Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
RobiOne
Forum-lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 jun 2012 09:45

Gebruikersavatar RobiOne 13 feb 2016 16:10

Voor iemand die nog op zoek is naar een andere maat V13 stuurpen: http://link.marktplaats.nl/m1021159638

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 15 feb 2016 11:49

Normaal stond mijn nieuwe Ultimate CF SLX 9.0 voor deze week gepland. Ik heb hier echter nog geen bevestiging gekregen. Ze hebben ook niet laten weten dat het later gaat worden.
Is dit normaal?

Ik heb er ook voor gekozen om 'm gaan op te halen in Koblenz.
Maar naar het schijnt zit de agenda daar de komende weken ook vol. Heeft hier iemand iets over gehoord?

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 15 feb 2016 12:33

Spijtig genoeg is communicatie op dit moment een heikel punt bij Canyon.

Als je fiets klaar is krijg je een link om online een afspraak in te plannen. In mijn gevallen zat de agenda steeds twee weken vol (ik was wel beperkt tot zaterdagen). Ophalen is dus de minst snelle manier bij Canyon ;)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9104
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 feb 2016 12:45

Daarnaast is de communicatie ook nog eens zeer onduidelijk. Zo kreeg ik laatst en factuur en gelijktijdig een betaallink. Toch maar even nagevraagd via chat of ik deze inderdaad kon betalen. Hun antwoord: "nee, mail kan je negeren, genoemde levertijden kloppen niet". Op mijn vraag hoe ik dan kon zien of ik de instructies in de mail moet opvolgen of juist niet was het antwoord dat ik voorlopig álle mails van noreply@canyon.com maar moest negeren(!). Logisch..

Ondertussen ben ik erg nieuwsgierig of er mensen zijn die hun nabestellingen wél geleverd krijgen. Canyon zelf kan mij iig geen enkele indicatie geven over wanneer ze überhaupt weer betrouwbare leveringsindicaties kunnen geven (Kafka anyone?)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 15 feb 2016 13:06

53x11 schreef:Daarnaast is de communicatie ook nog eens zeer onduidelijk. Zo kreeg ik laatst en factuur en gelijktijdig een betaallink. Toch maar even nagevraagd via chat of ik deze inderdaad kon betalen. Hun antwoord: "nee, mail kan je negeren, genoemde levertijden kloppen niet". Op mijn vraag hoe ik dan kon zien of ik de instructies in de mail moet opvolgen of juist niet was het antwoord dat ik voorlopig álle mails van noreply@canyon.com maar moest negeren(!). Logisch..

Ondertussen ben ik erg nieuwsgierig of er mensen zijn die hun nabestellingen wél geleverd krijgen. Canyon zelf kan mij iig geen enkele indicatie geven over wanneer ze überhaupt weer betrouwbare leveringsindicaties kunnen geven (Kafka anyone?)
Ah.. Ook een factuur ontvangen voor onderdelen en netjes betaald. Radiostilte daarna ;) Het is dat het een Canyon-specifiek onderdeel is. Anders zou ik al lang iets anders gekocht hebben.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 feb 2016 13:15

Is het een frame.,. of een canyon sticker?
Volgens mij is al het andere (misschien derailleurpad daargelaten), ook met andere onderdelen te vervangen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
wiggo
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 okt 2015 10:39

Gebruikersavatar wiggo 15 feb 2016 13:28

53x11 schreef:Daarnaast is de communicatie ook nog eens zeer onduidelijk. Zo kreeg ik laatst en factuur en gelijktijdig een betaallink. Toch maar even nagevraagd via chat of ik deze inderdaad kon betalen. Hun antwoord: "nee, mail kan je negeren, genoemde levertijden kloppen niet". Op mijn vraag hoe ik dan kon zien of ik de instructies in de mail moet opvolgen of juist niet was het antwoord dat ik voorlopig álle mails van noreply@canyon.com maar moest negeren(!). Logisch..

Ondertussen ben ik erg nieuwsgierig of er mensen zijn die hun nabestellingen wél geleverd krijgen. Canyon zelf kan mij iig geen enkele indicatie geven over wanneer ze überhaupt weer betrouwbare leveringsindicaties kunnen geven (Kafka anyone?)

Mijn derailleurpad en canyon poetsmiddel is vorige week aangekomen. Maand voordien besteld

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 15 feb 2016 14:30

MarkVeenstra schreef:Is het een frame.,. of een canyon sticker?
Volgens mij is al het andere (misschien derailleurpad daargelaten), ook met andere onderdelen te vervangen.
Helaas, nog geen koelkast voor je ;)

Het zijn *insert drum rolls*




klemmen voor de Aeroad SLX zadelpen (7*9mm). Dat is toch echt niet door iets anders te vervangen ;) Of wordt dit systeem ook weer door Ergon gebruikt zoals de VCLS?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9104
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 feb 2016 15:55

@wiggo: dat geeft de burger weer (een klein beetje) moed!

In mijn geval gaat het trouwens om een stuurpen en een afdekklepje voor een kabeldoorvoer. Eerstgenoemde kan ik natuurlijk overal bestellen, maar is duurder (omdat ik bij Canyon alleen 20E hoef te betalen voor een omruil "service"); laatstgenoemde is natuurlijk heel specifiek.
Tenminste: als er op het forum iemand is met een gecrashed grand canyon CF (SLX) frame, dan neem ik dat doppie graag van je over...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

MacE
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 nov 2014 07:13

MacE 15 feb 2016 21:49

MacE schreef:Gisteren chat sessie gehad met Service Center Holsbeek (Belgique :D). Volgens de medewerker aan de andere kant van de lijn, zouden nagenoeg de meeste 'issues' en problemen van de laatste maanden achter de rug zijn. Ook de SAP/CRM historie zou achter de kiezen zijn. Denk dat ik het erop ga wagen en mij een Aeroad CF SLX 6.0 ga bestellen... Op hoop van zege! Levertijd 25-30 april, kan ik mee leven.
Fiets besteld zondagavond rond 22:00, vandaag mailtje gekregen van Canyon dat de fiets reeds ingepakt wordt... viel bijna van mijne stoel :D En nee, ik ben géén Canyon medewerker... 8-)

RolfCanyon
Forum-lid
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 jul 2008 15:01
Locatie: Oss

RolfCanyon 15 feb 2016 22:01

Gisteren maar weer geinformeerd naar mijn reeds in september bestelde ultimate alx frame. Voorlopige leverweek gepland voor mei dus 9 maanden levertijd. Het is dat ik hem niet perse nodig heb maar op wil bouwen als backup fiets anders hadden ze hem mogen stoppen waar de zon niet schijnt. Op de vraag of ze dit normaal vonden was de reactie om maar een annulering via de mail in te dienen.
Canyon Ultimate SLX

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9104
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 feb 2016 22:09

MacE schreef:
MacE schreef:Gisteren chat sessie gehad met Service Center Holsbeek (Belgique :D). Volgens de medewerker aan de andere kant van de lijn, zouden nagenoeg de meeste 'issues' en problemen van de laatste maanden achter de rug zijn. Ook de SAP/CRM historie zou achter de kiezen zijn. Denk dat ik het erop ga wagen en mij een Aeroad CF SLX 6.0 ga bestellen... Op hoop van zege! Levertijd 25-30 april, kan ik mee leven.
Fiets besteld zondagavond rond 22:00, vandaag mailtje gekregen van Canyon dat de fiets reeds ingepakt wordt... viel bijna van mijne stoel :D En nee, ik ben géén Canyon medewerker... 8-)
Outlet model zeker? Mijn outlet MTB (besteld op "black friday") was er ook ruim binnen een week. EN het is kwa prijs/kwaliteit met stip de beste fietskoop die ik ooit gedaan heb. #Datdanweerwel
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie