cassette keuze
Beste
2 april rij ik de ronde van vlaanderen (135km), nu heb ik het probleem ik zit met een dubbel 53-39 en 11-28 sram force .waardoor het in de vlaamse ardennen wel wat lastig zou kunnen zijn
Ik heb namelijk tegen gekomen dat je andere cassettes kan steken zoals 12-30 of 32
Kan er iemand mij helpen hier in aub , liefst zonder de voorbladen te veranderen.
Dank bij voorbaat
2 april rij ik de ronde van vlaanderen (135km), nu heb ik het probleem ik zit met een dubbel 53-39 en 11-28 sram force .waardoor het in de vlaamse ardennen wel wat lastig zou kunnen zijn
Ik heb namelijk tegen gekomen dat je andere cassettes kan steken zoals 12-30 of 32
Kan er iemand mij helpen hier in aub , liefst zonder de voorbladen te veranderen.
Dank bij voorbaat
Als je niet vermeldt welke groep/derailleur je hebt wordt het lastig adviseren. Ook weten wij niet hoe goed jij getraind bent. Ik ken de Vlaamse Ardennen persoonlijk niet, maar volgens mij stelt dat allemaal niet zoveel voor.
SRAM produceert zelfs drie verschillende typen achterderailleur. De korte kooi gaat officieel tot 28, de medium tot 32 en de lange (de zogenaamde WifLi) tot 37.
Vaak kun je straffeloos 1-2 tanden groter steken zonder dat dit tot problemen leidt. Je dient dan wel de B-schroef iets aan te draaien. Eventueel kun je in de ijzerhandel een langere B-schroef halen. Het blijft een kwestie van experimenteren.
Vaak kun je straffeloos 1-2 tanden groter steken zonder dat dit tot problemen leidt. Je dient dan wel de B-schroef iets aan te draaien. Eventueel kun je in de ijzerhandel een langere B-schroef halen. Het blijft een kwestie van experimenteren.
Als je pech hebt ivm de drukte of slecht weer wordt het lopen op de 3 steilste heuvels.davy87 schreef:Beste
Dank bij voorbaat
Anders maar even pijn lijden met 39-28,Maar gezien je met een 53 rijdt zal het wel meevallen.
Suc6 alvast.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dat verbaast mij nu, ben jij echt nog nooit in de Vlaamse Ardennen geweest?havana schreef:............ Ik ken de Vlaamse Ardennen persoonlijk niet, maar volgens mij stelt dat allemaal niet zoveel voor.
Dan moet je er echt eens een rit gaan rijden.
Het kan serieus tegenvallen
En terug on-topic: een 30 achteraan kan perfect, heeft een fietsmaat van mij vorig jaar nog gebruikt op zijn Sram Force A-derailleur met korte kooi.
Enkel opletten dat je vooraan niet op de 53 ligt als je achteraan naar de grootste kransjes (kleinste verzet) schakelt.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als dat laatste niet kan dan past het dus allemaal niet. Waarom je dat soort combinaties zou riskeren is mij altijd een raadsel, zoveel kost een achter-derailleur toch niet? Ga je voor de goedkope oplossing en denk je één keer niet na bij het schakelen dan ben je erg veel duurder uit, als in achterpat, achterwiel, derailleur kapot. Als het tegen zit is ook het frame afgeschreven.
Ik HAAT kasseien...Lcsmet schreef: Dat verbaast mij nu, ben jij echt nog nooit in de Vlaamse Ardennen geweest?
Lcsmet schreef:Dat verbaast mij nu, ben jij echt nog nooit in de Vlaamse Ardennen geweest?havana schreef:............ Ik ken de Vlaamse Ardennen persoonlijk niet, maar volgens mij stelt dat allemaal niet zoveel voor.
En terug on-topic: een 30 achteraan kan perfect, heeft een fietsmaat van mij vorig jaar nog gebruikt op zijn Sram Force A-derailleur met korte kooi.
Enkel opletten dat je vooraan niet op de 53 ligt als je achteraan naar de grootste kransjes (kleinste verzet) schakelt.
28 februari ga ik gaan rijden rond Geraardsbergen gaan rijden zien wel hoe het gaat he