hem dat zo aantrekkelijk voor een diverser peloton? Die afschuwelijk lelijke remmen?Thom Fonti schreef:
Het is wel jammer dat hij zo zwaar is en dat de remmen niet goed blijken te werken, want het is een fiets die het peloton een stuk diverser maakt.
Of die vreemde stuurpen?
Een 'race'fiets maken met zwakke remmen omwille van het prachtige design is gewoon dom en onnodig.
De Onda-wokkel vorken hadden ook voornamelijk een design-functie maar die deden tenminste geen afbreuk aan de essentie van de fiets.
Less is bore
Ik hen interesse in de volgende Tarmac S-works:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... b9c5b7a618
Wat is jullie bevinding van deze S-works?
Wat is jullie ervaring met SRAM RED t.o.v. bijvoorbeeld Shimano Ultegra ?
Alvast bedankt , Richard
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... b9c5b7a618
Wat is jullie bevinding van deze S-works?
Wat is jullie ervaring met SRAM RED t.o.v. bijvoorbeeld Shimano Ultegra ?
Alvast bedankt , Richard